PDA

View Full Version : RGT3120TV - RGT3020QM - RGT42FM



RouwGrasSlayer
11 mei 2004, 22:22
Wat zijn de verschillen tussen deze ibanezzen?

Swan
11 mei 2004, 22:35
andere nrtjes en lettertjes

THW
11 mei 2004, 22:45
andere nrtjes en lettertjes :roll:

Diedo
11 mei 2004, 23:13
de RGT42FM is een koreaan en heeft een goedkopere Edge Pro II tremolo, hij is ook een fractie van de prijs van de andere (ergens rond de 650 ofzo) de andere twee zijn stuk voor stuk erg goede gitaren.

kijk voor de gein op de ibanez site :)

RouwGrasSlayer
12 mei 2004, 16:32
de RGT42FM is een koreaan en heeft een goedkopere Edge Pro II tremolo, hij is ook een fractie van de prijs van de andere (ergens rond de 650 ofzo) de andere twee zijn stuk voor stuk erg goede gitaren.

kijk voor de gein op de ibanez site :)

Ik heb op de internet site van Ibanez gekeken meer er is geen info over de RGT3120TV.

Is dus de Edge Pro II een goedkoper versie van de Edge Pro of zit er op de RGT42FM gewoon een goedkopere versie van de Edge Pro II waar er ook duurdere versie van zijn?

Weet mischien iemand iest over de kwaliteid/dikte van de maple top van deze gitaren?

tnx

Diedo
12 mei 2004, 17:20
de Edge Pro II is de goedkopere versie van de Edge Pro. de Pro II is van een zachter metaal gemaakt dat dus sneller slijt en dat veroorzaakt weer ontstemming... (het zal na een half jaar gebeuren, maar liever niet toch...)

De top: Op de RGT42FM zit alleen een fineer "topje" van als je geluk hebt een halve millimeter dik... dit is dus eigenlijk geen top, maar ziet er wel cool uit. het zal niks aan je klank veranderen, daar is ie te dun voor.

de andere: daar zit wel een aardige top op ik dacht een millimeter of 5. dat is dus wel een echte top.

ik denk trouwens dat de 3120 de oudere versie is van de 3020 mar dat weet ik niet zeker... volgens mij had Neeradj er een...

Thom TK
12 mei 2004, 23:03
RG3120 = bolt on

RG3020 = Neck-thru.

Maiden Michiel
13 mei 2004, 00:36
RG3120 = bolt on

RG3020 = Neck-thru.

Inderdaad het belangrijkste verschil

Diedo
13 mei 2004, 15:19
oh ik las in de topictitel bij allemaal RGT, dus ik heb niet eens gekeken of dat klopte, maar dacht gewoon dat ze allemaal neckthrough waren... het klopt dus niet?

Anders Destium
13 mei 2004, 18:07
Er is ook een neck-thru RG3120, dat is dus de RG-T-3120. Dit is ook de gitaar waar de topicstarter op doelt.

De paarse RGT3120 is nooit op de Nederlandse markt geweest (wel op de Amerikaanse). Tussen de RGT3120 en RGT3020 zitten niet veel verschillen, ze hebben een andere top en verder kan het zijn dat de standaard elementen net anders zijn. Als je op de Amerikaanse Ibanezsite kijkt kun je volgens mij de verschillen ontdekken.

Anders Destium
13 mei 2004, 18:10
Ik zie nu dat de RGT3120 helemaal van de markt is, je kunt er misschien via www.ibanezrules.com nog eentje importeren vanuit de VS. In de VS zijn gitaren een stuk goedkoper dan hier, zelfs met verzending en invoerbelasting kan het honderden euro's schelen!

NeeraDJ
14 mei 2004, 01:26
ik denk trouwens dat de 3120 de oudere versie is van de 3020 mar dat weet ik niet zeker... volgens mij had Neeradj er een...

Klopt, heb 'm nog steeds!
De RGT3020 is dus neck-thru, 3pc maple hals, mahonie body met een solid AAA figured maple cap. Heeft verder een Edge Pro trem en Dimarzio elementen (2x Paf Pro als ik me niet vergis)
De RGT42FM heeft een mahonie body, walnut/maple neck (5 pc dacht ik), neck-thru, Edge Pro II (heeft Diedo verder uitgelegd), A of AA grade veneer top en Ibanez INF elementen. Heb deze nog bespeeld en vond 'm niet super ofzo. De elementen waren zowiezo niet bepaald indrukwekkend, de sustain was wel goed, en de looks vond ik ook niet speciaal. Een figured top wordt pas echt speciaal vanaf de derde A grade, lager vind ik niet eens zo speciaal meer.
De RG3120 heb ik nog steeds. Zware, dichte en niet te vergeten erg donkere mahonie body, solid flame maple cap, 3/1 pc maple hals (hangt volgens mij van het jaar af), natural body binding, DiMarzio Tone Zone brug, DiMarzio Paf Pro neck, Lo Pro Edge/Edge Pro brug. Mooie bak, heb er toen ik 'm kocht ook erg veel complimenten over gekregen, ook binnen het forum. De Tone Zone paste er alleen niet bij, heeft teveel bas en mids en de gitaar zelf heeft daar al een relatief grote portie van. De TZ heb ik dus verkocht en een Seymour Duncan JB trembucker in de brug gestopt. Klinkt beter, erg open en luchtig, maar nog steeds donker met veel bas. De JB is juist een element dat klachten krijgt over zn schelheid, kun je nagaan! Maar de gitaar is rijk aan sustain (hoogstwaarschijnlijk heeft het zware mahoniehout voor de bolt-on constructie gecompenseerd), de Paf Pro klinkt verder geweldig! Ik ga nog wat met de bedrading knoeien, want ik geloof wel dat het met deze pup combo moet lukken.

Oh ja de RGT3020 en RG3120 zijn Prestige gitaren en dus in Japan gemaakt, de RGT42FM is zoals gezegd in Korea gemaakt.

Thom TK
14 mei 2004, 21:50
Ik baal er nog steeds van dat de RGT3020 niet lefty te krijgen is :evil: