PDA

View Full Version : pedal altijd aan laten staan.



Nocki
11 mei 2004, 20:35
Hoi.

ik wil mn delay en mn boss ch-1 in de loop hangen. en in bouwen in mn amp. zodat ik met mn schakelbare loop altijd ie 2 fx tegelijk heb hangen... maar de ch-1 gaat uit als de stroom eraf is. en als de stroom er weer op gaat blijft hij uit en moet ik m weer in trappen.
de delay (ook van boss) heeft dat niet. die blijft aan.
is er eeen manier om de ch-1 altijd aan te laten staan?

NOcki

aad
11 mei 2004, 21:20
Hoi.

ik wil mn delay en mn boss ch-1 in de loop hangen. en in bouwen in mn amp. zodat ik met mn schakelbare loop altijd ie 2 fx tegelijk heb hangen... maar de ch-1 gaat uit als de stroom eraf is. en als de stroom er weer op gaat blijft hij uit en moet ik m weer in trappen.
de delay (ook van boss) heeft dat niet. die blijft aan.
is er eeen manier om de ch-1 altijd aan te laten staan?

NOcki

Je effecten zijn dus voorzien van een electronische omschakelaar. Wat je voetschakelaar doet is: hij verbindt de ingang van een flip-flop aan een + of een min en daarmee verandert de status van de flip-flop. De status van die flip-flop bepaalt of je effect "ingeschakeld" staat of niet.

Die flip-flop staat default op uit, d.w.z. dat je effect altijd uit is als je 'm aanzet.

Wat je nu kunt doen is een condensator(tje) over die voetschakelaar solderen, zodat die langer "aan" is dan de pre-set condensator van de flip-flop zodat je effect in de "aan"-stand opkomt.

Let wel, dit hangt (een beetje) samen met de z.g. power-up tijd van je effect, maar dat moet je proefondervindelijk vaststellen.
Ik denk dat het wijs zou zijn om met bijv een 1uF elco'tje te beginnen. Let wel op de polariteit, anders krijg je een "rariteit". :-D

BramVersteeg
11 mei 2004, 21:23
De stroom eraf???
Hoe bedoel je dat? Je bedoelt misschien het gitaarsignaal??
In princiepe zou ie aan moeten blijven staan lijkt mij. Ik doe momenteel ook zoiets. M'n delay en reverb in de switchable loop en zo heb ik m'n solo geluidje kant en klaar.
Maar als je die CH-1 van genoeg stroom voorziet zou ie het gewoon moeten doen. Misschien helpt het als je je effecten en amp gescheiden houd met stroom. Ik heb ook wel eens gehad dat m'n amp van scheur naar clean oversprong als ik een effect intrapte. Had ook met stroom te maken. Nou, succes!
Grz. Bram

Nocki
11 mei 2004, 21:26
nee dat werkt allemaal.

het gaat hierom.

er hangen 2 pedalen ergens. en die moeten altijd aan staan. aan en uit gebeurt in de loop.

ik speel lekker. stop met spelen breek alles af. en blijf van de pedalen af. wel gaat de stekker uit het stop contact. ik kom thuis doe de setekker erin en de chorus is uit geaan en de delay doet het nog...

dat is het probleem. het gebeurt niet door storing. het pedaal is gewoon zo gemaakt...

NOcki

Swan
11 mei 2004, 21:37
hoeveel moeite is het nou om ff 2 pedaaltjes aan te trappen?

Nocki
11 mei 2004, 21:39
een hele hoop als ze achter in je combotje zitten geschroeft naast een ventilator en een ingepakte galmveer klem tussen een trafo en wat draden en een adaptor... :-)

NOcki

Robbert
11 mei 2004, 21:56
Je kunt een Boss pedaal altijd aan laten staan door 1 van de twee schakeltransistoren te verwijderen.

Op HC had iemand eens een foto geplaatst van hoe dat moet bij een SD-1.

<denk denk>

http://www.jpl-audio.com/images/alwayson.pdf
Van JPL Audio dus.

Nocki
11 mei 2004, 22:00
kijk... we gaan een smodden... bedankt! super!


Nocki

birt
11 mei 2004, 22:00
kan je als je met een aanschakelbare loop werkt niet gewoon de switch van dat pedaaltje doorwiren zodat het altijd aan blijft?

Nocki
11 mei 2004, 22:07
ai... heb het even goeddoorgelezen.. .ben enthousiast geworden. heb het pedal open geschroefd en ben duizilig geworden... ben helaa sniet zo handig denk ik....

eens kijken of ik iemand zo gek kan krijgen of een andere manier gaan zoeken...

NOCki

aad
11 mei 2004, 22:11
Je kunt een Boss pedaal altijd aan laten staan door 1 van de twee schakeltransistoren te verwijderen.

Op HC had iemand eens een foto geplaatst van hoe dat moet bij een SD-1.

<denk denk>

http://www.jpl-audio.com/images/alwayson.pdf
Van JPL Audio dus.

Goeie tip Robbert! :-D

Robbert
11 mei 2004, 22:12
Er staat in die PDF welke transistor je moet hebben, en op je printplaat is hij genummerd (als het goed is, hehe).
Kijk maar effe en laat ons weten of het werkt: dan wacht ik er zelf nog even mee ;)

Nocki
11 mei 2004, 22:15
tja even gekeken dus maar ik ken mezelf met de soldeer bout. dus ik moet het laten doen. wat er staat klopt in ieder geval wel. probeer het zelf even en ga dan reclame maken met de naam: fxpedalmodder...

NOcki

Robbert
11 mei 2004, 22:26
Ongetwijfeld dat er nu een paar op dit forum de dollartekens in de ogen krijgen :roll:

Swan
12 mei 2004, 22:52
een hele hoop als ze achter in je combotje zitten geschroeft naast een ventilator en een ingepakte galmveer klem tussen een trafo en wat draden en een adaptor... :-)

NOcki

:o

Nocki
12 mei 2004, 22:53
tja het is nogal druk in de mark IV van achteren... :-)

NOcki

wimmeltje
17 mei 2004, 15:54
ai... heb het even goeddoorgelezen.. .ben enthousiast geworden. heb het pedal open geschroefd en ben duizilig geworden... ben helaa sniet zo handig denk ik....

eens kijken of ik iemand zo gek kan krijgen of een andere manier gaan zoeken...

NOCki

Hey Nocki, ik kan dat wel.