PDA

View Full Version : wat vind je van ibanez js100



Stevie_V
9 april 2002, 12:13
de ibanez js100

heb er een keer opgespeeld dingetje is superlicht klink wel lekker vind hem een hele stukken beter als mijn gitaar en hij is maar 420 euro
wat is jullie mening over deze gitaar

Ibanez
9 april 2002, 14:20
420 euro????????????????? Waar is een js100 voor 420 euro??? Ik dacht dat ding best duur was. Maar wel erg vet ding. Idd ook licht, dat komt door die basswood body.

master G
9 april 2002, 14:31
Ik vind het ook een vette gitaar. Ik heb er een keer op gespeeld en ik vind hem lekker spelen... 420 euro?? das lekkuhr goedkoop!

ekkerman
9 april 2002, 14:50
moet je dus wel met een zwevende tremelo om kunnen gaan......
ik vind um zo iel ,of ligt dat aan mij ?

Stevie_V
9 april 2002, 16:08
ik weet het zeker dat ik hem zag rond de 420 euro kan iets meer zijn maar het kan niet boven de 500 zijn want kan me duidelijk herinderen dat er een 4 voor stond

sash
9 april 2002, 16:11
Ik vind em errug ehm... ibanez

Stevie_V
9 april 2002, 17:14
ja en

was er mis emt ibanez

vraagje (neem dit alleen persoonlijk als het zo is)

ben jij zo'n merk persoon die alleen de duurste topmodellen goed vind

je weet wel vergelijk baar met die lui die alleen dure merkkleren dragen

als dit zo is negeer ik je laatste antwoord


als je het hebt over het uiterlijk tja
iedere gitaar zijn look
fenders hebben over het algemeen ook een bepaald aantal standaard vormen

en zo ook ibanez

Ibanez
9 april 2002, 19:07
Op 2002-04-09 16:08, schreef Stevie_V:
ik weet het zeker dat ik hem zag rond de 420 euro kan iets meer zijn maar het kan niet boven de 500 zijn want kan me duidelijk herinderen dat er een 4 voor stond
Welke winkel???

Moonchild
9 april 2002, 20:17
Ik had m getest naast een jem 555, en vond die jem toch wel stukken voller klinken op alle standen van de elementen.

sash
9 april 2002, 21:04
Op 2002-04-09 17:14, schreef Stevie_V:
ben jij zo'n merk persoon die alleen de duurste topmodellen goed vind

je weet wel vergelijk baar met die lui die alleen dure merkkleren dragen


Nee zo ben ik zeker niet, ik heb het alleen niet zo op Ibanez, that's all. PRS vind ik ook kut en dat is toch zeker een duur merk. Ik kijk naar de bespeelbaarheid, het geluid en de kwaliteit van een gitaar. Voor mij is ibanez vrij onbespeelbaar door de dunne halzen en het geluid vind ik ook niet echt fantastisch. Maar ik ben zeker geen dure-merken sukkel.

sebass
9 april 2002, 22:53
Ik heb er ook op gespeeld en ik vond het niets. Het geluid klonk zo semier. Ik hou van volle klank en eerlijk gezegd vind ik mijn gitaar die ik nu heb lekkerder spelen. Misschien dat ik eens de js1000 ga proberen want de js100 vond ik niets. Trouwens ik heb hem alleen nog maar voor rond de 1600 gulden gezie, das 720 euro. Hij is zeker wel 420 euro waard daarvoor is het zeker een lekker gitaartje voor die prijs zou ik hem er wel bij kopen.

El Drecko
10 april 2002, 18:00
Ik kijk naar de bespeelbaarheid, het geluid en de kwaliteit van een gitaar. Voor mij is ibanez vrij onbespeelbaar door de dunne halzen en het geluid vind ik ook niet echt fantastisch.


Deels een kwestie van smaak. Ik heb nu inmiddels 3 Ibanezzen, en die dunne hals bevalt mij juist wel. En het geluid verschilt natuurlijk per gitaar - sinds een paar maanden heb ik een JS1000, en ik heb nog nooit een beter klinkende gitaar bespeeld. Dat komt vooral door de elementen natuurlijk, een Dimarzio Fred en PafPro. In een andere Ibanez heb ik zelf een Evolution Bridge gezet ipv het standaardelement, en dat scheelde ook nogal een slok op een borrel.

Groeten

sash
10 april 2002, 18:35
Op 2002-04-10 18:00, schreef El Drecko:
Deels een kwestie van smaak.


Inderdaad

Ibanez
10 april 2002, 20:46
Deels een kwestie van smaak. Ik heb nu inmiddels 3 Ibanezzen, en die dunne hals bevalt mij juist wel. En het geluid verschilt natuurlijk per gitaar - sinds een paar maanden heb ik een JS1000, en ik heb nog nooit een beter klinkende gitaar bespeeld. Dat komt vooral door de elementen natuurlijk, een Dimarzio Fred en PafPro. In een andere Ibanez heb ik zelf een Evolution Bridge gezet ipv het standaardelement, en dat scheelde ook nogal een slok op een borrel.

[/quote]Ja, maakt dat element nou echt zoveel uit? Want als ik een rg zou willen kopen zou ik er ook andere elementen in willen zetten. Maar klinkt dat echt superveel beter??


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-04-10 22:01 ]</font>

FNaRK
10 april 2002, 20:46
de js 100 is in ieder geval GEEN 420 euro.
Zag hem in de Feedback folder staan voor ik dacht bijna 800 euro..

El Drecko
11 april 2002, 09:11
Ja, maakt dat element nou echt zoveel uit? Want als ik een rg zou willen kopen zou ik er ook andere elementen in willen zetten. Maar klinkt dat echt superveel beter??


Ik vond van wel. Het was inderdaad een rg-model, en de standaardelementen klonken nogal mat en lauw, en een beetje wollig zegmaar. De Evolution met z'n harde midrange sprong er een stuk beter en strakker uit. Maar sinds ik de elementen op de jS1000 heb gehoord heeft die Evolution alweer afgedaan. Zo'n enorm bereik aan geluiden, geweldig gewoon. :smile:

Ibanez
11 april 2002, 17:35
Op 2002-04-11 09:11, schreef El Drecko:


Ja, maakt dat element nou echt zoveel uit? Want als ik een rg zou willen kopen zou ik er ook andere elementen in willen zetten. Maar klinkt dat echt superveel beter??


Ik vond van wel. Het was inderdaad een rg-model, en de standaardelementen klonken nogal mat en lauw, en een beetje wollig zegmaar. De Evolution met z'n harde midrange sprong er een stuk beter en strakker uit. Maar sinds ik de elementen op de jS1000 heb gehoord heeft die Evolution alweer afgedaan. Zo'n enorm bereik aan geluiden, geweldig gewoon
Welke elementen heb de js1000 dan?

JV
11 april 2002, 17:40
dimarzio PAF pro (neck) en fred (bridge) dacht ik


ik wil zelf de paf's uit men jem halen. kvind het toch net te weinig power

El Drecko
12 april 2002, 12:37
Klopt, PAF en Fred. Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid tot uit-faseschakelen, en er zit een zgn. high pass filter op je volumeknop, waarmee het hoog er goed door blijft komen als je je volume terugdraait. Al met al genoeg mogelijkheden. Die Evolution is absoluut een goed element hoor, maar deze klinken gewoon een stuk warmer en voller - in combi met mijn Twin Reverb een prachtig geluid.

Moonchild
13 april 2002, 17:07
Volgens mij klinkt alles wel goed in combinatie met een twin reverb...

gangsta
13 april 2002, 18:38
daar zit wat in

Phizer
13 april 2002, 20:15
Ik had mijn JS100 voor F1750,- (nieuw)
Hij is echt vet!!!

vinni
14 april 2002, 22:15
Hoi,
Heb een JS100 en een JS1000.....
De JS100 voornamelijk om de hals gekocht....
Vind'm geoon lekker spelen.
tja...die elementen....wat lauw...grommen niet echt heftig.....Heb SD Pearly Gates in bestelling staand. Iemand maakte ook al de opmerking dat de tremolo niet je van het is. Momenteel geen klachten....anders vergang ik die ook wel weer....Body lekker licht...Die slitcoil moet je maar vergeten....

Groet,
Vinni