PDA

View Full Version : Dean Daytona



BartL
11 mei 2004, 16:29
Nu wil ik toch wat specifiekere informatie over deze gitaar. Ik speel dus al een tijdje elektrisch en wil misschien een acoustische aan gaan schaffen. De Daytona is niet al te duur en heeft volgens velen internetsites (waaronder ebay) een 'Solid Spruce Top'. Echter op de site van Dean staat 'Select Spruce Top'.

Iemand ervaring met deze gitaar of iemand concrete alternatieven onder de 200 euro?

Zoals ik al zei: voor zover ik weet heeft geen enkele winkel in de buurt deze gitaar.

Static-M
12 mei 2004, 13:52
Ik weet het niet zeker hoor, maar betekent Select Spruce Top niet gewoon dat het hout voor de top geselecteerd is, en niet bv gewoon maar een stel planken gepakt?

Buzz
12 mei 2004, 14:38
"select spruce" is een mooie benaming die je vertelt dat een triplex sparrenhouten top hebt. Het is niet anders.
"Solid" is the word! Laat je geen rad voor ogen draaien door het woordje "select".

BartL
12 mei 2004, 15:19
Maar er is dus niemand die mij met zekerheid kan zeggen of hij een solid top heeft? (Lijkt me bijna onmogelijk voor die prijs. Hoewel de gitaar in de VS rond de $200 - $250 kost.)

Buzz
13 mei 2004, 17:01
Nog effe wat:

Een solid top zegt ook nog niet alles. Goedkope solids hebben vaak een brede of breed uitlopende nerf.
Een mooie fijne parallel-lopende nerf geeft akoestisch de mooiste klank.

BartL
13 mei 2004, 17:12
Hmmm...

Nja, ik weet onderhand niet meer waar ik moet zoeken :) :cool: