PDA

View Full Version : fernandes revival series



Rutger
11 mei 2004, 15:29
hoi,

ik heb een revival tele ('52 ri, geweldige plank), maar ik kan nauwelijks info vinden over de revival serie. zoals wanneer welke modellen zijn gebouwd en de specs ervan.

weet iemand waar ik zulke info kan vinden? misschien een site voor fans en verzamelaars o.i.d.? voor Tokai bestaat nl. wel zo'n site.

Rutger
12 mei 2004, 14:34
<bump>

michielv
12 mei 2004, 14:40
Geen idee, ik heb zelf een revival '57 ri strat (wel flink verbouwd want ik vond de elementen te dun) en dat is ook een wereldgitaar. In de winkel waar ik hem toen kocht hing een (wazig copietje van) een artikeltje dat de "Wild Romance" (jeweetwel, Brood zijn band) ook op Fernandes speelde. Maar wat daarvan waar is en op welke series weet ik niet.

Rutger
12 mei 2004, 14:47
artikeltjes zijn ook welkom natuurlijk.
k vind het zelf ook een wereldplank en hij doet echt niet onder voor fender usa. k vraag me af wat voor juweeltjes ze nog meer gemaakt hebben.

michielv
12 mei 2004, 18:42
De "Burny" Les Paul modellen zijn volgens mij vergelijkbaar met de Revivals. Mijn gokje is dat de Revival serie in principe Fender klonen waren (eigenlijk zijn dit wel klonen, nl instrumenten van dezelfde kwaliteit als het origineel, terwijl Richwood ed. eigenlijk kopieen zijn, maar dit terzijde) en de Burny's de Gibson Les Pauls.

Weet iemand misschien of er ook modellen als de Exlporer en de Flying V door Fernandes zijn gebouwd?

Heeft iemand wel eens de Fernandes Ad van den Berg signature in levende lijve gezien? Ben wel benieuwd naar die gitaar eigenlijk..

Rutger
16 mei 2004, 23:44
niemand verder...?