PDA

View Full Version : Knocking on Heavens Door, aanslagen



$tylo
11 mei 2004, 13:26
Wie kan mij helpen aan de aanslagen voor Knocking on Heavens Door van Avril Lavigne? Ik kom er niet uit :( Alvast bedankt!

thijsov
11 mei 2004, 15:20
avril lavinge? t was toch guns 'n roses

avril lavinge is censuur hier maarja...
ik heb die van guns n roses geluisterd en het is gewoon een beetje proberen, eerst 1 keer aanslaan enz...

$tylo
11 mei 2004, 15:39
Nee het was Bob Dylan, maar guns 'n roses en avril hebben ze ook gecoverd. Aan gewoon proberen heb ik niet zoveel aangezien ik dat de hele dag al heb gedaan en ik nog geen slag verder ben.

En die opmerkingen over censuur gaat natuurlijk nergens over.

BlackSun
11 mei 2004, 15:52
Als je een antwoord wilt zal je eerst wel eens even vriendelijker mogen doen..

maargoed. Wat bedoel je in hemelsnaam precies met 'aanslagen'. bedoel je de akkoorden? Zo ja, GOOGLE! :
http://www.taborama.com/archive/tab.php?vid=35808&aid=1002&a=Avril%20Lavigne&t=Knocking%20on%20Heaven's%20Door&i=1
WIl je iets anders mag je het ff beter uitleggen.

En ja....Avrl Lavigne moet je hier niet roepen...

Mithrandir
11 mei 2004, 15:54
Hij bedoelt waarschijnlijk het ritme van de aanslagen, maar dat is idd een kwestie van goed luisteren en proberen.

BlackSun
11 mei 2004, 15:56
Hoe verwacht ie dan dat we die opschrijven? :???:

schaap
11 mei 2004, 15:58
Ik zou zeggen gozer, probeer de tablatuur te vinden voor powertab of guitar pro ofzo, dan laten zij je horen hoe het moet, of leer notenschrift en zoek een partituur versie ofzo :-?

birt
11 mei 2004, 16:03
basic akkoorden zijn gewoon
G/D/Am/Am
G/D/C/C

(bij de Am en C kan je nog wat met je pink op^de derde fret van de hoge e-snaar kloojen)

Set Wenker
11 mei 2004, 17:47
Volgens mij bedoelt hij de aanslag OP knocking on heavens door van avril lavinge. :D

thorin
11 mei 2004, 18:39
maar mensen toch, als die tip de versie van Avril Lavigne goed vindt, laat hem dan toch. Het is toch maar al te belachelijk om op een vrij gitaarforum commentaar beginnen te geven op muziekstijlen van andere mensen...
Versta me niet verkeerd he, ben zelf ook anti Avril Lavigne, maar vindt wel dat je meot respecteren dat andere mensen dat goed kunnen vinden.

Wat trouwens nog een heel leuke cover van Knocking On Heavens Door is, is die van de Sisters of Mercy, eens iets anders :)

thorin

BlackSun
11 mei 2004, 19:09
We helpen hem toch? Met af en toe een luchtige "anti-avril" opmerking tussendoor :D

thorin
11 mei 2004, 19:50
hehe :)

youngcoby
11 mei 2004, 20:21
Wat trouwens nog een heel leuke cover van Knocking On Heavens Door is, is die van de Sisters of Mercy, eens iets anders :)

thorin

Als ik me nog goed herinner, is deze alleen maar op bootleg te vinden, en met een "vaste beat" en weinig gitaar? INderdaad wel een leuk nummer, maar ik vind de GnR versie toch veel beter.

thorin
12 mei 2004, 13:18
heb geen idee waar ie te vinden is eigenlijk. Heb hem overlaatst ontdekt op een bejaard cassetje van m'n broer :).
Ja, vind zelf de GnR ook beter, maar wel moeilijk te vergelijken met die van de SoM. 2 totaal verschillende nummers (je kan best ook niet naar de ene luisteren als je in de mood bent voor de anderre, want dan zuigt de ene gegarandeerd :))

youngcoby
13 mei 2004, 01:19
@ Thorin

Volledig mee eens. Ooit Comfortably Numb gehoord van GnR? Idem dito. Pink Floyd is fantastisch, maar SoM mogen er ook wezen; is totaal anders

Rw
8 augustus 2004, 10:04
download de clip daar staat in het begin een gast die die akkoorden aanslaat kijk en leer!!

Luc-O
8 augustus 2004, 11:19
Volgens mij bedoelt hij de aanslag OP knocking on heavens door van avril lavinge. :D

LOL!!

harrie-beton
9 augustus 2004, 09:58
veel reacties maar niemand over de slag.

Avril haar gitarist speelt: C G F F. C G Dm Dm

De slag is simpel. Op de eerste tellen van de maat een slag naar beneden op alle snaren (D= van downstroke). (U=upstroke.)
Tussen de tellen doet hij soms een upstroke, vooral aan het eind. En dit het hele nummer door.

akkoord
C-----------G----------F----------------------------

tellen
1-----2-----3-----4----1--------2-----3-----4------
slag
D-----D-U--D----D-----D--u---D--u-D-u--D


akkoord
C-----------G----------Dm----------------------------

tellen
1-----2-----3-----4-----1-------2-----3-----4------
slag
D-----D-U--D----D-----D--u---D--u-D-u--D




had ik al gezegd dat het slecht gezongen is door Avril?
Dus dat kan jij vast wel beter :-D