PDA

View Full Version : Een nieuwe oude vraag opnieuw gesteld



mvmegroot
11 mei 2004, 12:22
Nu na 18 maanden spelen ben ik toe aan een nieuwe versterker. Thans speel ik op een Cube30, maar de sound vind ik niet geweldig. Wat ik zoek is meer de richting van Garry Moore, omdat ik deze muziekstijl erg aantrekkelijk vind.
Wie kan me helpen om nu de juiste combo te kopen. Budget is € 500.
Of tweede hands, of nieuw. Als het maar de juiste sound is.

Mr. Michiel
11 mei 2004, 12:49
een goede JCM 900/800 combo

Nocki
11 mei 2004, 21:18
je zit inderdaad vast aan een marshall voor dat geluid. al moet ik zeggen dat de gitaar meer doet.

ik heb een gibson smartwood lp en een cube 30 en gary moore still got the blues voor you had ik zo te pakken. perfect geluid.

maar toen ik een epi les paul standard pakte was er echt niks van het geluid over. elementen spelen dus een hele grote rol!

NOcki

BlackSun
11 mei 2004, 21:39
Ik speel op de cube ook met gemak Still got the blues..klinkt echt lekker hoor...en heel identiek aan zijn toon. Speel dit met EMG HZ van mn ltd..

mvmegroot
11 mei 2004, 22:55
dat vergat ik nog te vertellen. De gitaar is een Yamaha (weet niet wat voor type) twee single coils en 1 humbucker. Alle drie apart te schakelen en een volume en toonregelknop.
O ja, en zoals de meeste een tremelo.

coal
12 mei 2004, 01:18
Als je een veelzijdig geluid wilt, kun je beter gaan zoeken naar een Koch KV/KC50. Erg goed clean, en enorme overdrive voor het geld. Daarnaast heeft ie een dubbele effectsloop een ingebouwde speakersimulator en issie drie-kanaals.

Marc Oblivian
12 mei 2004, 09:27
Geloof dat Gary Moore dat nummer op een Marhall JMP heeft ingespeeld..
Da's ook gelijk 1 van de meest door hem gebruikte versterkers.
Top kost een euro of 500 (2de hands)....moet je even op marktplaats of ebay kijken...
Geloof dat hij er ook nog een drive pedaal bij gebruikt (ibanez tubescreamer-achtig ding en een Marshall Guvnor...wel de oude..).
Beware...een JMP moet, om dat geluid te krijgen, wel teringhard!!!! :)

Thijssie
12 mei 2004, 09:58
Nu na 18 maanden spelen ben ik toe aan een nieuwe versterker. Thans speel ik op een Cube30, maar de sound vind ik niet geweldig. Wat ik zoek is meer de richting van Garry Moore, omdat ik deze muziekstijl erg aantrekkelijk vind.
Wie kan me helpen om nu de juiste combo te kopen. Budget is € 500.
Of tweede hands, of nieuw. Als het maar de juiste sound is.

Google is je vriendje ;-)

Op www.gary-moore.com -> warehouse staat precies wat hij gebruikt en gebruikte in welke periode.

Hij gebruikte het meest een jtm45 maar dat valt een beetje buiten je budget vermoed ik. Als je 500 euro te besteden hebt kun je het beste op zoek gaan naar een 2e hands jmp of jcm800.

Maar het belangrijkste is wel een goede Les Paul...

mvmegroot
12 mei 2004, 12:28
Ok Heren,

Tot zover bedankt. Het zal dus een JCM worden. Welke weet ik nog niet. Die Les Paul moet ik nog eens naar kijken.
O en die site van gary moore (bij warehouse) gaat geen enkele header open. (storinkje denk ik)

Marc Oblivian
12 mei 2004, 14:36
Tip: neem dan een JCM 800 combo met een goed boost (een Boss Eq-7 egualizer pedaal bijv...) of drive (de ouder Guvnors of een tubescreamer-achtig pedaal) pedaal...op die manier bereik je het Moore geluid zeker (ikzelf heb echter nog liever een JMP, maar da's een kwestie van smaak)...

mvmegroot
12 mei 2004, 14:53
bedankt marc. Ik zal zeker de JMP testen en beluisteren. Zal de Boss pedaal erbij nemen. Een tubescreamer heb ik wel van gehoord, maar nooit horen schreeuwen. Misschien kan ik die erbij testen.
Kortom, genoeg te doen dit weekend.
Bedankt Marc.

mvmegroot
12 mei 2004, 14:53
bedankt marc. Ik zal zeker de JMP testen en beluisteren. Zal de Boss pedaal erbij nemen. Een tubescreamer heb ik wel van gehoord, maar nooit horen schreeuwen. Misschien kan ik die erbij testen.
Kortom, genoeg te doen dit weekend.
Bedankt Marc.

BlackSun
12 mei 2004, 14:54
Zit waarschijnlijk wel een beetje boven je budget..

iam
12 mei 2004, 15:07
ik zou eerder naar een nieuwe gitaar kijken moest ik jou zijn...

mvmegroot
12 mei 2004, 22:17
Waarom die gitaar vervangen of een andere toevoegen. Diegene die ik wil is voor mijn speeltechniek te duur. Eerst maar eens goed leren spelen op die Yamaha. Maar om plezier in het spelen te houden moet het geluid goed zijn. En als ik alle topics zo'n beetje volg, is een goede versterker alias een goede scheurbak een vereiste.
Met dat budget zit het wel goed, daar kan makkelijk overheen gegaan worden als dat moet. Maar als je voor jezelf geen grenzen vaststelt voor de aanschaf van apparatuur dan is het eind zoek en is er geen budget meer.

Marc Oblivian
13 mei 2004, 12:02
Waarom die gitaar vervangen of een andere toevoegen. Diegene die ik wil is voor mijn speeltechniek te duur. Eerst maar eens goed leren spelen op die Yamaha. Maar om plezier in het spelen te houden moet het geluid goed zijn. En als ik alle topics zo'n beetje volg, is een goede versterker alias een goede scheurbak een vereiste.
Met dat budget zit het wel goed, daar kan makkelijk overheen gegaan worden als dat moet. Maar als je voor jezelf geen grenzen vaststelt voor de aanschaf van apparatuur dan is het eind zoek en is er geen budget meer.

verstandig! :-D
Succes met je zoektocht en laat effe weten als je wat hebt..... :wink: