PDA

View Full Version : Waar is gibson het goedkoopst



Toaster
11 mei 2004, 10:44
Waar is gibson het goedkoopst?????/ welke winkel???

Sjakie
11 mei 2004, 10:53
2ehands misschien?

P****Fred
11 mei 2004, 11:05
www.ebay.de

zoeken bv: "gibson les paul neu"


of www.willcuttguitars.com
www.guitarsetc.net

cas121
11 mei 2004, 12:37
firk witte amsterdam is ok wat betreft gibson prijzen i guess

IndiepoprockJesse
11 mei 2004, 15:02
ik denk dat je toch wel rond de 2400 euro gaat uitkomen op dit moment denk ik..

Jesse//

BramVersteeg
11 mei 2004, 15:10
In de USA zijn ze erg goedkoop. Zeker met de huidige dollar koers.
2e hands zijn ze natuurlijk goedkoper. Waar ze nieuw in nederland het goedkoopst zijn weet ik niet?

P****Fred
11 mei 2004, 15:43
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3721903643&rd=1

dit vind ik anders ook geen slechte deal...

is wel ebony

P****Fred
11 mei 2004, 15:47
nog één

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46648&item=3722756690&rd=1

bij willcuttguitars.com kost ie 1799 $ + 200 $ verzendingskosten...

dan reken je daar voor belgië nog 24 % bij en je hebt je prijs...
das 2096 €...

RRRobin
11 mei 2004, 16:46
kan iemand mij vertelle wat een normale prijs is voor een gibson les paul custom uit '88?
hij ziet er nog top uit :P

V!N
12 mei 2004, 10:59
De Guitarbox in Meppel is wel onbetwist de goedkoopste. Ik was er gister nog voor een snaar en je hebt geluk, er staat nu een groot arsenaal aan nieuwe verschillende Gibson Les Paul modellen.

De Les Paul Standard, flames en burst is er nieuw maar 2295,- Euro.

Er staat ook een Classic, plaintop burst 1785,- Euro. Die ziet er echt lekker "klassiek" uit. :) Het is de wat donkerdere burst, honney ? Puik ding in ieder geval.

Dan staat er ook nog een Smartwood met een body van "Swamp Ash", ongehoord ! Een Les Paul met Swamp Ash ! Maar ik moet zeggen, het klinkt erg lekker helder en ziet er fantastisch uit.
Deze kost maar 1095,- Euro.

Ook voor 1095,- Euro staat er nog een NOS Studio.

Verder zijn er nog Specials en Juniors en de hele meuk.

Bekijk zijn assortiment met foto's maar eens op de dealers boulevard (http://www.gitaarnet.nl/kegvinddealer.php3?catkeuze=&merkkeuze=&modelkeuze=&pagina=1&zoekbijdealer=265&sortkeuze=&Zoeken.x=26&Zoeken.y=8).

Geweldige vriendelijke en persoonlijke service ook.

Aan het eind van de zomer ga ik mijn Paul kopen en ben al maanden op zoek naar de beste deal.
Die zit inderdaad in de States. Maar met alle belasting, invoerrechten, BTW en verzend- en verzekerkosten, scheelt het op een Les Paul standard Premium Plus 90,- euro met de Guitarbox.

Mocht ik niet genoeg geld bijeen krijgen voor een gebruikte Historic, neem ik die Standard Premium Plus en koop hem bij Guitarbox.
Vooral na al die griezelverhalen over verzendingen die gebroken zijn aangekomen en waarbij de verzekering van de postmaatschappij op slinkse wijze je dan niet meer dan 500 US$ hiervoor kan betalen. :o

V!N
12 mei 2004, 10:59
Verhip, en nu lees ik pas dat het om "Gibson" gaat in plaats van Les Pauls. Ach, waar het hart vol van zit, nietwaar ? :wink:

Maakt niet uit, Guitarbox blijft de goedkoopste die ik ken aan deze kant van de oceaan.

Mail of bel anders als je een Gibby wilt die niet op de lijst staat. Alles is bestelbaar.

Electrical Storm
12 mei 2004, 11:45
Guitarbox rules!!!

EVERT!!!! 8)

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 11:49
jammer dat hun site zo bar slecht is :(

Zou handig wezen als ze hun assortiment online hadden met prijzen en foto's..

ken je heeeeel veel reclame mee maken..

Jesse//

cas121
12 mei 2004, 12:04
2175 voor een nieuwe lp std bij DW dus das de cheapste

R. Flagg
12 mei 2004, 12:25
Inderdaad die bij Dirk Witte is rond de 2200 en die is echt super mooi. Heeft een hele mooie top. Maar kijk ook eens bij www.thomann.de daar staan de classics voor 1550 euro te koop.

R. Flagg
12 mei 2004, 12:29
Maar ik zou zeker een bezoekje brengen aan Dirk Witte laatst stonden daar een aantal studio modellen in de uitverkoop een gibsin sg brown faded 699 pleuro.

V!N
12 mei 2004, 13:17
jammer dat hun site zo bar slecht is :(

Zou handig wezen als ze hun assortiment online hadden met prijzen en foto's..

ken je heeeeel veel reclame mee maken..

Jesse//


Verhip ja, wat een site ! Vooral niet kopen daar dan .. :roll:

De prijzen van alles in zijn assortiment staan overigens wel op zijn site en de prijzen en foto's staan op de link waarop je in mijn vorige bericht kon klikken.


En de Guitarbox heeft genoeg reclame, mond-op-mond reclame over service en prijzen. Of niet Electric Storm ?

Dat hij in de digitale wereld dan wat minder bekend is dan in het echte leven, och ..
Je zou je kunnen afvragen of hij dat nodig heeft. Sterker nog, het antwoord hierop is wel te raden.

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 13:22
Jongen, zie het niet meteen zo zwart/wit.. ik zeg alleen maar dat de site gewoon klote is omdat er niks op staat.. maar dat betekend helemaal niet dat ik het meteeen een slechte winkel vind.. flauw hoor..

ik geef alleen maar aan dat ik zelf sneller naar een gitaarwinkel zou gaan die ook op internet goed aanwezig is (daarom ben ik ook naar Nederland Muziek in Almere en Dijkman in Amsterdam geweest (hoewel ik dijkman dus echt een rommelige rotwinkel vind).. Maar voor mij is gewoon een website waarop veel info staat veel overtuigender om naar een winkel te gaan dan een website waar bijna niks op staat..
Ook omdat internet voor mij de eerste en snelste zoekplek is..

Ik denk dat dit ook voor anderen mensen geld, dus een goede website zou er volgens mij voor zorgen dat er wat meer publiciteit is rond de winkel..

Jesse//

V!N
12 mei 2004, 16:17
Nogmaals: de prijzen van alles in zijn assortiment staan wel op de site en de prijzen en foto's staan op de link waar je in een van mijn vorige berichten in dit topic op kon klikken.

Hoe kun je dat toch steeds missen ? Ik vind dat er ook heel wat aan die site verbeterd kan worden als hij een nadruk op het internetgebeuren zou willen leggen.

Maar verkondig nou niet dat er dingen niet zijn die er toch zo overduidelijk wel zijn.

Genoeg hierover ..



Naar wat voor (goedkoopste) Gibson ben je eigenlijk op zoek ?
Een specifiek type of zomaar iets van dat merk.

Toaster
13 mei 2004, 13:44
Ik zit nog in dubio over de classic (hele hete pups) de classic dc of een standard
De laatste is wel erg duur. en de dc is heel erg betaalbaar.

Ik speel over een Koch powertone.

Ik moet zeggen dat de classic zulke hete elementen heeft dat mijn versterker het niet aankon met de gain vol open.

Ik vind dat wel lekker :lol:

cas121
14 mei 2004, 01:20
als je amp het niet trekt dan kan je ook altijd nog eens de active input pakken toch? moet een stuk makkelijker gaan

heavy-metal-thunder
18 mei 2004, 10:09
In vgl. met België is Guitarbox supergoedkoop.

Ik heb lang getwijfeld tussen een Classic en een Standard. De Standard is iets ronder en minder scherp van klank.

Als het toch goedkoop moet zijn : waarom geen Epi? OF een Studio. Deze laatste kan nu ook met flame top. 2de hands gaat een Standard toch rond de 1500. Heb vorige week eentje van 1993 verkocht voor 1350 omdat ik er snel vanaf wou, had handenvol kandidaten (de gitaar zag er nog goed uit, was het ook, maar had wat gebruikssporen en de koffer had mooiere tijden gekend).

Raf

MuNKeY
18 mei 2004, 10:28
duitsland : music productiv

Gibson Flying V 67er Reissue incl, koffer 1.689,00 Euro (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114030/sid/!06082002/quelle/listen)

Gibson LP Classic bullion gold incl koffer 2.395,00 Euro (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114082/sid/!06082002/quelle/listen)

Gibson LP Standard BK 50s neck 1.998,00 Euro (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114035/sid/!06082002/quelle/listen)

Gibson SG Special ebony 898,00 Euro (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114016/sid/!06082002/quelle/listen)

Gibson SG Standard HC 1.333,00 Euro (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3114017/sid/!06082002/quelle/listen)


voor zover is weet is dit toch allemaal goedkoper dan in nederland

dus deze winkel is echt aan te raden (ik ga er zelf ook altijd heen voor mn basgitaar spullen :) )