PDA

View Full Version : Behringer Midi Foot Controller FCB1010 op een Line 6 POD XT



mauricekoster
11 mei 2004, 10:13
Aangezien de Footcontrollers van Line 6 belachelijk duur zijn, ben ik van plan om misschien een Behringer fbc 1010 footcontroller via het midikanaal aan te sluiten. Ik heb gehoord dat dit lastig is. Moet je hier midi-tabellen van Line 6 voor hebben? Heeft iemand hier ervaring mee? 8)

Jeroenvanhulsteijn
11 mei 2004, 10:40
errrrrm, die midi tabellen heb je altijd nodig. anders weet je niet welke midi commando's je moet verzenden. nu kan het zijn dat bij line6 floorboards dit allemaal al is ingeprogrammeerd, maar die hebben dan ook een aparte aansluiting geloof ik. en de behringer is makkelijk te programmeren. heb ik zelf ook gehad. is ook genoeg over te vinden op internet.

harrie-beton
11 mei 2004, 13:53
ik weet niet of je alle opties van een voetpedaal (ik heb shortboard) van line6 kunt namaken via midi. dat was voor mij de reden om toch een origineel te kopen. De voetpedaal van line6 heeft een fijn groot tekst display en een tuner. Deze zitten beide niet op midi bordje.

elders op het forum staat daar iets over.

wat ik prettig vind is dat je in elke preset met je voet gewoon nog effecten aan en uit kunt zetten zoals bij gewone pedaaltjes.
Bovendien kun je ook simpel de wah wah gebruiken en een extra expressie pedaal (heb ik) gebruiken voor weird effecten zoals je diepte van de chorus met je voeten bijregelen.

je hebt ook een goedkope line6 schakelaar zonder expressie.

Ben benieuwd of je zonder informatica-titel het midi pedaal aan de praat krijgt.

Laat het weten - share the knowledge

MazeMouse
17 mei 2004, 00:50
Het is in theorie gewoon mogelijk als je flink gaat zitten pielen. (ik bedoel, de gitarist van Trisomy maakt ook gewoon gebruik van de FCB1010 op zijn Line 6 Pod Pro v1.3)
Maar natuurlijk is het altijd makkelijker als je het originele materiaal gebruikt (ieder bedrijf stemt zijn materiaal natuurlijk op elkaar af)
En ja, je hebt er midi-tabellen voor nodig om je FCB in te stellen :)

Stitch
17 mei 2004, 11:41
Schijnt goed te doen te zijn maar je bent er gewoon ff wat tijd aan kwijt. De midi tabellen staan achterin de beschrijving, en die staat weer op internet. www.line6.com

Die fbc1010 is trouwens wel van plastic...lijkt me niet zo stevig dus als zo'n loodzwaar shortboard.

MazeMouse
17 mei 2004, 11:47
Schijnt goed te doen te zijn maar je bent er gewoon ff wat tijd aan kwijt. De midi tabellen staan achterin de beschrijving, en die staat weer op internet. www.line6.com

Die fbc1010 is trouwens wel van plastic...lijkt me niet zo stevig dus als zo'n loodzwaar shortboard.
Ik sta er anders stevig op te stampen met mijn niet te geringe gewicht en dat houd ie al lang vol dus stevig zijn ze wel.
(plus die knopjes zijn niet zo iel en klein als bij Line6 dus mis-stampen is er niet bij)

Stitch
17 mei 2004, 15:50
....maarja, jij bent slechts de bassist....

MazeMouse
17 mei 2004, 16:59
....maarja, jij bent slechts de bassist....Touché :D

mauricekoster
27 mei 2004, 10:56
De midi tabellen staan achterin de beschrijving, en die staat weer op internet. www.line6.com


Op de site van Line6 staan voor zover ik weet geen midi-tabellen, althans niet voor de midi-aansluitingen, wel voor de usb (en die gebruik ik niet). Er zijn ook andere lui geweest die contact hebben geprobeerd ze zoeken met Line 6 hierover, in alle gevallen zijn ze dan niet thuis.
Wat een shitzooi die Line 6. Zakkenvullers zijn het.
Voor de rest zie ik op internet ook geen informatie waar je echt iets aan hebt, behalve in combinatie met TC electronics en Marshall. Ik denk dat dit Behringer/Pod xt verhaal op een teleurstelling uitloopt dus denk ik er sterk over om maar een Line 6 shortboard uit Indonesie of zo te halen.

fertje
3 juni 2004, 15:05
'k heb zelf een pro xt, en de behringer als floorboard.
wel 2 opmerkingen:

1. de wah werkt wel, maar is niet uit te schakelen. Om dit op te lossen moet je opnieuw op het pedaal van de betrefende patch drukken (en op alle patches de wah-off parameter als controlchange meegeven). dit is vrij onhandig als je veel van de wah gebruik maakt. Ook zijn de expressiepedalen nogal gevoelig, dus kan je wah zomaar ingeschakeld worden als je aan het springen bent op het podium. Daarom heb ik ook een aparte patch die ik alleen met wah heb.

2. Er zijn geen losse control-change pedalen. Dwz, je kunt niet zomaar even een effectje van een patch aan of uit zetten.

Hij is wel stevig!
Dankzij de uitgebreide programmeerfuncties kun je dus eigenlijk alles aansturen op de pod, en dat is verdomd handig. Ik heb er ook een g-major bij op een ander midi kanaal, en die kan ik zelfs via de 1010 aansturen. Dit is overigens ook de reden dat ik voor de 1010 heb gekozen. je kunt meerdere kanalen tegelijk aansturen per patch Line6 heeft een andere telling van midi-patches. de eerste patch is de 'manual mode', en dus niet 1a zoals je zou verwachten, terwijl op andere apparaten dat gewoon wel de eerste patch is. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat ik een ideaal floorboard vind qua programmering, is de fb200 (dacht ik) van Roland. Helaas zit hier maar 1 expressiepedaal op. Maar weer wel een control change. maar weer geen meerdere midi kanalen. Als je een g-major hebt (en een hoop vrije tijd) is dit op te lossen door midi-mapping welke sinds de vorige software-update beschikbaar is van TC.

Ook heb ik het floorboard van line6 getest, maar ik kan maar niet wennen aan dat ding. Die knoppen zijn onhandig met harde zolen (waar een mens al niet op let), en vervelend geplaatst. De expressiepedalen zijn wel goed. Je kunt door je voet helemaal naar boven te duwen de wah aan en uit zetten (en dat is een fijne optie). Tevens stuurt hij geen midi door dus da's nog vervelender als je meerdere apparaten hebt staan via midi.

Wat kan ik nog meer vertellen? geen idee.
Groetjes Fer

fertje
3 juni 2004, 15:05
'k heb zelf een pro xt, en de behringer als floorboard.
wel 2 opmerkingen:

1. de wah werkt wel, maar is niet uit te schakelen. Om dit op te lossen moet je opnieuw op het pedaal van de betrefende patch drukken (en op alle patches de wah-off parameter als controlchange meegeven). dit is vrij onhandig als je veel van de wah gebruik maakt. Ook zijn de expressiepedalen nogal gevoelig, dus kan je wah zomaar ingeschakeld worden als je aan het springen bent op het podium. Daarom heb ik ook een aparte patch die ik alleen met wah heb.

2. Er zijn geen losse control-change pedalen. Dwz, je kunt niet zomaar even een effectje van een patch aan of uit zetten.

Hij is wel stevig!
Dankzij de uitgebreide programmeerfuncties kun je dus eigenlijk alles aansturen op de pod, en dat is verdomd handig. Ik heb er ook een g-major bij op een ander midi kanaal, en die kan ik zelfs via de 1010 aansturen. Dit is overigens ook de reden dat ik voor de 1010 heb gekozen. je kunt meerdere kanalen tegelijk aansturen per patch Line6 heeft een andere telling van midi-patches. de eerste patch is de 'manual mode', en dus niet 1a zoals je zou verwachten, terwijl op andere apparaten dat gewoon wel de eerste patch is. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat ik een ideaal floorboard vind qua programmering, is de fb200 (dacht ik) van Roland. Helaas zit hier maar 1 expressiepedaal op. Maar weer wel een control change. maar weer geen meerdere midi kanalen. Als je een g-major hebt (en een hoop vrije tijd) is dit op te lossen door midi-mapping welke sinds de vorige software-update beschikbaar is van TC.

Ook heb ik het floorboard van line6 getest, maar ik kan maar niet wennen aan dat ding. Die knoppen zijn onhandig met harde zolen (waar een mens al niet op let), en vervelend geplaatst. De expressiepedalen zijn wel goed. Je kunt door je voet helemaal naar boven te duwen de wah aan en uit zetten (en dat is een fijne optie). Tevens stuurt hij geen midi door dus da's nog vervelender als je meerdere apparaten hebt staan via midi.

Wat kan ik nog meer vertellen? geen idee.
Groetjes Fer