PDA

View Full Version : Kan dit ?????????



alhambra
11 mei 2004, 09:50
Ik zoek een transistor eindtrap (mag ook buizen maar denk dat dat net buiten het budget ligt sorry Nocki :wink: ) stereo uiteraard en ik vraag me af kan je daar ook een p.a. versterker of iets dergelijks voor gebruiken en kan je daar ook gewoon "gitaar speakers" bij gebruiken. Het aansluiten zal geen probleem zijn maar klinkt het ook ???

Oftewel wat is er eigenlijk anders aan een p.a. eindtrap en aan een transistor eindtrap speciaal voor gitaar ?

josh.vandenberg
11 mei 2004, 10:31
voicing is anders,maar het kan wel.

Jeroenvanhulsteijn
11 mei 2004, 10:36
een pa versterker zou geen moeite moeten hebben om het frequentie gebied van 40hz-18000hz te bestrijken denk ik. bovendien zou een pa versterker dit zo neutraal mogelijk moeten versterken.

een gitaarversterker is denk ik meer gericht op het frequentiegebied van gitaar (100hz-6000hz???). en ik denk dat een gitaareindversterker zo gebouwd is dattie een voor het gehoor mooie oversturing geeft, mochtie overstuurd worden (gecontroleerd clippen?). een pa versterker oversturen klinkt nooit zo mooi.

voor modellers (Sansamp PSA-1, POD, VAMP) is het denk ik het beste om een pa eindtrap te nemen. omdat je de gemodelleerde eigenschappen zo neutraal mogelijk wilt weergeven en niet nog eens extra wilt kleuren. je zou natuurlijk een pa buizenversterker kunnen nemen om wellicht wat warmte toe te voegen. indien je de spkr simulatie niet gebruikt kun je gewone gitaarspeakers nemen. indien je de spkr simulatie wel gebruikt zou ik denk ik gewoon pa speakers nemen (sub met topkasten of fullrange).

ik speel trouwens zelf over een PA versterker (Peavey Powered Mixer)met 2 fullrange speakers. ik had eerst een VAMP en tegenwoordig heb ik een HK Tubeman II. bij de VAMP had ik altijd de spkr simulatie aanstaan. anders klonk het allemaal erg schril. datzelfde heb ik bij de Tubeman. als ik de gewone "To poweramp" uitgang gebruik, waar geen spkr sim opzit, klinkt alles erg schril. de spkr sim maakt je geluid wat warmer (vlakt denk ik de pieken wat af of filtert wat frequenties in het hoge freq gebied).

ik heb trouwens in het verleden ook over een PA buizenversterker gespeeld. dit was een fender PA100. 100 watt, een soort twin maar dan in pa vorm. kost bij tools4tones.nl 300 euro. er zitten een hoop buizen in (4x 6L6, 4x ECC83, 2xECC82), dus buizen vervangen is een kostbaar grapje. maar je hebt dan nog steeds voor weinig geld veeeeeeeeeeeel buizenpower.

nou, ik hoop dat je wat met dit verhaal kan.

FNaRK
11 mei 2004, 16:49
Hey Alhombro

zou je niet eerst eens leren spelen en dan pas spulletjes gaan kopen die je realistisch bekeken toch nooit gaat gebruiken behalve dan in je woonkamertje :???:

sukkel !!

EmgMaster
11 mei 2004, 16:58
Het wordt ook steeds gezelliger hier :evil:

IndiepoprockJesse
11 mei 2004, 17:55
damn, mag wel wat vriendelijker hoor.. wat is er mis met info vergaren.. ik ben ook wel eens benieuwd naar wat ik zou kunnen met spullen die ik niet kan aanschaffen.. anders kom je later nooit ergens.. kan je het beter meteen weten lijkt me...

:x

Jesse//

sash
11 mei 2004, 17:57
Schijnbaar kennen veel mensen Alhambra's en Roadkill's achtergrond niet :D

Nocki
11 mei 2004, 18:59
Nee ik ben ook wel benieuwd... wat die achtergrond nu eigenlijk is...

maar goed... als alhambra dan toch die pa eindtrap niet koopt doet ie mischien wel een leuk bod voor mijn 20/20? hij zei dat ie het net niet redde met de centen dus voor iets minder kan die ook weg... mischien maak ik een klein kansje... :-)

NOcki

Negative K3 fan
11 mei 2004, 19:35
alhambra+roadkill=ouwehoern

lupoloco
11 mei 2004, 19:38
alhambra+roadkill=ouwehoern

http://www.filzi.de/mediac/400_0/media/waldorf-statler-balkon.jpg :D

Negative K3 fan
11 mei 2004, 19:52
lol

youngcoby
11 mei 2004, 20:09
offtopic:

SCHITTEREND :-D

FNaRK
11 mei 2004, 22:06
damn,
waar is toch de ouwe kliek die zonder al die stompzinnige smilies wist over wie we het hadden :evil:


en ik zie nu pas dat die ouwe pisnicht al zijn spullen die hij net een maand heeft weer in de verkoop heeft...
ik denk dat we een aardige opvolger voor Nocki hebben gevonden --> :D <---

FNaRK
11 mei 2004, 22:10
@ Alhomo:
stap je over op Line6 omdat je een transistor / PA eindtrap zoekt ?
Ik heb zelf ook al lopen kijken naar een PA eindtrap: relatief goedkoop en genoeg vermogen, ik kon alleen nooit iets vinden met een matching ohmage en meestal zijn het speakon aansluitingen (maar dat moet toch geen probleem zijn :???: )

Nocki
11 mei 2004, 22:10
kijk! raak ik toch nog van mn naam af... :-)


maar goed. ik was dus erg benieuwd hoe het nou zat maar kon dus weinig vinden over de penis nijd van beide heren... maar kon wenig vinden. het vermoeden reist dat beide heren een graphics oorlog hebben gehouden met paint shop plaatjes. maar dat blijft een vermoeden. ook was meneer alhambra niet zo te spreken over bepaalde samples van roadkill. waar ik trouwens erg van kan genieten soms. lekker ouderwets richting iron maiden maar dan meer melodisch... wat een zanger trouwens... geweldig.

ok ik heb de zoekfunctie gebruikt. maar kon niks vinden. wie verteld me wat er aan de hand is...

NOcki

Kjiratsiekoedel
11 mei 2004, 22:22
kijk! raak ik toch nog van mn naam af... :-)

"Te koop!
Mesa/boogie 20/20
Boss CH-1 Chorus pedal"

tuurlijk kom je van je naam af

Nocki
11 mei 2004, 22:25
:-)

je hebt gelijk... maar goed... ik kan er niks aan doen... het is sterker dan ik... en ik heb al jaren lang dezelfde midi floorboard, mark IV, dtr-1 tuner, en draadloos set en mn mark IV dus zo erg ben ik niet...

Nocki

BramVersteeg
11 mei 2004, 22:30
:-)

en ik heb al jaren lang dezelfde mark IV, mark IV
Nocki

:lol: 2 Mark IV's :-D

Nocki
11 mei 2004, 22:33
door het chorus pedaal lijkt het als of ik er 2 heb.. :-)

NOcki

BramVersteeg
11 mei 2004, 23:03
:lol: +1

alhambra
12 mei 2004, 10:15
Hallo kunnen we het GVD even over eindtrappen hebben, ik wijk toch ook nooit van de topic af :roll: :roll:

En Roadkill is gewoon een VRIEND :-D een lelijke vriend dat wel maar toch ik heb er al zo weinig dus ook hij mag mijn vriend zijn.

Mithrandir
12 mei 2004, 10:21
GADVERDAMME, waar is de fokking kots smiley als je hem nodig hebt.

Er was laatst nog een topic over actieve speakers, staat daar niet wat leuks in wat je kunt gebruiken meneer Hambra? Wellicht kan de starter van dat topic je ook een beetje verder helpen.

FNaRK
12 mei 2004, 12:31
groepsknuffel !!!!
























http://www.mcclave.com/puke/images/puke_002.jpg

schizo910
13 mei 2004, 11:43
Hey roadkill, waar spelen jullie in Haarlem? Kom ik ff kijken, met de rest van Nine Yards waarschijnlijk...

FNaRK
13 mei 2004, 16:36
gezellig gezellig

ik geloof dat het de Huifkar heet :???:
maar zeken weten doe ik het niet

schizo910
13 mei 2004, 16:53
Laat het me nog ff weten als je het zeker weet. De huifkar zegt me zo op het eerste gezicht niets.

Strobo nog steeds mee? flits-flits

FNaRK
13 mei 2004, 21:33
yep
strobo - moonflowers - rookmachine - vuurschalen - bommen en granaten

you name it....we got it 8-)


nou nog leren spelen

frankpaul1
19 mei 2004, 15:44
Alhambra je hebt een PM.