PDA

View Full Version : Basis Rack



zZoRgO
9 april 2002, 10:28
Hi,
kan iemand me es een voorstel geven voor een degelijk basis rack opstelling.
Liefst niet TE duur, mag wel goede kwaliteit zijn!

Dit zou er moeten opzitten:
1) Reverb
2) Delay
3) Chorus
4) ...eventuele andere effecten
----> voor 1-4 dacht ik aan Alexis midiverb4
5) Preamp met veel drive mogelijkheden (lieft mogelijkheid tot opslaan in patches)
6) Tuner (Ev Korg DTR-1)

En moet daar dan ook nog een poweramp bij?

Greetings

Pee
9 april 2002, 10:38
ja, daar moet ook een power amp bij.

misschien dit:

korg dtr1 tuner
engl e530 preamp
tc electronic g-major
peavey classic 50/50



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2002-04-09 15:55 ]</font>

Rectifier
9 april 2002, 22:55
Je kan een aparte preamp nemen, maar je kan ook een gecombineerd preamp/effect unit nemen.

Bv.
Rocktron Voodoo valve
Mesa 20/20

Of:
Mesa Quad pre-amp
Rocktron Intellifex of Allesis Midiverb 4
Marshall 9100

Nadeel van zo'n 2 in 1 unit is dat je veel moet programmeren en dat kost tijd. Een losse pre-amp, FX unit en poweramp is aan te raden. Je bent vrij in je keuze.
Poweramp ben je met een rack altijd nodig!

zZoRgO
9 april 2002, 23:02
ja, maar soms als ik optreed gebruik ik gewoon m'n gt3, rechtstreeks in een p.a. en van daaruit door een versterker.
kan dat dan ook niet met gewoon de preamp in een rack, zonder bijkomende power amp?

JV
9 april 2002, 23:07
Op 2002-04-09 23:02, schreef zZoRgO:
ja, maar soms als ik optreed gebruik ik gewoon m'n gt3, rechtstreeks in een p.a. en van daaruit door een versterker.
kan dat dan ook niet met gewoon de preamp in een rack, zonder bijkomende power amp?


de PA is in dat geval tevens poweramp. dan hoeft het niet nee

Rectifier
10 april 2002, 13:19
Dat kan wel ja, maar dan moet je wel je Speaker simulator aanzetten. Dan heb je nl. een DI uitgang. (gebalanceerd)
Wat moet je trouwens met een FXunit als je de GT3 al hebt?? Die effecten klinken toch prima?

In het geval je de PA gebruikt, wordt je geluid dus niet meer bepaald door die betreffende versterker.
Bij een normale gitaar poweramp bepaalt die een groot deel van je sound.
Dus moet je je afvragen als je tevreden bent met je GT3 in de PA, ben je geen poweramp nodig. Tenzij je een amp achter je hebt staan voor monitoring.

Rectifier
10 april 2002, 13:21
Dat geld ook voor een preamp.
Ik vind zelf een pre-amp rechtstreeks in de PA bagger, maar daar kan jij anders over denken.

Zo'n pre-amp moet dus wel een Line-out hebben of je moet met een speaker simulator werken zoals je GT3 die heeft.

zZoRgO
10 april 2002, 13:52
Mja, die gt3, ben er niet echt tevreden over. De distortions en preamps vind ik niet goed klinken.
Ben eigenlijk meer van plan m'n GT3 in te ruilen voor een gt6 omdat ik vind dat die veel beter klinkt.
Liefst zou ik natuurlijk een rack systeem willen aanschaffen, maar ik denk dat ik daar eerst nog een paar jaar ga voor moeten sparen :smile:

Grooveyard21
10 april 2002, 14:12
Wat voor gitaar/versterker heb je als ik vragen mag?

zZoRgO
10 april 2002, 14:17
eum thuis een Marshall VST100
ma ik gebruik die nie voor optredens

Grooveyard21
10 april 2002, 14:24
en wat voor gitaar?

zZoRgO
10 april 2002, 14:25
een fender american strat en een Epiphone les paul

Grooveyard21
10 april 2002, 14:31
Waarom gebruik je de marshall niet voor optredens? Is het trouwens een buizen versterker?

zZoRgO
10 april 2002, 14:40
een valvestate,geen echte buizenversterker dus.
Ik gebruik hem wel als we es een groot optreden hebben, of in café'tjes, maar voor op trouwfeesten en recepties hou ik me bij m'n GT3 door de P.A. (binnenkort GT6 :smile:)
omdat het daar echt binnenkomen, ff testen, spelen en terug buitengaan is...
en omdat ik voor ons repertoire daar toch geen zware distortions nodig heb.
Ik vind het ook enorm vervelend om zowel met de marshall overdrive schakelaar EN de gt3 te werken. ik heb mijn patches daar ook niet echt op afgesteld om met die externe overdrive te werken...zodus

Grooveyard21
10 april 2002, 14:48
als je dan niet teveel wil spul mee wil hebben kun je het beste mischien maar opwaarderen naar een gt-6, een beetje rack installatie weegt er ook wel in, of je moet een alles in 1 unit gebruiken.

maar als je echt voor de kwaliteit van het geluid wil gaan kom je toch uit op een buizenversterker.

zZoRgO
10 april 2002, 14:49
wat heb jij zo van effectenmateriaal en gitaren?

Grooveyard21
10 april 2002, 16:06
zie mijn website http://www.hdn.tmfweb.nl