PDA

View Full Version : Engl SE



Useless
11 mei 2004, 09:33
Ik ben van plan me een Engl cabinet aan te schaffen voor bij mijn
SE head
Ik heb twee keuzes: de std cab of the vintage cab
Wat zouden jullie aanraden
Iemand ervaring met beiden ?

Arnie
11 mei 2004, 09:43
Ik zou de vintage 30 versie nemen. Omdat dit over t algemeen als een "betere" speaker word ervaren. Het kan natuurlijk zijn dat jij V60 speakers beter vind klinken, moet je ff luisteren :)

Zelf heb ik een Engl 2x12" Vintage 30 cabinet en dat klinkt geweldig.

Raffel
11 mei 2004, 10:10
de vintage cab heeft ook een betere kwaliteit hout wist Engl mij te vertellen. Ben ik blij dat ik die toen gekocht heb, ach ja je gaat uiteindelijk toch op de klank af.

Baco
11 mei 2004, 10:42
Ik heb mijn SE getest met een Vintage 30 cabinet en ik moest echt niets anders meer horen, zo goed vond ik hem klinken :-D Gebruik anders eens de mogelijkheid om on-the-fly van cabinet te switchen met de SE, dan hoor je onmiddellijk het verschil, erg handig.

Mijn cabinet staat trouwens te koop wegens aankoop 2 2x12 vintage 30 cabs. PM me anders even moest je interesse hebben.

Negative K3 fan
11 mei 2004, 12:06
ten eerste, zelf luisteren is echt ene must bij cabs

en ten tweede waarom per sé ene engl cab?? ik heb eens een keer heel veel cabs vergeleken en de engls vond ik allemaal persoonlijk erg matig klinken voor wat ik wil, ik kan me misshcine indenken dat anderen ze leuk vinden, maar voor mij zijn ze niets, dus misschien voor jou ook niet. Kijk ook naar andere cabs en test ze vooral zelf uit want het maakt echt verschil.

Baco
12 mei 2004, 11:05
en ten tweede waarom per sé ene engl cab??

Never change a winning team :wink:

kokeleko
12 mei 2004, 11:08
en ten tweede waarom per sé ene engl cab??

Never change a winning team :wink:

Allemaal veel Engl kopen , anders wordt het goedkoper aangeboden , en zijn jullie niet meer exclusief :D :D :D :D

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:13
Ik zou nog even wachten met de aanschaf en dan kan je de nieuwe XL-cab van Engl testen :-D

Useless
12 mei 2004, 11:53
Ik zou nog even wachten met de aanschaf en dan kan je de nieuwe XL-cab van Engl testen :-D

Ai Baco hij komt hier in u vaarwater

Baco
12 mei 2004, 11:56
Dat mag hij van mij hoor, het is niet dat ik de mijne per sé kwijt wil, maar als de gelegenheid zich voor doet voor mij geen probleem. Nu ja, dan kan ik er nog wat van genieten :wink:

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:59
Ter vergelijking:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Messe2004/Engl5.jpg

:razz:

Baco
12 mei 2004, 12:01
Pff, komt die met 2 roadies bij geleverd? Die is toch ook wel om ergens te zetten en nooit meer te verplaatsen? Heb al verdorie moeite gehad om die Vintage 30 4x12 cab de trap op te krijgen, laat staan met zo'n XL cab :o
Hmm, zou wel niet misstaan onder mijn huidige cab :D

BS
12 mei 2004, 12:09
noem je zoiets nou een 3/4 stack? :D

maestro_nl
12 mei 2004, 12:10
TIp:
De vernieuwde Brunetti'kasten met dikkere randen!
Blows Bogner away!

LordRiffenstein
12 mei 2004, 12:17
TIp:
De vernieuwde Brunetti'kasten met dikkere randen!
Blows Bogner away!

Is niet moeilijk, Bogner-kasten sucken een end weg!!! :???:

EDIT: uitgezonderd hun 4x10

Negative K3 fan
12 mei 2004, 14:32
ik vond de uberkab anders wel redelijk tof, iig beter dan die engl TROEP ;)

die xl cab ziet er trouwens wel lelijk uit, die grill, maar hij is wel lekker groot :D

morris
12 mei 2004, 15:30
TIp:
De vernieuwde Brunetti'kasten met dikkere randen!
Blows Bogner away!

Is niet moeilijk, Bogner-kasten sucken een end weg!!! :???:

EDIT: uitgezonderd hun 4x10


??? :o :o :o

maestro_nl
12 mei 2004, 16:08
@Yoeri
Dus jij vindt de Bogner cabs ook niet het ultieme? Vertel!

Nairozar X
12 mei 2004, 18:43
Maar als jullie de keuze hadden Diezel VH4 8-) of de Engl SE wat zou het dan worden :wink:

Baco
12 mei 2004, 18:53
Maar als jullie de keuze hadden Diezel VH4 8-) of de Engl SE wat zou het dan worden :wink:

Pff, ik heb die SE nu al een tijdje en, ondanks dat ik die VH4 nog niet heb getest maar al veel goede dingen heb van gehoord, kan ik je met een gerust hart zeggen dat het toch die SE zou worden. Ik vind het gewoon een super amp en for mij is dit as good as it gets :-D

Nairozar X
12 mei 2004, 19:00
Hoelang heb jij de Engl SE al?

Baco
12 mei 2004, 19:12
Hoelang heb jij de Engl SE al?
Een tijdje hé, zo'n 3 maand :wink:

LordRiffenstein
12 mei 2004, 20:00
@Yoeri
Dus jij vindt de Bogner cabs ook niet het ultieme? Vertel!

Nope, heb ze getest met Greenbacks en Vintage30s en nada noppes niks, ik vond ze gewoon NIET klinken. Van de V30s had ik het verwacht maar zelfs de GB-cab vond ik niet goed terwijl ik een Marshall met GBs WEL goed vind :oops: Die 4x10 vond ik dan weer SUPERDUPER klinken, die staat als 2 jaar op mijn verlanglijstje, weliswaar ergens achteraan maar toch :razz:

LordRiffenstein
12 mei 2004, 20:01
Maar als jullie de keuze hadden Diezel VH4 8-) of de Engl SE wat zou het dan worden :wink:

ENGL

Diezel, been there, done that, had it modded, sold it, never again. (9 maanden ergernis in een notedop :-D )

Nairozar X
12 mei 2004, 20:20
Hahaha :lol:


wat is overall de beste 4x12" cab icm de Engl SE