PDA

View Full Version : woohoo barreee'ss!!



SaferSephy
11 mei 2004, 00:00
eindelijk beginnen barre's een beetje te komen...na 2 weken frustratie (ben pas net een maandje gitaar aant spelen) kan ik ze eindelijk...ik heb zojuist ook Tears in heaven spelen...wist niet dat ik het al kon woohoo ik ben blij :D

Pilitev
11 mei 2004, 00:12
Oh ja joh

Bins
11 mei 2004, 00:39
Allright! Nu kan je in een punkband :D

Iced Dragon
11 mei 2004, 07:49
Allright! Nu kan je in een punkband :D

denk je? Is dat niet onder zijn niveau?? :razz:

Maiden Michiel
11 mei 2004, 08:56
eindelijk beginnen barre's een beetje te komen...na 2 weken frustratie (ben pas net een maandje gitaar aant spelen) kan ik ze eindelijk...ik heb zojuist ook Tears in heaven spelen...wist niet dat ik het al kon woohoo ik ben blij :D

Dude gefeliciteerd, ik weet hoe lastig het kan zijn.

Mithrandir
11 mei 2004, 09:55
Ik heb na bijna 10 jaar nog steeds moeite met barre's, dus gefeliciteerd idd http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/emoticons/cool2.gif

hoofd
11 mei 2004, 11:21
Ik heb barre's ooit wel 's gehad op les, paar jaar geleden, en ik ken ze nog wel, maar spelen doe ik ze niet...pakt lastig en klinkt niet.

schaap
11 mei 2004, 14:34
Ik heb ze pas iets van een paar maanden geleden weer ontdekt (vroeger vond ik die dingen echt nergens naar klinken) en die zijn altijd leuk om te kunnen gebruiken. Hopelijk ga je ze ook gebruiken :cool:

BlackSun
11 mei 2004, 15:59
Wat pakken jullie dan ipv van barre's? Als je wat akoestisch speelt kan het soms toch niet anders??

birt
11 mei 2004, 16:00
ik gebruik heel veel barré's kan je makkelijker accenten leggen als je akoestisch speelt
hier even een liedje om barré's te oefenen: http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/life%20on%20mars have fun! :razz:
(je zal wel even een paar akkoorden moeten opzoeken denk ik)

Bins
11 mei 2004, 16:02
Allright! Nu kan je in een punkband :D

denk je? Is dat niet onder zijn niveau?? :razz:

Je hebt gelijk, ik verwarde barres even met powerchords :)

schaap
11 mei 2004, 16:04
Allright! Nu kan je in een punkband :D

denk je? Is dat niet onder zijn niveau?? :razz:

Je hebt gelijk, ik verwarde barres even met powerchords :)
:o
Damn

Bins
11 mei 2004, 16:06
Allright! Nu kan je in een punkband :D

denk je? Is dat niet onder zijn niveau?? :razz:

Je hebt gelijk, ik verwarde barres even met powerchords :)
:o
Damn

Wellicht gaat er hier en daar wat sarcasme aan je voorbij?

schaap
11 mei 2004, 19:52
Allright! Nu kan je in een punkband :D

denk je? Is dat niet onder zijn niveau?? :razz:

Je hebt gelijk, ik verwarde barres even met powerchords :)
:o
Damn

Wellicht gaat er hier en daar wat sarcasme aan je voorbij?
Niet alleen hier en daar hoor :-D

Voidhead
12 mei 2004, 18:24
hoezo barre klinkt niet? met distortion misschien niet, alhoewel sommige barre akkoorden heerlijk vies klinken met een randje overdrive erover.

Maar wat wil je dan spelen als je akoustisch of clean speelt? Powerchords, dat klinkt toch nergens naar. Nee dan vind ik barré akkoorden veel mooier en voller klinken.

Hempo
12 mei 2004, 18:43
hmzzzzzzzz,
barre-akkoorden zijn toch een van de basis-elementen van het basis-gitaarspelen. offfffuh

schaap
12 mei 2004, 18:59
Maar niet even gemakkelijk voor iedereen blijkbaar :cool:
En dat is best te begrijpen, er zijn best moeilijke, en vroeger speelde ik echt bijna enkel metal en als ik clean speelde....hmm dat gebeurde weinig :cool:

hoofd
12 mei 2004, 20:19
Wat pakken jullie dan ipv van barre's? Als je wat akoestisch speelt kan het soms toch niet anders??

Kleine akkoordjes...het liefst nog met een noot toegevoegd zodat je 4 snaren pakt. Dat vind ik veel beter klinken dan zo'n lom barre-akkoord, plus dat je met kleine akkoorden veel meer mogelijkheden hebt, met alle omkeringen e.d.

AART
16 mei 2004, 20:21
ik speel nu ruim 3 jaar gitaar(bijna 4) en heb nooit echt veel barré's gebruikt.
(kan ze wel hoor :P )

Bigfoot414
17 mei 2004, 16:01
De andere gitarist van mijn band speelt bijna alleen maar barré's. Dat speelt makkelijk volgens hem maar het is niet echt origineel.

sleep_to_saturate
25 mei 2004, 10:13
damn.. gitaarspelen zonder barres.. vaag.. :-?
en barres niet origineel? je weet dat je je vingers ook anders kan zetten toch? Je kan juist veel dingen doen met barre-akkoorden. Alleen met je pink kan je weet ik veel hoeveel verschillende noten pakken.

Ronald
25 mei 2004, 12:49
ik gebruik voornamelijk powerakkoorden , maar als ik clean speel gebruik ik wel barre's en open akoorden

Jeroenvanhulsteijn
25 mei 2004, 14:33
barrés staan stoer. zeker voor een beginner. en je kan er zeer leuke akkoorden mee neerzetten. ik speel zelf ook veel in barré akkoorden. gewoon ook om dat geschuif over mn hele hals te voorkomen. want dat gaat vaker fout dan "efkes" een barreetje leggen. maar het kost wel oefening. kep jaren klassieke muziek gespeeld, dus oefening genoeg gehad. en ik oefen het nog steeds om in barrés te spelen. gewoon je akkoorden een paar frets opschuiven en spelen maar. het is gewoon handig als je het kan. maar voor beginners is het best moeilijk. het kost kracht en je moet je vingers af en toe ontieglijk ver uit elkaar leggen. overigens heb ik met dubbele barrés nog wel af en toe moeite.