PDA

View Full Version : verzekering



Rwin
9 april 2002, 08:58
kwistniet dat we een nederlands gitaarforum hadden :grin:
Waarom zijn alle "codes" uit?


Sinds het laatste half jaar zijn we met onze band spullen aan het verzamelen. (nieuwe spullen kopen dus)
Nou wil dat af en toe best wel wat geld kosten.

Is er een slimme manier om dit te verzekeren?? of gaat ons dat meer kosten dan de waarde? Moeten we apart verzekeren of als band??

alvast bedankt

Kjiratsiekoedel
9 april 2002, 14:42
Codes???? Waat heb je het over?

Over verzekeringen weet ik niet veel. Bel eens met een verzekeraar.

pimmetje
9 april 2002, 14:46
Wij oefenen in een soos op de dagen dat die gesloten is. Onze spullen zijn automatisch meeverzekerd bij de boedel.

Een verzekering voor het geval dat je spullen 'on the road' worden gejat, was ons na enig rondvragen net iets te duur. Maar dat kan komen omdat wij maar eens per maand ergens gaan spelen. Als je spullen vaker vrijwel onbeheerd ergens in 't land staan, dan kan die rekensom anders uitpakken.

sash
9 april 2002, 16:30
Op 2002-04-09 14:42, schreef Kjiratsiekoedel:
Codes???? Waat heb je het over?


Ik denk dat ie het over de HTML en BBcode heeft

Rwin
10 april 2002, 08:29
Op 2002-04-09 16:30, schreef sash:


Op 2002-04-09 14:42, schreef Kjiratsiekoedel:
Codes???? Waat heb je het over?


Ik denk dat ie het over de HTML en BBcode heeft


yup... er staat (terwijl ik nu type) hier links dat die codes uit zijn... weet iemand waarom??

________________
Rwin was here...

Rectifier
10 april 2002, 13:27
T'enigste wat ik weet is dat 't bijna onbetaalbaar is.
Je kan hem misschien verzekeren tegen brand en diefstal, maar ik denk wel dat je een hele hoge premie krijgt.

Je gitaar komt op de meest rare plekken, ik denk niet dat verzekeraars daar erg blij mee zijn. En t' spul wordt nogal eens gejat.

Mijn advies om je gitaar in ieder geval nooit ergens te laten staan. Mede omdat een gitaar meer emotionele waarde heeft dan een versterker.

DOLBY
10 april 2002, 16:28
Je kan alleen als band verzekeren als je band een rechtspersoon is (BV, VOF, vereniging, stichting etc.)
Wij hebben een oefenruimte op het erf van een van onze bandleden. Hij heeft zijn inboedel verzekering verhoogd speciaal voor alle spullen (aardige gast he). Voor 'on tour' geldt die verzekering uiteraard niet. Daar kun je een verzekering voor afsluiten maar die zal niet goedkoop zijn. Bovendien krijg je vaak alleen maar de dagwaarde terug, dus wat je ook doet: let goed op je spullen.

Rwin
11 april 2002, 08:32
kee mensen! Bedankt...

helaas kreeg ik antwoorden die ik niet hoopte maar wel verwachtte... :S

dus gewoon me gitaartje aan mezelf vastbinden :grin:

Rwin

Nocki
12 april 2002, 22:21
ik ben er ook mee bezig geweest maar dan alleen voor mezelf.
dat is niet te doen en voor de bnd al wat beter te doen onder bepaalde voorwaarden.

het komt er op neer dat je spullen allen verzekerd kunt dzien als ze in de staat zijn die de verzekeraar wil zien. wat bedoel ik.

je mag ze niet uit huis mee nemen. ze moet anders altijd bewaakt zijn., in een goed afgesloten auto uit het zicht. bv met een deken erop/ver. verder moet je er dus altijd bij zijn en zijn ze al gauw niet verzekert als de dingen gebeuren die je je juist tegen wou verzekren.
de verzekering is niet te betalen als je meer dan 1 keer in de 2 maanden optreed. ok dit is niet te controleren maar onthoud dit als je om een verzekering gaat.
als je vaker optreed komt het op zo'n 50 gulden per maand.
en dat is dan nog weinig. een echt goede verzekreing die alles denkt is niet te betalen en komt op een hogere waarde van je spullen denk ik in als je m meer dan 3 jaar hebt. (ok een kleine berekinging die niet precies is maar voor mij toen ongeveer wel kloptem (ik had toen voor zo'n 15.000 gulden aan spullen.))

allemaal een beetje moeilijk maar als je meer wilt weten moet je maar eens een mailtje sturen.

ik leg ht hier nogal moeilijk uit maar uiteindelijk moet je gewoon voor jezelf sparen en goed je best doen dat het niet gejat wordt.

Nocki nocki_k@hotmail.com