PDA

View Full Version : welk effect voor...



Chris Wolstenholme
10 mei 2004, 20:55
jamiroquai - deeper underground en beetje vergelijkbaar, muse - time is running out.

is dat nou bereikbaar met een willekeurig synth effect, of moet ik met overdrives gaan prutsen.

if synth pedaal, wat het mij wel lijkt, wat zijn enkele goede pedalen, puur kwalitatief gezien?

buuck
10 mei 2004, 22:21
volgens mij is t te benaderen met een fuzz. misschien een big muff. zou t zo niet weten, kijk anders op www.guitargeek.com kun je zijn wat zijn gear is :wink:

AntY
10 mei 2004, 22:41
origineel was volgens mij een H&K tubefactor.

Chris Wolstenholme
10 mei 2004, 22:52
de bassist van muse heeft dus een big muff ( die ik persoonlijk slecht naar voren vind komen binnen de band ) en synth pedalen. van jameroquai heb ik geen idee :(

basswasp
10 mei 2004, 23:47
Volgens mij is dat al eerder voorbij gekomen...
Jamiroquai heeft een Ashdown met de voorversterkerbuis op 10 een dat subharmonics-ding op 10, zo kreeg hij dat geluid.

basssssplayer
11 mei 2004, 00:01
't is gewoon een cleane bas, gedubbeld door een MOOG!

J! 8-)

Chris Wolstenholme
11 mei 2004, 11:18
MOOG? :???:

basssssplayer
11 mei 2004, 11:26
o jee... weet je niet wat een MOOG is? elke bassist zou toch moeten weten hoe een MOOG klinkt... de vetste Basssynth ooit.

J! 8-)

Phyrexian
11 mei 2004, 11:35
Moog. Dat zijn die 70ties synthesizers met een nogal uniek geluid. Te horen op oude platen van Deep Purple, Yes, Pink Floyd, ...

Chris Wolstenholme
11 mei 2004, 12:46
ik bestond toen nog helemaal niet :-D

Phyrexian
11 mei 2004, 13:46
ik bestond toen nog helemaal niet :-D

ik ook niet 8-)
maar ik vind die muziek wel super (Led Zeppelin, Deep Purple, ...)

BramVersteeg
11 mei 2004, 15:20
Ik dacht eens gelezen te hebben dat die intro van muse door een computerprogamma gemaakt was. Een progamma waar je 2 willekeurige geluiden bij elkaar kan voegen en dan 1 geluid maken. Ze hadden volgens mij een oude synth met iets anders gecombineerd. Ik dacht dat het over dat nummer ging maar weet het niet meer zeker. Stond in de gitarist van een paar weken terug.

Bastijn
11 mei 2004, 19:10
Allodox kent de bassist van Muse, vraag het hem.
volgens mij is het fuzz, ik kan het met mijn Bassdriver goed nabootsen.

emielow
11 mei 2004, 23:12
bastijn, heb je die tech 21 bassdriver?? ik zit er nl te denken om die ook te kopen...

waar heb je die gekocht en wat heb je betaald?

Bastijn
12 mei 2004, 10:59
bastijn, heb je die tech 21 bassdriver?? ik zit er nl te denken om die ook te kopen...

waar heb je die gekocht en wat heb je betaald?

Ik heb de Digitech Bassdriver, ik heb er inclusief bestelkosten en C.O.D. zo'n 120 Euro voor betaald, bij musikproduktiv. Tegenwoordig kan je m echter bij Music Store Keulen voor E69.90 kopen. Echt goed pedaaltje, ik ben r heel tevereden over.

Chris Wolstenholme
12 mei 2004, 13:14
die heb ik dus ook, erg lekker inderdaad :)

dat 2 geluiden samenvoegen tot 1 gebruiken ze dacht ik vooral voor de gitaar, voorbeeld Stockholm syndrome.

TIRO is geen fuzz denk ik, maar synth, ik zit nu naar een live optreden te kijken waar hij het deuntje speelt op keyboard, hij bast het ook wel, maar dan lijkt mij een synth effect logischer dan een fuzz.

Chris Wolstenholme
14 mei 2004, 12:02
brengt mij op t volgende, betaalbaar synth pedaal dat het wel leuk doet

digitech? boss? andere suggesties of mensen met ervaringen met deze 'soort' pedalen?

Phyrexian
14 mei 2004, 12:22
EBS heeft die Bass IQ. Is dat een Synth? Of was't een filter? Kweet het niet goed meer :)
Enfin, die klinkt machtig maar is wel wat duurder. Onlangs stond er ééntje tweedehands te koop.
Die bass-x-reeks van Digitech is ook goed. Ik vind ze leuker en veelzijdiger dan de Boss pedaaltjes in ieder geval.

Chris Wolstenholme
14 mei 2004, 13:29
van die X reeks heb ik de bassdriver en daar ben ik super blij mee, zou er nog wel 1 willen eigenlijk :D

maar die synth van hun kan ik nergens testen, en ik zou hem liever uit duitsland halen, want daar is ie 67E en hier 120E.
Niemand ervaringen mee of je er jamiroquai/muse achtige sounds uit kan trekken, want van de sound samples wordt ik niet wijzer.

emielow
14 mei 2004, 13:56
de synth van electro harmonix is wel koel! heb ik s opgespeeld bij musikproduktiv, erg koele dingen kun je er mee doen. maar bij dit soort effecten is het altijd maar de vraag hoe je zoiets kunt gebruiken binnen een band, en hoe het overkomt in het totaalgeluid

capt. E
3 oktober 2004, 02:46
Dat deeper underground geluid heb ik wel eens gevonden (na lang aan de knopjes draaien) op mijn Line6 filter moduler. Hierop zitten o.a. veel synth effecten maar ook envelope filters zoals de q-tron. tis wel ff zoeken geblazen!