PDA

View Full Version : Silvertone Sovereign



IndiepoprockJesse
10 mei 2004, 19:24
http://www.silvertoneguitar.com/sv/images/zoom-sovereignpro.jpg

ik vind die dingen echt zo geweldig model hebben, maar is het inhoudelijk ook wat?!

sovereign pro staat voor 350 te koop bij feedback..

niet dat ik hem wil kopen ofzo, maar ben gewoon benieuwd..

Jesse//

THW
10 mei 2004, 19:36
de pro is wel de beste variant v/d sovereigns
maar meer weet ik niet.....

bobo
10 mei 2004, 19:46
De gitarist van één van mijn bandjes heeft er ene, en et speelt wel fijn en klinkt te doen, voor die prijs zeker in orde!

Ibanez
10 mei 2004, 20:26
Wat een kotslelijk ding :)

IndiepoprockJesse
10 mei 2004, 20:40
Nou sorry hoor, liever dit ding dan zo'n oerlelijke (en slecht klinkende) Ibanez.. :razz: :razz:

THW
10 mei 2004, 20:56
ieder zijn smaak heh
Ik heb er is een keer op gespeelt trouwens was ik ff vergeten :roll:
Het speelt errug lekker en voor die prijsklasse is het al helemaal goed
en dan is het ook nog een signature model :D

defecto
10 mei 2004, 21:09
:o Die is zo gaaf! Deze ga ik zeker onthouden voor mijn tweede gitaar!!!

Edit: Jesse van The Cutains!? lol Heb jullie nog gezien op Michael Live.. :D

Les Paul
11 mei 2004, 22:19
Ik heb er 1. Puur gekocht om de Paul Stanley naam. Ik heb ook een Washburn PS-500B, die 2x zo duur is. De Silvertone vind ik echt veel beter. Heeft een lekkere klank en speelt prima. Blijft ook goed gestemd. De hals is volgens mij dezelfde maat als een 60's Les Paul. Ik was eigenlijk verbaasd over de toch goede kwaliteit, gezien de prijs.
Hij is natuurlijk niet te vergelijken met een Gibson of zo, maar de Epi's die ik gespeeld heb, waren wat mij betreft minder van kwaliteit.

Ik blijf nog zoeken naar een Ibanez Paul Stanley......

Shaggy
11 mei 2004, 22:20
op internet is dezelfde gitaar te koop voor 179 euro splintrnieuw .. zijn wel afzetters feedback

defecto
12 mei 2004, 00:40
Waar dan? Of is dat nog zonder verzendkosten? Ik kom niet veel goedkoper uit bij wat ik vind.. en ik wil hem wel heel graag! 8-)

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 10:01
:o Die is zo gaaf! Deze ga ik zeker onthouden voor mijn tweede gitaar!!!

Edit: Jesse van The Cutains!? lol Heb jullie nog gezien op Michael Live.. :D

Jep, van the curtains ja :) hehe leuk :) vond je het wat?!


hmm maar is die van 179 euro niet een gewone silvertone, en niet de pro?!

Ik denk dat je dan echt die pro moet kopen, aangezien die er ook nog beter uitziet..

maar goed, als ik hem een keer tegenkom wil ik hem zeker eventjes bespelen en horen.. het model is iig al errug mooi, maar gaat natuurlijk om het geluid..

Jesse//

Bins
12 mei 2004, 10:31
Ik vind alleen die ster bij de brug net te veel, met een gewonen stoptail zou die veel mooier zijn denk ik. Verder vind ik het wel een cool ding.

Shaggy
12 mei 2004, 15:33
ja .. je hebt de pro en de special .. van deze twee is de pro de betere en luxere uitvoering en dan is feedback niet de duurste .. als je 2dehands checked kan je misschien een kopen voor 250 ofzo

fred dons
12 mei 2004, 17:16
ik wil de apocalypse custom, ik heb die op de Musikmesse in mijn handen gehad en die vind ik veel mooier qua model (flying V achtig)
de apocalypse pro is het zelfde model maar dan met rode accenten terwijl de custum volledig zwart is met triple binding rond de body, abalone/pearl block inlay op de neck etc

ik ga hem overigens wel gelijk customizen naar een spiegel top 8-)

(er waren op de Messe ook spiegel versies van de paul stanleys maar die waren wel zo verschrikkelijk slecht afgewerkt, ze waren ingelegd met plastic spiegel stukjes waar de vingerafdrukken in superlijm van de bouwer nog opzaten, deze modelen hebben ook alleen een single binding in tegenstelling tot de custom en het model waar paul zelf op speelt)

BramVersteeg
12 mei 2004, 17:21
Ik heb op m'n gibson ook spiegeltjes zitten! Erg vet maar wel een hoop werk. succes! :wink:

fred dons
12 mei 2004, 17:43
ik weet dat het een hoop werk is :(
ik was eerst van plan het op de apocalypse pro te doen alleen heeft deze geen binding en om op dit model een binding te maken is niet
echt een leuk karweitje :wink:

Ibanez
12 mei 2004, 20:19
Nou sorry hoor, liever dit ding dan zo'n oerlelijke (en slecht klinkende) Ibanez.. :razz: :razz: uuuh ja... smaken verschillen (al verbaas ik me wel eens :roll: )

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 21:10
maar goed... ik vind PRS ook lelijk, dus zal wel geen smaak hebben :P

EmgMaster
13 mei 2004, 17:34
350 euro, en dan zitten er ook nog duncans in, lijkt me niet verkeerd.
Tenminste, volgens mij staat er seymour duncan op de elementen

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 17:37
jep..

Carved Arch Top

Mirrored Pick Guard

Bound Set Neck (Mahogany)

Fret Board: Rosewood

22 Frets

Scale: 24 3/4"

Nut Width: 1 11/16"

Last Fret Width: 2 1/4"

Fret Board Radius: 14"

Grover Chrome Tuning Machines

Dual Duncan Design Humbucking Pickups

Agathis Body

Funkblaster
13 mei 2004, 22:04
jep duncan designed pu´s zijn dat, die zijn niet te vergelijken met de kwaliteit van echte seymour duncans

EmgMaster
14 mei 2004, 06:22
volgens mij staat er toch echt seymour duncan op, duncan designed zou er veel kleiner op moeten staan volgens mij

defecto
15 mei 2004, 17:48
Jep, van the curtains ja :) hehe leuk :) vond je het wat?!

Yep, ik vond het wel wat ja.. :P Jullie waren een van de weinige bands op ML die ook echt muziek konden maken.. 8)

IndiepoprockJesse
16 mei 2004, 11:27
Jep, van the curtains ja :) hehe leuk :) vond je het wat?!

Yep, ik vond het wel wat ja.. :P Jullie waren een van de weinige bands op ML die ook echt muziek konden maken.. 8)

haha bedankt voor het complument :) :oops: :)

Jesse//