PDA

View Full Version : Kwijl hier maar eens even jongens!!!



LordRiffenstein
10 mei 2004, 19:05
Behalve de Teese kreeg ik vandaag ook mijn MusicToyz-forum Tourbox in de bus. Een stel pedaaltjes die je een weekje kan testen en het kost je enkel wat verzendingskosten :o Net ff alles overlopen en er zitten enkele juweeltjes bij.

Kwijlen maar:

http://riffenstein.kingsmeade.net/Tourbox.jpg

Van links boven nr rechts beneden:

BJF Mint Green Mini Vibe
Analogman NKT275 Fuzz
Okko Diablo
HBE Power Screamer
Lovepedal
HAO Rumble Mod

ieme
10 mei 2004, 19:50
Grappig, al getest?
bevindingen???

soup
10 mei 2004, 19:50
Wat doet die lovepedal eigenlijk?

soup
10 mei 2004, 19:51
Kan je niet van alles een verslag geven, alsjeblieft :)

ReinoutV
10 mei 2004, 20:15
+1, pleaeaeaeaeaeaease????

Trocar
10 mei 2004, 20:39
MusicToyz-forum Tourbox.
Een leuk idee om een box rond te laten gaan, nog nooit van gehoord...

Maaruh, een uitgebreid verslag ja, bitte?
+ 1

Lucky
10 mei 2004, 21:03
:o

Youri,
Ik haat je !

:)

The Thumb
10 mei 2004, 22:03
ach wat moet je ermee...















dammit dat wil ik ook !!! :evil:

Stitch
10 mei 2004, 22:15
...ik ben benieuwd, zou de binnenkant ook nog origineel zijn.....???

Quink
10 mei 2004, 22:32
Youri,
Ik haat je !

:)

Tsja, ik denk dat je eerder medelijden moet hebben. Hij mag alles een weekje uitproberen, en tegen de tijd dat hij serieus GAS begint te krijgen moet hij alles weer doorsturen. :D

LordRiffenstein
10 mei 2004, 22:54
Verslag volgt uiteraard met eventueel wat clips als ik voldoende tijd vind (ik beloof NIETS!).

Ik heb ze snel allemaal getest en de Okko en Rumble mod klinken erg lekker, zelfs na 10 min. Die Lovepedal is een boost met enkel toon-regeling, denk ik :oops:

LordRiffenstein
10 mei 2004, 23:01
:o

Youri,
Ik haat je !

:)

The pleasure is all mine :razz:

Mitch
11 mei 2004, 07:50
Als het de Church of Tone Lovepedal is moet het een Plexi-in-a-box zijn, met enkel een gain knop. De klank moet erg goed zijn (van lichte OD tot fuzz) maar hij heeft wel een vast (hoger) volume.

Ik trouwens maar denken dat er op het MusicToyz forum niet zo veel te beleven viel: komen ze net als HC met de Tourbox :evil:

LordRiffenstein
11 mei 2004, 07:55
Als het de Church of Tone Lovepedal is moet het een Plexi-in-a-box zijn, met enkel een gain knop. De klank moet erg goed zijn (van lichte OD tot fuzz) maar hij heeft wel een vast (hoger) volume.

Ik trouwens maar denken dat er op het MusicToyz forum niet zo veel te beleven viel: komen ze net als HC met de Tourbox :evil:

Ja dat zou DIE Lovepedal wel eens kunnen zijn. Klonk lekker zo na 10 minuten.

Ik heb geen flauw idee hoe lang HC met die Tourboxen bezig is maar op MusicToyz zijn er al een hele boel in de US rond gegaan. Dit is de eerste Euro-tourbox zeg maar.

oddman
11 mei 2004, 10:33
heb je geen zin om detailfoto's te nemen van de OKKO?
Printplaat beide kanten etc ..
Dan kunnen we er misschien een schema van maken ..

groet

Robbert
11 mei 2004, 11:00
heb je geen zin om detailfoto's te nemen van de OKKO?
Printplaat beide kanten etc ..
Dan kunnen we er misschien een schema van maken ..

groet

Je wilt hem kopieren. Onder de buotique mannetjes in de VS is het "not done" om een bestaand pedaal te klonen.

Maar aan de andere kant, ik ben ook benieuwd! :D

oddman
11 mei 2004, 11:04
ksnap je wel hoor ...
en het is niet mooi om hem te kopieren maar als we nu eens plechtig beloven van het onder ons te houden :wink:

trouwens OKKO, is dat geen duitser?

De pedaal is gewoon TE goed maar TE duur om hem te gaan kopen...
Het zou ook zeker verboden zijn om de kopies te verkopen vind ik ...

groet

LordRiffenstein
11 mei 2004, 11:05
heb je geen zin om detailfoto's te nemen van de OKKO?
Printplaat beide kanten etc ..
Dan kunnen we er misschien een schema van maken ..

groet

Don't push your luck :roll:

LordRiffenstein
11 mei 2004, 11:07
De pedaal is gewoon TE goed maar TE duur om hem te gaan kopen...
Het zou ook zeker verboden zijn om de kopies te verkopen vind ik ...

groet

Te duur is je eigen mening maar ik ken maar weinig pedaaltjes die zo veelzijdig zijn. Heb er tot nu toe een uurtje mee lopen klooien en zowel met single coils als humbuckers en heb geen slechte klank gevonden.

Rock&Roll
11 mei 2004, 12:11
@oddman: het zou niet veel opbrengen om foto's te nemen van de binnenkant. de printplaat is namelijk bedekt met een zwart spul (soort rubber dat erover gespoten is) en daardoor kan je de onderdelen niet zien. slimme man die Heiko :-D
:cool:

Nielsje
11 mei 2004, 12:17
huh? hm...

kan je daar dan eens een foto van maken??

The Thumb
11 mei 2004, 12:50
is waarschijnlijk epoxy, dat doen meer productenten om jatwerk tegen te gaan. ik heb ooit nog eens een rode fulldrive gehad die ook was volgespoten met dat spul.

oddman
11 mei 2004, 14:04
hehe

goed gezien :)
heb er alle begrip voor dat ie dat doet

Nou ja binnen een dikke maand studeer ik normaal gezien af en als ik dan werk vind, weet ik weral wat doen met men eerste loon :wink:

Rock&Roll
11 mei 2004, 14:18
Ik heb ook alle begrip voor Heiko, hij maakt een fantastisch pedaal en als iedereen dat zomaar gaat namaken...dat zou echt een zonde zijn.
Mijne is nummer 487, dus echt veel maakt ie er niet. Moest okko een groot multinational bedrijf zijn (kuchrolandkuch) dan zou ik het niet erg vinden dat er een pedaaltje nagemaakt wordt, maar voorlopig laten we het bouwen maar over aan de man zelf :wink:

The Thumb
11 mei 2004, 14:41
op zich inderdaad begrijpelijk, ik vraag me alleen altijd af wat er gebeurt als iets in het circuit het begeeft... repareren is geen optie, want dat epoxy ga je er niet afkrijgen....

Robbert
11 mei 2004, 14:45
Met een dremeltje moet dat wel lukken, maar ik denk idd een nieuw plaatje.


Mijn Fulldrive II heeft over twee condensatoren ook een laagje zwarte smurrie. Nou ja, als hij denk dat dat afdoende is ;)
Justin Everman heeft zijn twee transistoren uit de Fuzz drive ook wat afgeschuurd, zodat niet te lezen is welke dat zijn.

The Thumb
11 mei 2004, 14:55
He, is me noog nooit opgevallen in die fuzz drive, ik ga straks eens even kijken

sash
11 mei 2004, 18:34
Hmm en wat als je ze nou niet doorstuurt en gewoon lekker houdt? :D

LordRiffenstein
11 mei 2004, 18:42
Hmm en wat als je ze nou niet doorstuurt en gewoon lekker houdt? :D

They´ve got my name and number :-? :cry:

Antal
11 mei 2004, 19:23
He, is me noog nooit opgevallen in die fuzz drive, ik ga straks eens even kijken

Het is bij de mijne ook zo, dat het zal bij allemaal wel zo zijn lijkt me.

Negative K3 fan
11 mei 2004, 19:39
wow, goede shit, ziet er allemaal erg boutique uit. Ik snap alleen het princpipe van die tourbox nog niet helemaal denk ik.

Robbert
11 mei 2004, 21:47
wow, goede shit, ziet er allemaal erg boutique uit. Ik snap alleen het princpipe van die tourbox nog niet helemaal denk ik.

Ok.

Jij stuurt een pedaal naar mij. Ik test jou pedaal en doe een pedaal van mij in de box. Ik stuur door naar Sash, die doet er een pedaal in en heeft er twee om te testen.
Uiteindelijk stuurt de laatste terug naar jou, jij haalt je pedaal er uit, stuurt naar mij, ik haal mij pedaal er uit. Ik stuur door naar Sash enzovoorts..

Was dat nou zo moeilijk :razz:

LordRiffenstein
12 mei 2004, 07:48
Jij stuurt een pedaal naar mij. Ik test jou pedaal en doe een pedaal van mij in de box. Ik stuur door naar Sash, die doet er een pedaal in en heeft er twee om te testen.
Uiteindelijk stuurt de laatste terug naar jou, jij haalt je pedaal er uit, stuurt naar mij, ik haal mij pedaal er uit. Ik stuur door naar Sash enzovoorts..

Was dat nou zo moeilijk :razz:

In dit geval heeft iemand alle pedalen verzameld en ze in een doos gestopt en dan is de tocht begonnen.

Robbert
12 mei 2004, 11:38
In dit geval heeft iemand alle pedalen verzameld en ze in een doos gestopt en dan is de tocht begonnen.

Dus de pedalen zijn van 1 persoon. Dat zou ik dus nooit(!) doen, als dat pakketje onderweg "kwijtraakt" ben je mooi de sjaak!

Quink
12 mei 2004, 11:47
Dus de pedalen zijn van 1 persoon. Dat zou ik dus nooit(!) doen, als dat pakketje onderweg "kwijtraakt" ben je mooi de sjaak!


Behalve de Teese kreeg ik vandaag ook mijn MusicToyz-forum Tourbox in de bus.

Is het niet zo dat e.e.a. vanuit Musictoyz wordt rondgestuurd in de hoop dat je onweerstaanbare GAS-aanvallen krijgt en 1 of meerdere pedaaltjes bij hen koopt? :???:

Robbert
12 mei 2004, 11:49
Dan nog loopt Musictoyz een bepaald risico.

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:55
Dus de pedalen zijn van 1 persoon. Dat zou ik dus nooit(!) doen, als dat pakketje onderweg "kwijtraakt" ben je mooi de sjaak!

NOPE, de OKKO en BJF MGMV komen van de makers, de andere zijn van enkele mensen. Iemand heeft ze verzameld en ze dus als eerste getest en ze dan verder gestuurd!

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:56
Is het niet zo dat e.e.a. vanuit Musictoyz wordt rondgestuurd in de hoop dat je onweerstaanbare GAS-aanvallen krijgt en 1 of meerdere pedaaltjes bij hen koopt? :???:

Nope, MusicToyz heeft er niets mee te maken behalve dat het allemaal mensen van het forum van MusicToyz zijn!

Quink
12 mei 2004, 12:05
Is het niet zo dat e.e.a. vanuit Musictoyz wordt rondgestuurd in de hoop dat je onweerstaanbare GAS-aanvallen krijgt en 1 of meerdere pedaaltjes bij hen koopt? :???:

Nope, MusicToyz heeft er niets mee te maken behalve dat het allemaal mensen van het forum van MusicToyz zijn!


Woww. :o Cool!

Quink
12 mei 2004, 12:11
Dan nog loopt Musictoyz een bepaald risico.

Het ging mij om het 1 persoon / winkel gedeelte. (Daarom had ik dat vet gemaakt). Ik ging er abusievelijk vanuit dat het een initiatief was van Musictoyz om meer pedaaltjes te verkopen.

En risico, zou je zoiets niet kunnen verzekeren http://smile.smilies.nl/398.gif. Of is dat verhoudingsgewijs te duur?

LordRiffenstein
12 mei 2004, 12:15
En risico, zou je zoiets niet kunnen verzekeren http://smile.smilies.nl/398.gif. Of is dat verhoudingsgewijs te duur?

Bedoel je de zendingen verzekeren of het pakket? Ik denk dat het pakket verzekeren moeilijk is omdat elk pedaal een andere eigenaar heeft. Pakket is ook wel wat geld waard, toch snel 1000euros dus de verzekering zal ook wel wat kosten.

Quink
12 mei 2004, 12:23
Bedoel je de zendingen verzekeren of het pakket?

Ik snap geloof ik niet helemaal wat je bedoelt met "zendingen verzekeren" maar ik denk dat ik het pakket bedoel.


Ik denk dat het pakket verzekeren moeilijk is omdat elk pedaal een andere eigenaar heeft.

Je verzekert een pakket toch tegen een bepaalde waarde? Hoe dat geld dan weer verdeeld wordt maakt de verzekeringsmaatschappij verder niks uit lijkt mij. Maar ik ben geen verzekeringsexpert. En misschien moet je ook iedere keer het pakket opnieuw verzekeren als het verder wordt gestuurd.
Maar het is inderdaad nogal een duur stel bij elkaar, dus het zal wel (te) duur zijn om te verzekeren.

ieme
16 mei 2004, 13:18
Ey maar yoeri, wat vind je nou van de pedalen?

LordRiffenstein
16 mei 2004, 13:37
Ey maar yoeri, wat vind je nou van de pedalen?

Review komt eraan!! :-D

ieme
16 mei 2004, 13:57
Ey maar yoeri, wat vind je nou van de pedalen?

Review komt eraan!! :-D

8-) ben zeer benieuwd!!

LordRiffenstein
16 mei 2004, 16:49
THE REVIEW

In Engels maar dat begrijpen jullie wel. Helaas geen tijd om clipjes te maken :-?

First of all, thanks for letting my join in on the fun. I had a lot of fun experimenting with the pedals, I took some to rehearsal to ty them in a band setting and last Friday I took some to a gig with my bluesband.

I tried the pedals with both my Engl amps and used a USA Strat, USA Tele and a PRS Standard with maple top. Unlike many others here, I do not rely on the pedals for od/dist-tones but rather use them as tone-enhancers, clean and dirty boosters. I currently use a SD-1 and a TS-10 as clean and lead boost. At home I used the pedals simply between my guitar and amp, add the gig they were in a rack-looper except for the fuzz.

Here’s a quick shot I took when they arrived:

http://riffenstein.kingsmeade.net/Tourbox.jpg

Homebrew Power Screamer

This pedal left me scratching my head. It looks awesome, the build is perfect (as are the others) but what about the tone? I tried all the possible settings but never get a pleasing tone out of it, to dark sounding. Like John said, FD2-clone gone bad.

Analogman NKT-275

First time ever I got to try a fuzz. Hated it when I tried it so I thought fuzz wasn’t my thing. I started reading about it and opened it to play with the internal pot until I found a great setting, LOVED it with my strat. I took it to the gig on Friday to try it for the 2nd set. It lasted 3 songs and of it went. Hated it again. I guess fuzz pedals aren’t my thing or I have to learn to work them. That beind said, I think it’s a cool pedal and when I loved the tone at home, it sounded killer…

http://riffenstein.kingsmeade.net/Tourbox2.JPG

Lovetone pedal

Seemed a weird one at first, only 1 control but after plugging in I thought it sounded very good. I feel this is a boost by nature as it’s volume is a bit over unity gain and it sounded very nice in my rig. The control felt like it was a combination of a gain and tone control. It didn’t add much gain but it also changed the tone. I was able to coax some really nice lead tones from it and with the control around 11:00 my strat sounded pretty damn HUGE! Another nice setup is running this into another OD-pedal for massive sustain, very sweet!

Okko Diablo

I was REALLY looking forward to testing this pedal as I had been thinking about getting one. The pedal looks STELLAR with the great paint job and the BIG light, I love it. I plugged in and wasn’t let down by the tone. Heiko even added a personal note for me about setting it up (thanks man!). 2 words describe this pedal best: tweakers paradise. I found MANY great tones and I didn’t even get inside for the 2 pots. The pedal sounds pretty transparent or changes your tone totally depending on how you set it up. It can do a nice cleanish boost ‘till all out high gain. It definitely gets thumbs up from me!!

BJFe Mint Green Mini Vibe

It looks like simple green pedal but it’s more than that. It’s not a vibe neither a trem, it’s something different. I liked it a lot at home but it totally floored me at the gig. First of all, the blinking light is a gift from god. You can quickly see if the rate you set works for the rhythm. Although I never used a vibe or similar before (do use trem though) I think I worked this great box into at least 5 or 6 songs on Friday. The guys in the band loved it, it allowed me to play different parts for songs that seemed to enhance the song giving our vocalist more space. It does add a bit of boost but only yesterday I found out there a control for it inside. I totally love this pedal, the only bad thing is the price…..

HAO Rumble MOD

Described as being a Dumble-in-a-box I was very curious what to get from it. I wasn’t expecting it to work in my setup but I gave it a good try anyway. For some reason, this pedal seemed to disappear in my setup, it seemed to fit RIGHT in my rig, doing it’s magic without you noticing it being there until you switch it off. I’m still puzzled at how transparent it was, with the color around 11:00 it was a perfect fit for my tone, volume at 11:00, gain at 10:00 and I was met with my perfect dirty boost. Strat, PRS, Tele, neck, bridge it didn’t matter, it was MY tone just more of it. Add to that the fact that it cleans up nicely and works great depending on your picking technic, I must say that this is the winner for me, a must have. I hate every od pedal into a clean channel except this one. I quickly made a patch during my gig, clean channel with the rumble. I was playing my PRS and was getting a killer Marshall-esque crunch!! I have a FoxRox ZIM on the way and depending on how that’s gonna work out, I might have a Rumble Mod VERY soon.

Here are the 2 ‘winners’ of the tourbox for me with the Okko Diablo a VERY close third!!

http://riffenstein.kingsmeade.net/Tourbox3.JPG

ieme
16 mei 2004, 17:30
Mooi stukje yoeri, leuk om te lezen!

jaywalker
16 mei 2004, 18:07
+1

Je bent tenminste eerlijk over de pedalen, maar dat komt misschien ook wel om dat ze niet van jou zijn. Ander kraak je je spul natuurlijk niet zo snel af.