PDA

View Full Version : Vraagje over en koch cabinet ??



yhcmarc
10 mei 2004, 18:59
tst

yhcmarc
10 mei 2004, 19:02
Ok, ik heb een oudere koch 4x12 kast met V30 speakers erin, en dat ding klinkt als een beest. Ik wilde hem wegdoen aangezien hij niet stereo was, en toen wilde ik het rack wegdoen bladibladi enz. ...

maar iig, ik was net weer eens op mijn rack aan het spelen en het klonk toch wel erg vet na de nodige aanpassingen, echter, mijn kast is mono op 4 of 16 Ohm. Nu hoorde ik laatst iemand vertellen dat als je bij die koch kasten beide inputs tegelijk gebruik, dat ie dan op stereo 2x8 Ohm staat. Weet iemand hier meer van ?? Zoja, dan hoeft die namelijk helemaal niet weg :)

IndiepoprockJesse
10 mei 2004, 19:02
....

Negative K3 fan
10 mei 2004, 22:46
ik zou niet beide inputs tegelijk gebruiken, want de inputs zitten op alle speakers aangesloten en zonder schakeling gaat dan ook het signaal zo.

ik denk dat er in jouw kast 4 4 ohm speakers zitten die afhankelijk van de input of geheel serieel zijn geschakeld of serie-parralel

je kunt hem zelf rewiren tot 2 keer acht om, of 2 keer 2 ohm of een keer 8 en een keer 2 zonder te veel moeite.

ReinoutV
11 mei 2004, 18:00
Een marshall cab heeft dit wel. Maar dan zit er een schakelaartje tussen (mono-stereo). Misschien kan je Koch eens mailen?

Thijssie
12 mei 2004, 08:56
Ok, ik heb een oudere koch 4x12 kast met V30 speakers erin, en dat ding klinkt als een beest. Ik wilde hem wegdoen aangezien hij niet stereo was, en toen wilde ik het rack wegdoen bladibladi enz. ...

maar iig, ik was net weer eens op mijn rack aan het spelen en het klonk toch wel erg vet na de nodige aanpassingen, echter, mijn kast is mono op 4 of 16 Ohm. Nu hoorde ik laatst iemand vertellen dat als je bij die koch kasten beide inputs tegelijk gebruik, dat ie dan op stereo 2x8 Ohm staat. Weet iemand hier meer van ?? Zoja, dan hoeft die namelijk helemaal niet weg :)

Als dat ding verder helemaal je geluid is, dan ben je toch gek om hem niet ff open te maken en mocht dit nodig zijn, wat draadjes te soleren.

Das een kwartiertje werk.....

Rowin
13 mei 2004, 18:57
Beste yhcmarc,

Hier even een berichtje van mij, ben werkzaam bij Koch. Het is zo dat er in de 4x12 kasten, vier 16 Ohm speakers zitten. Het is vrij eenvoudig om deze kast stereo te maken, alleen moet er dan een ander connectorprintplaatje in. Deze hebben we gewoon liggen en kunnen we (tegen een kleine vergoeding) naar je toesturen. Je kunt dan zelf de speakers omsolderen. Het is natuurlijk ook mogelijk om deze modificatie bij ons te laten doen. Neem dan even contact met me op, op tel.nr.:033-4634533 of mail me op rowin@koch-amps.com

Groeten,

Rowin

Rowin
28 mei 2004, 16:17
HO...STOP..!

Ik was dus in de war met onze 2x12 kasten. Onze 4x12 kasten zijn inderdaad stereo te gebruiken door beide inputs te gebruiken. De kast wordt dan 2x8 Ohm stereo. Mijn excuses voor deze domme vergissing.

Groeten,

:oops: Rowin :oops:
Koch Guitar Electronics

piezo
29 mei 2004, 09:05
HO...STOP..!

Ik was dus in de war met onze 2x12 kasten. Onze 4x12 kasten zijn inderdaad stereo te gebruiken door beide inputs te gebruiken. De kast wordt dan 2x8 Ohm stereo. Mijn excuses voor deze domme vergissing.

Groeten,

:oops: Rowin :oops:
Koch Guitar Electronics

Hé, Rowin. Als je bij Koch werkt, mag je de volgende vraag ook meteen even beantwoorden. (Maar wel graag in 1 keer goed dit keer :D )

De andere gitarist van mijn band stuurt met een 2-kanaals einddtrap 2 stuks Koch 2x12" kasten aan. Eén daarvan heeft 2 inputs met "8 ohm" vermelding over beide inputs, de andere heeft een mono en een stereo input. We hebben nog geen ohmse weerstanden gemeten, maar misschien kun jij ons een overzicht geven van alle aansluitimpedanties.

piezo
29 mei 2004, 09:06
HO...STOP..!

Ik was dus in de war met onze 2x12 kasten. Onze 4x12 kasten zijn inderdaad stereo te gebruiken door beide inputs te gebruiken. De kast wordt dan 2x8 Ohm stereo. Mijn excuses voor deze domme vergissing.

Groeten,

:oops: Rowin :oops:
Koch Guitar Electronics

Hé, Rowin. Als je bij Koch werkt, mag je de volgende vraag ook meteen even beantwoorden. (Maar wel graag in 1 keer goed dit keer :D )

De andere gitarist van mijn band stuurt met een 2-kanaals einddtrap 2 stuks Koch 2x12" kasten aan. Eén daarvan heeft 2 inputs met "8 ohm" vermelding over beide inputs, de andere heeft een mono en een stereo input. We hebben nog geen ohmse weerstanden gemeten, maar misschien kun jij ons een overzicht geven van alle aansluitimpedanties.

schizo910
29 mei 2004, 23:02
Rowin, is op vakantie, ik zal hem de vraag door sturen zodat hij je kan antwoorden als hij terug is...

Wicked Willy
31 mei 2004, 19:33
Kijk dat noem nou nog eens service!!!

Even off-topic: bij mij is een keer door onbekende rede de hele printplaat van mijn Twintone weggefikt/gesmolten. Had dat ding nog geen jaar, via mijn lokale muziekboer oplaten sturen naar Koch; kreeg ik gewoon een nieuwe versterker, omdat het volgens hun nooit had mogen gebeuren.

:-D