PDA

View Full Version : Nieuwe snaren....COOL



Sj03rd
8 april 2002, 21:33
Ik las in de gitarist iets over een nieuw soort setje snaren. Men kan tegenwoordig namelijk snaren van allemaal 09 of 10 maken die dan wel de lage e-snaar toon kunnen "geven" en alle andere toonhoogtes en tot dezelfde spanning gedraaid kunnen worden...HEEL heftig.
Dit zou kunnen door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen. Hierdoor moet je techniek snel verbeteren dus IK BEN BENIEUWD!
Al iemand die deze snaren heeft geprobeerd? Ze schijnen ook nog es langer mee te gaan. Alleen zat ik ff te denken aan de topkam, die openingen zijn dan natuurlijk veels te breed dus ff leuk proberen is er nie meer bij. Je moet wel meteen je hele gitaar opnieuw afstellen, maarja.....het blijft leuk!

FNaRK
8 april 2002, 22:04
en weet iemand ook of ze al te koop zijn en zo ja..waar ?

sebass
8 april 2002, 22:12
Hmm eerlijk gezegt lijkt het me sterk. Het lijkt me niet goed klinken als een ,010 snaar als lage E hebt, dan zou je hem veel te los moeten draaien en dan ratelt die. Dat van die snelheid van de moleculen is onzin. Er bestaat sowiezo niets van molecuul overdracht allen electronen en ionen overdracht. Dus de moleculen hebben geen snelheid, in de snaren zou alleen geleiding kunnen optreden door vrije electroden en aangezien er geen stroom wordt geleid door de snaren heeft dit er dus helemaal niets mee te maken. Misschien zijn het verkopers praatjes maar het lijkt mij zeer sterk dat dit allemaal werkelijk waar is. Weet je zeker dat er niet stond verschillende moleculen in verschillende soorten metaal of legeringen die per snaar verschillen. Dat zou dan nog een beetje mogelijk zijn. Maar toch, dunne snaren zullen nooit de volle toon geven als de omwikkelde dikke snaren. En de beste materialen worden al gebruikt.

Dus volgens mij is dit gewoon onzin.

Kjiratsiekoedel
8 april 2002, 22:22
Betere materialen zullen altijd worden ontwikkeld. Dus ook nieuwe snaren.

Maar of dit waar is????

gershwin5150
8 april 2002, 22:35
kheb het ook gelezen, lijkt meer een 1 april grap

Casey
8 april 2002, 23:15
De professor die ze heeft uitgevonden heet Tolo de Abril uit Portugal.
Vertaal dat van Portugees naar Engels en je krijgt Fool of April !



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-04-08 23:16 ]</font>

sebass
8 april 2002, 23:31
Haha wel leuk bedacht maar niet goed genoeg. Ik wist niet dat het een 1 april grap was, maar ik had wel door dat het niet kon :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-04-08 23:33 ]</font>

ekkerman
9 april 2002, 08:37
ik vond die stunt met die camera's op toiletten op 24 basis scholen bij wijze van proef om de hygiene in de gaten te houden en dus ook de toilet gangers ook erg goed en ik tuinde er vol verontwaardiging over de geschaadde privacy ook ontzettend in !!!

sebass
9 april 2002, 10:16
Nou er was hiet wel een middelbare school en daar komt die gymleraar altijd over de douchhokjes kijken of iedereen wel echt doucht!!! En dat is geen 1 april grap. Volgens mij is hij ook al een tijd van school gestuurd. Dus je weet het nooit je hebt van die mensen.

FNaRK
9 april 2002, 11:41
daar was ik dus ook ingetrapt...klonk ook te mooi om waar te wezen. Bespaart me in ieder de moeite om mijn gitaar radikaal ander af te stellen.
Goeie grap............LOL

Ibanez
9 april 2002, 14:22
LoL gek, ik dacht echt dat het waar was. Lijken me best coewle snaren. Maarja wel goed bedacht.

ekkerman
9 april 2002, 15:00
er gaat niets boven een goed gelukte 1 april grap !!

Kitaarhiero
9 april 2002, 15:55
Ja toch iets grappiger dan "Kurt Cobain" :grin:

sash
9 april 2002, 16:13
Op 2002-04-08 23:15, schreef Casey:
De professor die ze heeft uitgevonden heet Tolo de Abril uit Portugal.
Vertaal dat van Portugees naar Engels en je krijgt Fool of April !



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-04-08 23:16 ]</font>


Juist, was ik ook al achter. Ik zag het in "Gitarist" en ik had meteen zoiets van. hmmm, april... Wel leuk bedacht trouwens

ekkerman
10 april 2002, 08:45
[quote]
Op 2002-04-09 15:55, schreef Kitaarhiero:
Ja toch iets grappiger dan "Kurt Cobain"

kurt is eigenlijk ; de grap voorbij .
haast een karikatuur !

ekkerman
10 april 2002, 08:46
krijgen we tenmiste weer es een teken van leven van dila !

Ramses
11 april 2002, 12:00
Dat van die snaren stond in de gitarist idd.

En Sebass, eummm moleculen hebben wel degelijk snelheid, zou toch maar beter opletten bij scheikunde joh.

Een gas bestaat bv uit heel snel heen en weer vliegende moluculen zodat de dichtheid van de moleculen per inhoudseenheid erg klein is...waardoor je dus een gas hebt. Als je ze vertraagt (door ze af te koelen) zal de stof condenceren en zowaar je hebt een vloeistof....tot zover deze scheikunde les.

L4A
11 april 2002, 12:09
Dus nu wordt het wachten op de eerste dampvormige danwel vloeibare snaren :grin:

sebass
11 april 2002, 14:59
Op 2002-04-11 12:00, schreef Ramses:
Dat van die snaren stond in de gitarist idd.

En Sebass, eummm moleculen hebben wel degelijk snelheid, zou toch maar beter opletten bij scheikunde joh.

Een gas bestaat bv uit heel snel heen en weer vliegende moluculen zodat de dichtheid van de moleculen per inhoudseenheid erg klein is...waardoor je dus een gas hebt. Als je ze vertraagt (door ze af te koelen) zal de stof condenceren en zowaar je hebt een vloeistof....tot zover deze scheikunde les.



uhm we hebben het toch over een vaste stof, daar zitten de moleculen vast in een kristalrooster en kunnen hooguit op de plaats trillen.

Kjiratsiekoedel
11 april 2002, 15:22
idd

Ramses
11 april 2002, 18:06
hmmm kristalrooster heb je bij water...maar ok, wat in degitarist staat kan niet, maar dan moet je ook niet zeggen dat moleculen niet kunnen bewegen...:smile:

maarten
11 april 2002, 19:05
jongens kappen, ik heb maandag mijn herkansing scheikunde :wink:

ook al trillen die moleculen in een metaalrooster (hangt van temp af), het geluid wordt nog altijd veroorzaakt door het trillen van de snaar in zijn geheel dus of die moleculen nou stilstaan of niet t is sowieso onzin wat dr stond.. maja dat was ook de grap..