PDA

View Full Version : Mijn nieuwe versterker is binnen!!!



Anavrin
10 mei 2004, 15:19
misschien hadden jullie het al bij rack-gear gezien, maar m'n nieuwe Hartke HA 3500 is binnen! Ik heb 'm vrijdag opgehaald, en ingebouwd, en nu wacht ik alleen nog op de Korg DTR-1000 racktuner. Ik heb ook maar meteen m'n zender mbv een origineel inbouwkitje ingebouwd (ik twijfelde nog over een gewone rackplate, en dan daar zelf iets mee te fabriceren, maar ik wist dat ik me daar dan over een half jaar toch weer over zou ergeren). Ik heb nog geen foto's, maar die hoop ik deze week nog te kunnen gaan maken. Ik heb al weleen guitargeek-paint-copy-paste ding gemaakt:
http://members.home.nl/anavrin88/images/guitargeek.JPG
of voor de complete pagina:
http://members.home.nl/anavrin88/guitargeek.htm

emielow
10 mei 2004, 15:24
ik zit er ook over te denken om een racktuner op te halen. wat kosten die dingen nou nog?

Phyrexian
10 mei 2004, 15:27
DTR-1000 van Korg zit rond de 185 euro. De DTR-2000 net boven de 200 (duitse prijzen).

Anavrin
10 mei 2004, 15:38
in Nederland (Feedback) zijn ze 199 (en dus kreeg ik 'm hier ook voor die prijs mee) en de DTR 2000 heb ik niet nagezocht, want daar zit allemaal shit op wat je als bassist toch niet gebruikt (akkoorden-stemming en zo).
www.feedback.nl en dan gitaar, en dan aanbiedingen, en dan is het blz 5.

Anavrin
18 mei 2004, 03:28
foto:
http://members.home.nl/anavrin88/images/rack.JPG

iglo
18 mei 2004, 09:09
vraagje....waar gaat dat input snoertje heen???
(en waarom...)

Phyrexian
18 mei 2004, 09:38
vraagje....waar gaat dat input snoertje heen???
(en waarom...)

Ik veronderstel dat dat van die wireless receiver komt?
BTW, waarom zoveel blinde platen? Alles kan toch in een kleinere case, of ga je misschien nog uitbreiden? :)

Anavrin
18 mei 2004, 11:49
@iglo, dat snoertje komt van de Korg (de tuner dus), die alleen een output aan de achterkant heeft, en de Hartke heeft alleen een input aan de voorkant, dus dat moest wel zo.

@phyrexian: Ik denk er nog over om een racklight te kopen, en de shallow cases van Gator waren er alleen in 3, 4 en 6 HE, dus 1 van 5 was er niet. Een shallow van SKB wilde ik niet vanwege de crappy sluiting van de achterdeksel, en een houten flightcase is veel te duur. Verder moest ik sowieso 1 blindplate hebben om dat kabeltje van achter naar voren door te voeren, want ik wilde niet in de aluminium-strips zagen van de case zelf, en om gewoon een gat te laten zitten, dat vind ik dan ook weer niks, en voor die 3 euro per stuk is het, mijns inziens een stuk netter afgewerkt.

iglo
18 mei 2004, 12:29
@iglo, dat snoertje komt van de Korg (de tuner dus), die alleen een output aan de achterkant heeft, en de Hartke heeft alleen een input aan de voorkant, dus dat moest wel zo.

dus je sluit zo'n tuner niet aan op je send/return van de hartke??

Anavrin
18 mei 2004, 12:33
nee, leek me niet zo handig ivm het mute gebeuren tijdens het stemmen.

iglo
18 mei 2004, 12:35
nee, leek me niet zo handig ivm het mute gebeuren tijdens het stemmen.

ok..maar normaal gesproken kan/moet dat dus wel....??

Anavrin
18 mei 2004, 12:39
hier trouwens nog een (zeer vage) foto van de volledige stapel die nu mijn kamertje van 2,5 bij 3,5 siert:
http://members.home.nl/anavrin88/images/fullsetup.JPG
van boven naar beneden:
Zoom RT-123 drumcomputer
Rack (wat erin zit staat hierboven al ergens)
Fender Roc Pro 1000 gitaartop
Gitaar spelende smurf
Trace Elliot 1048H
Boss ME-33 multieffectsbak voor gitaar
Boss MT-2 Metalzone-distortionpedaal voor gitaar.
(links in de hoek liggen nog een mini-mixer, om meerdere gitaren in 1 versterker te pluggen, zonder dat ze elkaar beïnvloeden, en een Dunlop JH-1 wahwah pedaal voor gitaar (staat te koop))

Anavrin
18 mei 2004, 12:40
nee, leek me niet zo handig ivm het mute gebeuren tijdens het stemmen.

ok..maar normaal gesproken kan/moet dat dus wel....??
kan zeker wel ja

bassplayer
21 mei 2004, 21:05
K heb zelf de racktuner wel aangesloten op de send/return van mijn versterker (HA5000) en heb geen problemen met het muten ! De bas heb ik aangesloten op een Shure wireless en die gaat naar de input op de versterker (actieve input) !

iglo
24 mei 2004, 12:11
K heb zelf de racktuner wel aangesloten op de send/return van mijn versterker (HA5000) en heb geen problemen met het muten ! De bas heb ik aangesloten op een Shure wireless en die gaat naar de input op de versterker (actieve input) !

dat muten is wel een leuke en zeker makkelijke functie...
Anavrin heeft een DTR1000; welke heb jij???

bassplayer
24 mei 2004, 12:36
K heb ook de DTR1000, en heb hier bij de plaatselijke gitaarboer er € 225,- voor neer moeten tellen ! En dat mute gebeuren is idd behoorlijk fijn, geen boze bandleden meer die je aankijken als je de bas aan het stemmen bent :P

iglo
24 mei 2004, 17:56
K heb ook de DTR1000, en heb hier bij de plaatselijke gitaarboer er € 225,- voor neer moeten tellen ! En dat mute gebeuren is idd behoorlijk fijn, geen boze bandleden meer die je aankijken als je de bas aan het stemmen bent :P

jij hebt dus gewoon op de send/return aangesloten en "mute" werkt...

@anavrin: waarom jij dan met een omweg???

Anavrin
25 mei 2004, 22:49
da's dan waarschijnlijk een denkfoutje van mij geweest, maar ja, da's niet zo'n ramp, dan heb ik nu dus 2 ruimtes over ipv 1 (had ik beter een rack van 4HE kunnen kopen, maar ja, nu ben ik al voorbereid op de toekomstige GAS-aanvallen :razz: )

iglo
26 mei 2004, 00:23
:-D :-D :-D

hoofd
26 mei 2004, 00:32
da's dan waarschijnlijk een denkfoutje van mij geweest, maar ja, da's niet zo'n ramp, dan heb ik nu dus 2 ruimtes over ipv 1 (had ik beter een rack van 4HE kunnen kopen, maar ja, nu ben ik al voorbereid op de toekomstige GAS-aanvallen :razz: )

Nu heb je GAS met een doel, je moet je rack vullen :D.

Anavrin
26 mei 2004, 12:38
GAS heeft toch altijd een doel :???:
tenminste, ik probeer altijd wel een goede reden te verzinnen om tegenover m'n omgeving te verantwoorden waarom ik 7 gitaren heb, 2 versterkers, waarom het ene pedaaltje net iets beter is, etc etc :lol:

iglo
6 juni 2004, 16:47
net een DTR1000 gekocht bij Feedback voor €179,-

grote uitverkoop dit weekend in r'dam!!
volgende week/weekend in utrecht!!