PDA

View Full Version : big muff



adibas
10 mei 2004, 14:53
kan iemand me wat meer over big muffs vertellen? welke is 'beter', de russische of the USA versie?

The Thumb
10 mei 2004, 14:56
allebei niet :-D

adibas
10 mei 2004, 14:57
allebei niet :-D

oke... :)

Phyrexian
10 mei 2004, 15:30
Ze zijn niet beter of slechter, maar gewoon anders. Ze klinken beide een beetje verschillend. Probeer ze beide in de shop eens naast elkaar uit.
Ik heb de Russian reissue (zwart met gele letters) en ben er wel tevreden over.

IndiepoprockJesse
10 mei 2004, 15:51
de russische is goedkoper..

en ik denk dat de usa versie echt dat originele geluid heeft..

Jesse//

jaywalker
10 mei 2004, 20:58
Sja een big muff...

DOEN!!!!

Ik heb er ook eentje sinds een tijdje. Ik heb hem momenteel even uitgeleend aan Tonesuckcity (phx). Hij is er van overtuig : "die muff is toll"

Ik heb zelf 1 van de eerste big muffs is mij verteld. Hij kan op lage posities echt lekker klinken als een fuzz. Op hoge positie is het een dirty bitch (heeerrrrlijk). Je krijgt meer distortion geluid. Als je een strat hebt is dit de manier om je strat niet meer zo ielig te laten klinken ......it works for me. Laats tijdens een optreden trapte ik hem aan en werkelijkwaar de hel brak los met die phaser er achter :-D

Ik heb gemerkt dat me tube zipper een soort gelijk distortion/fuzz maakt alleen de echte muff is veel warmer. Ik raad toch wel de USA aan, want voor dat tientje meer geld heb je bijna geen last van ruis.

jaywalker
10 mei 2004, 20:59
Sja een big muff...

DOEN!!!!

Ik heb er ook eentje sinds een tijdje. Ik heb hem momenteel even uitgeleend aan Tonesuckcity (phx). Hij is er van overtuig : "die muff is toll"

Ik heb zelf 1 van de eerste big muffs is mij verteld. Hij kan op lage posities echt lekker klinken als een fuzz. Op hoge positie is het een dirty bitch (heeerrrrlijk). Je krijgt meer distortion geluid. Als je een strat hebt is dit de manier om je strat niet meer zo ielig te laten klinken ......it works for me. Laats tijdens een optreden trapte ik hem aan en werkelijkwaar de hel brak los met die phaser er achter :-D

Ik heb gemerkt dat me tube zipper een soort gelijk distortion/fuzz maakt alleen de echte muff is veel warmer. Ik raad toch wel de USA aan, want voor dat tientje meer geld heb je bijna geen last van ruis.

jaywalker
10 mei 2004, 20:59
Sja een big muff...

DOEN!!!!

Ik heb er ook eentje sinds een tijdje. Ik heb hem momenteel even uitgeleend aan Tonesuckcity (phx). Hij is er van overtuig : "die muff is toll"

Ik heb zelf 1 van de eerste big muffs is mij verteld. Hij kan op lage posities echt lekker klinken als een fuzz. Op hoge positie is het een dirty bitch (heeerrrrlijk). Je krijgt meer distortion geluid. Als je een strat hebt is dit de manier om je strat niet meer zo ielig te laten klinken ......it works for me. Laats tijdens een optreden trapte ik hem aan en werkelijkwaar de hel brak los met die phaser er achter :-D

Ik heb gemerkt dat me tube zipper een soort gelijk distortion/fuzz maakt alleen de echte muff is veel warmer. Ik raad toch wel de USA aan, want voor dat tientje meer geld heb je bijna geen last van ruis.

savecracker85
10 mei 2004, 22:18
ik heb gehoord dat de russische iets scheller is ofzo...
maargoed ik heb zelf de usa-versie, en ben er wel redelijk tevreden over..Ik gebruik hem zelf voornamelijk/alleen voor solo's.... Het geeft namelijk een flinke scheur vergeleken bv mijn boss distortion pedaaltje...
Het is ook echt een flinke scheur, er is eigenlijk geen tussen weg..dat vind ik wel enigsinds een nadeel...Het is 'alles of niets' bij wijze van spreken... Dus als ik bijvoorbeeld maar een beetje crunch of distortion nodig heb schakel ik over naar mijn boss distortion....

V!N
11 mei 2004, 10:21
de russische is goedkoper..

en ik denk dat de usa versie echt dat originele geluid heeft..

Jesse//



Adibas, ben je op zoek naar het originele geluid ?

Dan maakt het niet uit welke je neemt. Rusland of Amerika, beide gebruiken opamps voor oversturing, waar de originele Big Muff juist siliconen transistoren met hoge gain gebruikte.

Ik heb het de komende 8 weken druk met een enorm afstudeerproject, maar daarna zou ik wel een originele voor je kunnen klonen.


Mocht het je niet gaan om het echte geluid van weleer, maakt het niet uit welke van die nieuwe neppers je neemt.

Fuhgawz
11 mei 2004, 17:46
Het zijn in feite twee verschillende apparaten. De NYC Big Muff klinkt meer als een fuzz, terwijl de Russische toch wel erg als een distortion klinkt.

Globetrotter
6 juli 2004, 23:47
Komt de Muff ook tot zijn recht op een transistorversterker (heb een fender FM212R combo van 100 watt) of komt hij echt enkel tot zijn recht op een buizenbak zoals bv. de ibanez tubescreamer?
Cheers,

Bart

Mitch
6 juli 2004, 23:57
Moet ik nou ook in alle drie de topics reageren of ga je je vragen voortaan gewoon in 1 topic stellen :D

Big Muff en andere opgefokte fuzzes komen ook goed tot hun recht op transistorversterkers. Wat subtieler werkende fuzzes horen thuis op een buizenbak, maar het brutere scheurwerk kan best goed klinken op een transistor eindtrap hoor !
Om je andere vraag ook te beantwoorden: akkoorden komen niet echt geweldig uit de verf op een muff, of je moet 'm wel erg mild instellen. Maar meer dan twee snaren kan nog wel. Drie, vier.... dan heb je het wel gehad qua definitie.

Phyrexian
7 juli 2004, 09:57
Mijn ervaring met m'n Big Muff (Russian - Green reissue) is dat ze allerbest klinken op de clean van een buizenamp waarvan de gain ver open staat. Het piepkleine overdrive dat je zo op die clean krijgt zorgt ervoor dat de muff extra vet klinkt.

Op transistor amps klinken ze ook héél goed... just try it.

bat
7 juli 2004, 20:26
Komt de Muff ook tot zijn recht op een transistorversterker (heb een fender FM212R combo van 100 watt) of komt hij echt enkel tot zijn recht op een buizenbak zoals bv. de ibanez tubescreamer?
Cheers,

Bart

Tsja, afgelopen donderdag voor het eerst over een FM212 gespeeld en ik kreeg er een weinig inspirerend geluid uit met m'n Jeckyll & Hyde - en da's voor het eerst.

Dus ik betwijfel of een Big Muff echt tot z'n recht komt op je versterker.

Er zijn wat dat betreft stukken betere transistorversterkers...