PDA

View Full Version : Basversterker



Showbizz
10 mei 2004, 10:46
Ik ben op zoek naar een goeie bas combo versterker, die geschikt is voor zowel live optredens als in de oefenruimte.

Ik heb misschien al een mooie gevonden, namelijk van AMPEG. Het is de
Ampeg BA 210 SP. Heeft iemand ervaring met deze versterker? Of ooit is op gespeeld. Meer info:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Ampeg/BA_210SP-01.html

Daarnaast vroeg ik me af of bij basversterkers buizen van net zo groot belang zijn als bij gitaarverstekers.

Venomer
10 mei 2004, 11:48
Daarnaast vroeg ik me af of bij basversterkers buizen van net zo groot belang zijn als bij gitaarverstekers.

Bij gitaarversterkers gebruik je de buizen om een mooi overstuurd geluid te krijgen. Bij bas kan dat ook, als je dat wilt.

Als je een clean basgeluid wilt, dan heb je in principe geen buizen nodig. Buizenversterkers vragen veel onderhoud en zijn zwaar. Je zou dan ook een "solid state" versterker kunnen kiezen (transistoren).

Phyrexian
10 mei 2004, 12:21
Daarnaast vroeg ik me af of bij basversterkers buizen van net zo groot belang zijn als bij gitaarverstekers.

Ampeg levert quasi altijd mooi en warm geluid. Dit is vaak dankzij de buizen in de amp. De buizen dienen niet alleen voor de overdrive sounds, alhoewel het natuurlijk altijd mooi klinkt, zo'n overstuurde ampeg (grrroooomm). Let er wel op dat niet alle Ampeg versterkers buizen bevatten; ze hebben ook modellen zonder. Ik heb geen flauw idee of er in dit model buizen zitten.

Reken op minstens 100 watt als je in een (luide) band wil gaan spelen met een (luide) drummer. Wat voor stijl muziek wil je spelen? Wat is je budget?
Enfin, speel eens over die amp. Als hij volgens jou goed klinkt is het goed.

Showbizz
10 mei 2004, 13:19
Het is volgens mij geen buizen versterker. Ik kan op de site er niks over vinden in ierdergeval. Er zitten wel iets van 17 digitale effecten in verwerkt. Geen idee of dat echt een meerwaarde is. Hij staat bij feedback voor 980 euro

We spelen met de band rock. Het budget is tot ongeveer 1000 euro. Mocht je meer interessante versterkers weten binnen dat budget, dan hoor ik dat graag!!

Showbizz
10 mei 2004, 13:20
Het is volgens mij geen buizen versterker. Ik kan op de site er niks over vinden in ierdergeval. Er zitten wel iets van 17 digitale effecten in verwerkt. Geen idee of dat echt een meerwaarde is. Hij staat bij feedback voor 980 euro

We spelen met de band rock. Het budget is tot ongeveer 1000 euro. Mocht je meer interessante versterkers weten binnen dat budget, dan hoor ik dat graag!!

Phyrexian
10 mei 2004, 13:48
Het is volgens mij geen buizen versterker. Ik kan op de site er niks over vinden in ierdergeval. Er zitten wel iets van 17 digitale effecten in verwerkt. Geen idee of dat echt een meerwaarde is. Hij staat bij feedback voor 980 euro

We spelen met de band rock. Het budget is tot ongeveer 1000 euro. Mocht je meer interessante versterkers weten binnen dat budget, dan hoor ik dat graag!!

1000 euro
da's al niet slecht hé :)

Deze BA210 heeft idd veel effecten. Heb je die nodig? Zo ja, dan is het wel een leuke amp. Zo niet, dan kies je misschien beter iets anders want je betaalt er wel voor natuurlijk.
Andere merken: goedkopere klasse: Peavey, Hartke.
Duurdere klasse: Ampeg, SWR (misschien te clean voor in een rockband), EBS, ...

Bigfoot414
10 mei 2004, 13:49
Hoeveel watt is die amp dan? Meer dan 100 watt is wel handig om een beetje bij te blijven.

Venomer
10 mei 2004, 13:58
Hoeveel watt is die amp dan? Meer dan 100 watt is wel handig om een beetje bij te blijven.

Hij heeft een vermogen van 220 W RMS, zie http://www.ampeg.com/products.htm?product=65

Venomer
10 mei 2004, 14:03
Ik zie net dat er ook een BA 210 (zonder "SP") is. Die heeft zo te zien niet die digitale effecten aan boord. ("SP" = "Sound Processor"?)

Je zou eens kunnen uitzoeken wat het prijsverschil is.

bartkruizenga
20 mei 2004, 19:39
je moet gewoon niet zeiken, de transistorenversies van ampegs zijn net zo normaal als de andere...

als je toch zoveel geld hebt om een ampegje te kopen, neem dan iets met meer power, evenveel geld, en net zulke kwaliteit...

HARTKE"! de VX serie mot je ff checken.... dan kom je er wel achter.

bart

koen_V
20 mei 2004, 20:43
je moet gewoon niet zeiken, de transistorenversies van ampegs zijn net zo normaal als de andere...

als je toch zoveel geld hebt om een ampegje te kopen, neem dan iets met meer power, evenveel geld, en net zulke kwaliteit...

HARTKE"! de VX serie mot je ff checken.... dan kom je er wel achter.

bart

Ik daag je eens uit om een hartke naast een ampeg te zetten. Zul je best versteld staan wat een verschil in sound.
Ik zeg niet dat je Hartke niet mooier kan vinden. Maar er is wel degelijk een verschil in sound, waarom zouden er anders nog mensen ampegs kopen als ze toch hetzelfde klinken als een Hartke of iets anders "goedkoper".
Ik heb zelf een ampeg en een laney, het is een wereld van verschil in sound, ik verkies de ampeg sound.
Maar om zeker geen kwade reacties uit te lokken, het kan zijn dat jij ampeg niet goed vind klinken. Maar ze klinken wel degelijk anders als een ander merk, wat ook normaal is....

MazeMouse
21 mei 2004, 08:28
je moet gewoon niet zeiken, de transistorenversies van ampegs zijn net zo normaal als de andere...

als je toch zoveel geld hebt om een ampegje te kopen, neem dan iets met meer power, evenveel geld, en net zulke kwaliteit...

HARTKE"! de VX serie mot je ff checken.... dan kom je er wel achter.

bart

Ik daag je eens uit om een hartke naast een ampeg te zetten. Zul je best versteld staan wat een verschil in sound.
Ik zeg niet dat je Hartke niet mooier kan vinden. Maar er is wel degelijk een verschil in sound, waarom zouden er anders nog mensen ampegs kopen als ze toch hetzelfde klinken als een Hartke of iets anders "goedkoper".
Ik heb zelf een ampeg en een laney, het is een wereld van verschil in sound, ik verkies de ampeg sound.
Maar om zeker geen kwade reacties uit te lokken, het kan zijn dat jij ampeg niet goed vind klinken. Maar ze klinken wel degelijk anders als een ander merk, wat ook normaal is....

Ikzelf persoonlijk ben verliefd op de hartkes (vooral vanwege de aluminium conen)
Wat niet wil zeggen dat Ampeg slecht is. Zeker niet. 2e keus ;)

Oke, en ik zit te balen dat ik gewoon het geld niet heb voor Phil Jones :evil:

bartkruizenga
24 mei 2004, 14:03
"waarom zouden er anders nog mensen ampegs kopen als ze toch hetzelfde klinken als een Hartke of iets anders "goedkoper". "

dit om het merk. waarom lopen mensen op nike's?
de buizenversterker hebben een mooi geluid, deze worden ook gebruikt door veeeeel muzikanten. deze worden geendorsed, en daarom kopen zoveel mensen ampeg's.....ampeg maakt zo misbruik om mensen ook hun transistorenverterker te verkopen.

"Ik heb zelf een ampeg en een laney, het is een wereld van verschil in sound, ik verkies de ampeg sound. "

als je een laney en ampeg vergelijkt, dan is het antwoord makkelijk....
ik ga toch ook geen squier met een fender vergelijken?

bart