PDA

View Full Version : Drum/bas toevoegen aan opname



SilverFoo
9 mei 2004, 20:28
Hallo,

Ik heb een opname gemaakt waar ik best wel tevreden over ben, maar ik wil hier eigenlijk drums en eventueel bas bij toevoegen. Het is een cover dus drums namaken is bijna onmogelijk. Ik heb het met FL Studio geprobeerd en het lukt me niet... Is er een programma waarmee je drums uit het orgineel kunt filteren ofzo? Zodat je niet zelf drums hoeft te maken. Of is er misschien een beter programma?

Alvast bedankt!

Hempo
9 mei 2004, 20:43
Drums uit een opname filteren lijkt me wat onrealistisch. Sterker nog, volgens mij kan het niet.
Je filters dan zoveel frequenties mee weg/erbij dat je nog veel meer 'troep' er tussen hebt staan.

Je zult dus iets anders moeten verzinnen.
Verder denk ik niet dat het handig is de drums als laatste erbij te gooien, maar juist als eerste. Ik weet niet precies wat je bedoelingen van de opnames zijn, maar ik denk dat dat beter is.

Voor de rest kan ik je niet helpen met drumsoftwarezooi, daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Succes!

bert k
9 mei 2004, 21:32
Ik hoop dat je je eerdere opnamen hebt gespeeld met een kliktrack, anders kan je het wel vergeten om het met een drumloop te doen.
Zoals Hempo zei, je kan beter met de drums beginnen.

Mithrandir
10 mei 2004, 11:59
Mocht je je opnames hebben opgenomen met een clicktrack dan zou je kunnen overwegen om een MIDI-bestand van het desebtreffende nummer te achterhalen waar ook drums en bas in opgenomen zijn. Je kunt die vervolgens in Cubase de midi-tracks importeren en alles behalve de drum / bas tracks verwijdren.

Als je die tracks vervolgens koppelt aan een drum-plugin resp. bas plugin heb je op een redelijk makkelijke manier de backingtrack van dat nummer gemaakt, zonder dat je al teveel hebt moeten programmeren, In cubase zitten iig al een bas en een drum plugin, niet ontzettend realistisch en uitgebreid, maar het is al wat. Dan is het alleen nog een kwestie van het tempo juistzetten en je audio track importeren en eventueel effects (compressie, reverb) op je drum.bas tracks zetten.

sleep_to_saturate
10 mei 2004, 13:11
Welk nummer is het dan? Lijkt me niet zo lastig om een drum na te programmeren als je het voorbeeld recht voor je neus hebt. Tenminste als het geen dreamtheater is ofzo, hehe. Je kan ook gewoon als het niet precies lukt, iets wat in de buurt komt proberen.