PDA

View Full Version : SD '59 Vs. PAF Pro



Lacrymosa
8 april 2002, 21:09
IK ben eigenlijk op zoek naar een pup die een beetje het zelfde karakter heeft als de '59 van seymour duncan, alleen dan met verdubbelde output.

is de PAF Pro dan wat? of heeft iemand andere suggesties? en mischien leuke combo's met andere elementen? ik heb een 2 hum configuratie.
wat raden jullie aan voor zowel brug als nek?

CheerS!!

Lacrymosa
8 april 2002, 23:04
oh ja, de brug PUP moet een aanzienlijk "AW" gehalte hebben (dat ontdekte ik net in mn little 59)

CheerS!!

Mitch
8 april 2002, 23:08
Zelfde karakter met dubbele output....wordt lastig. Bedoel je dan clean of overstuurd ? Hogere output betekent al gauw feller (zeker bij brug).
Denk dat je (om bij Seymour Duncan te blijven) geen slechte figuur slaat met de custom of de custom custom. En nee, da's geen typfout: originelere naam konden ze niet verzinnen !
Deze hebben hogere output, maar zijn niet uitsluitend scheurijzers. Heb zelf een custom bij de brug en dat klinkt goed fel, veel hoog en mid: wat mij betreft ideaal voor solo's. Tegenwoordig gebruik ik 'm ook wel eens om slag met distortion een andere klankkleur te geven, maar da's meer voor de afwisseling.
Bij de brug heb ik een Jazz, die erg lekker is (vooral clean prachtig), maar als je ook daar meer output wil ga ik je niet vervelen met verhalen daarover....al moet ik zeggen dat beide elementen goed in balans zijn qua output na wat professioneel afstelwerk.

sash
8 april 2002, 23:51
Volgens mij heeft Ekkerman een Paf-pro in z'n catalyst...

ekkerman
9 april 2002, 09:40
yep , en ekkerman vind hem best goed .
niet zo fel als de supersistortion maar de paf pro heeft als voordeel dat ie clean ook te pruimen is en toch ook wel wil scheuren dus veelzijdig .
gewoon een goeie !

sebass
9 april 2002, 11:30
Tja anders moet je maar gaan nadenken over actieve elementen. Die hebben meer output, want de sd '59 heeft toch al aardig wat output, bij meer output van passieve elemnten kom je bij andere magneten namelijk de ceramic bars en deze zijn eigenlijk uitsluitend voor het scheurwerk. Dus als je nog wel een warm geluid wilt dan moet je denk ik bij de actieve elementen zijn. Tja en als je niet lastig wilt doen met een batterij dan zou ik de sd '59 nemen. Die heb ik zelf ook en ik ben er erg tevreden over, de output is echt meer dan genoeg.

Lacrymosa
10 april 2002, 12:06
Welke van de 2 heeft meer output? de Paf pro of de '59?

CheerS!!

WesMontgomery
11 april 2002, 10:26
Ik heb in mijn MusicMan Silhouette een paf pro in de brug zitten en ben er eerlijk gezegd niet tevreden over. Output is wel goed, maar mijns inziens is de pickup te 'schel'. Zelf ga ik waarschijnlijk een Jeff Beck in de brug zetten; schijnt erg goed te klinken. Maar staar je niet blind op 2 pickups; er is nog veel meer.