PDA

View Full Version : een knutsel project!



sickpunk
9 mei 2004, 17:51
ik zag m'n p-bass weer is zielig in een hoekje staan(heb een nieuwe jazz)..... en zag ernaast een extra p-bass element liggen.. en dacht.... waarom bouw ik die er niet in!, vlak bij de brug.. dan doe ik dat met een schakelaar(net zoals bij het andere element) en dan kan ik het originele geluid behouden en er een extra aan toevoegen... wiehoe!! PROBLEEM!...
geen ruimte, dus ik moest frezen... 1.5 uur maybe 2 uur aant werk geweest maar het werkte... dremels zijn geen dingen ervoor... en nog is een half uur aant solderen geweest.. wist niet meer hoe het vast zat:P en natuurlijk was er geen ruimte voor een extra schakelaar!! dus me potmeter is eruit, maar denk dat ik hem binnekort weer terug plaats! en ga er nog ledjes in bouwen... mar ik heb nog 1 probleempje!! een aarde probleempje wel te verstaan! hoe maak je aarde als je 2 schakelaartjes hebt? PLEAZE HELP ME OUT!!

anyway... hier zijn de foto's!....

http://members.lycos.nl/up2zero/bass/

ja klopt de draadjes van het element liggen gewoon open... had geen ducktape meer... dus vanaf morgen is alles weg gewerkt!

Easy Rider
9 mei 2004, 18:13
Hee, lachen dude. Nu is ie echt punk, met erin-gedremelde extra elementen.

Aarde is volgens mij niet zo'n punt, alle aarde moet in een passieve bas gewoon aan elkaar zitten, gewoon alle aarde aan alle andere aarde vastbakken. En dat dan ook wel aarde laten maken natuurlijk. :)
En hoezo is er geen ruimte voor dat minuscule schakelaartje?? Hoe ziet die cavity er dan uit?

Heh, nou nog een jazz element ofzo vlakbij de hals, en hij is helemaal af! :D

EZ

sickpunk
9 mei 2004, 21:12
nouja aarde is nu gewoon bij mij alle schakelaars aan elkaar, en die aan de brug.. werkt gedeeltelijk dus....

nou geen ruimte in de slagplaat, in de cavity zelf wel... dus moet nog ff gat in de slagplaat maken, en tone pot erop zetten..

MuNKeY
9 mei 2004, 22:30
2x P-pickups klinkt zooooo cool :)

ik heb ooit een keer een warwick entwistle buzzard gehoord, teeering wat een vet geluid , maar die had wel de 2 pickups tegenovergesteld erop zitten, ik weet niet of dat zo'n groot verschil is

anyways: mooi gedaan , ziet er wel mooi uit , nu alleen nog tape over het kabeltje :P

AntY
9 mei 2004, 23:03
ik heb op een BC Rich NJ series BEast gespeeld, dat klonk ook best goed voor t geld.

Surferboy
9 mei 2004, 23:48
Na-aper!! Ik heb ook een The Matches sticker op mijn bas! :evil: :wink: :wink:

bassopotmus
10 mei 2004, 19:06
hoe heb je de schakeling, ik neem aan dat je se seieel laat lopen, dus via eerste 'pu naar de 2de?

Dan moet je wel lijken of als je schakelaar op pos.1 staat alleen de orgineel signaal geeft en de 2de afkapt? Kom er nogal moeilijk uit zo

sickpunk
10 mei 2004, 22:23
schakeling is super simpel....

elke schakelaar zit appart aan de jack-out gesoldeert, ze komen niet met elkaar in aanraking... wel veel draadjes lopen er nu in, maar het werkt, en was super simpel te fixen!(moest alleen verzinnen welke draadjes van de schakelaar naar de jack-out moesten)

bassopotmus
11 mei 2004, 19:16
je had maybe dit ook met een switch kunnen doen een on/on-on, weet niet of ze veel verkrijgbaar zijn, maar met een 3 standen schakelaar van wilekeurige gitaar heb je ook met wat extra solderen iets soortgelijks, dus of 1, of 2 of 1+2 in middenpositie is dan beiden, natturlijk.

sickpunk
11 mei 2004, 22:17
je had maybe dit ook met een switch kunnen doen een on/on-on, weet niet of ze veel verkrijgbaar zijn, maar met een 3 standen schakelaar van wilekeurige gitaar heb je ook met wat extra solderen iets soortgelijks, dus of 1, of 2 of 1+2 in middenpositie is dan beiden, natturlijk.

Les paul switch achtige iets dus? had gekunt jah, maar 1 switch zat er al in... en de ander had ik nog liggen dus... het kwam toevallig zo uit

Bassbitch
11 juni 2004, 13:49
wat een ontzettend gave bas!


sorry, moest ik even kwijt ;)

Wouter J
11 juni 2004, 15:06
Ik had mijn oude vantage bas ook zo gemodificeerd maar ik boorde een gaatje van de bovenste element holte naar de onderste om de kabeltjes doorheen te halen. Waarom heb jij dat niet gedaan, die kabels open en bloot ziet toch niet uit?

sickpunk
11 juni 2004, 16:48
omdat als je goed had gelezen, ik op dat moment geen ducktape meerhad, en dat ik dat de volgende dag weer zou halen..... dus de kabeltjes liggen nie open... bassbitch, thanx :D

MazeMouse
11 juni 2004, 20:03
Ik persoonlijk vind dat hele 'ducttape' gebeuren dan weer niet zo geslaagd :o
(khou daar niet zo van :))

Maar 2 (of moet je zeggen 4 :P) P-elementen op je bas :o
DAmn, ik wil dat ding wel even een swing geven bij wat van de diepere metal :D

sickpunk
11 juni 2004, 23:02
voorste element kan je wel beruiken bij metall gok ik... (gewoon standaard P-bass geluid) achterste niet, tenzij je van een hoge vinnige toon houd, omdat ie zo dicht bij de brug zit... helaas is ie kwa volume wel net iets zachter dan het normale element(de zwarte), kan ook zijn omdat dat normale element wat duurder is(eurotje of 80) en die ander(de witte) gewoon "stock" is... maar dnek dat het komt door de positie van de snaren....