PDA

View Full Version : hij is besteld:D



buuck
9 mei 2004, 17:34
ik heb dus ff een nieuw element besteld voor mn yamaha bass. 5 snaar. passief, zitten nu 2 sc's in.. de bridge pu gaat eruit, wordt groter gefreest en er komt een BARTOLINI mm replacement pick up in :lol: ben benieuwd hoe hij gaat klinken. zijn er mensen die kunnen vertellen wat er exact zal gebeuren?

krijg ik meer hoge tonen? andere mids? zwaarder laag? meer punch?. volgens mij krijg ik ze allemaal, hoop ik in ieder geval :) :D

Venomer
10 mei 2004, 11:36
Hmmm, je laat je bas uitfrezen en je weet nog niet hoe je nieuwe elementen gaan klinken? Spannend! :nervous:

Chris Wolstenholme
10 mei 2004, 16:44
oowh dat heb ik ook gedaan met me bart's, maar het was wel duidelijk dat het een sprong beter werd :)

buuck
10 mei 2004, 17:01
ik frees t zelf uit natuurlijk. aangezien ik wel eens vaker wat gefreest hebt en zo lijkt me dit niet zo moeilijkt. ik ga er van uit dat hij in ieder geval beter gaat klinken. ik bedoel, wat kan minder goed klinken als de standaard elementen van een bass?

maar ff nog een vraag.

wat is t effect van een mm pu in de nek positie en wat doet ie in de brug positie? heb nu nog de keus namelijk :)

frenske
10 mei 2004, 17:08
Een geluid van een Bart omschrijven: denk aan Dame Blanche op een zomerse dag. In plaats van slagroom uit een tube krijg je verse geklopte en je krijgt verwarmde schokolade saus er bij.
Voor de mensen met minder fantasie. Een Bart klinkt warmer, ronder zonder echt veel aan punch te verliezen. Misschien niet echt geschikt voor punk en metal (maar kan natuurlijk wel)!

Chris Wolstenholme
10 mei 2004, 17:57
ik heb een SD MM in de brug, die zal wel stuk aggresiever zijn dan de Bartolini, maar volgens mij had De Teng een MM bart, ik weet alleen niet of hij hier nog veel komt, anders moet je hem PM'en voor vragen :)

niels_r
10 mei 2004, 18:11
Ik ben ook benieuwd wat het doet aangezien ik zelf ook een 5 snarige Yamaha met standaard elementen heb. Mocht ik binnenkort nu nog eens wat geld over hebben dan zou dit voor mij ook wel een optie kunnen zijn. Kan als ik er echt serieus over denk vast wel een keertje komen luisteren.. Diem is hier vlakbij ;)

Ohja.. De Teng zit tegenwoordig erg veel op een ander forum :D

buuck
10 mei 2004, 22:20
Ik ben ook benieuwd wat het doet aangezien ik zelf ook een 5 snarige Yamaha met standaard elementen heb. Mocht ik binnenkort nu nog eens wat geld over hebben dan zou dit voor mij ook wel een optie kunnen zijn. Kan als ik er echt serieus over denk vast wel een keertje komen luisteren.. Diem is hier vlakbij ;)

Ohja.. De Teng zit tegenwoordig erg veel op een ander forum :D

dude, een keertje meeten? :P :wink:

niels_r
11 mei 2004, 18:35
Als ik serieus overweeg om een ander setje elementen in mijn bas te stoppen dan hoor je het wel.