PDA

View Full Version : geluid van slaggitaar



Ceder
9 mei 2004, 14:23
Ik speel nu zo'n 4 jaar gitaar en heb mijzelf er nooit toe kunnen zetten om lessen te nemen. Laksheid van mijn kant. Toch heb ik mij in de jaren enkele technieken meester gemaakt. En dan kom je ineens bij een plafond. De leercurve als gevolg van autodidactiek lijkt af vlakken.
Wat een uitkomst is deze site en dit forum!
Mijn kwestie is als volgt. Sinds kort ben ik gitarist in een bandje. Aangezien er eerst een chemie moet ontwikkelen, spelen we alleen de noodzakelijke covertjes. Welke dan nog eens populair moeten zijn, willen ze aanslaan bij ons publiek. Waar ik naar zoek is dat 'slicke' geluid van een slaggitaar. Geen distortion, maar een beetje een soepel, rond geluid. Tja, het is soms lastig een geluid te omschrijven. Ik heb al aan verschillende knoppen van de versterker gedraaid, maar vinden doe ik het niet. Het is al gauw een hard, blikkig geluid.
Heeft iemand aanwijzingen omtrent de instellingen van gain, reverb, volume, distortion en dergelijke? Of iets over de manier van slag?
Mijn gitaar is een Epiphone Sheraton II en ik speel afwisselend op een 30 watt Behringer versterker en een Marshall met top.[/quote]