PDA

View Full Version : Wat is de standaart tuning van een 7 snagire gitaar?



RouwGrasSlayer
9 mei 2004, 14:10
Wat is de standaard tuning van een 7 snagire gitaar?

Bij een 6 snagire gitaar is het e-a-d-g-b-e.
Ik verwachte een (a of b)-e-a-d-g-b-e maar de ibanez K7 komt standaard met een a-d-g-c-f-a-d tuning :???:

Daniël_san
9 mei 2004, 14:18
beadgbe is het zegt men :razz:

Dirk_Hendrik
9 mei 2004, 14:25
Hela, wat toevallig! Nou blijkt die korn gitaar een 7-snaar in een drop d stemming te zijn! Met andere woorden, een standaard eadgbe +b voor de laagste snaar en dan alles eentje naar beneden. Het lijkt bijna of er een systeem in zit! :-D

daron_kurt
9 mei 2004, 14:36
Hela, wat toevallig! Nou blijkt die korn gitaar een 7-snaar in een drop d stemming te zijn! Met andere woorden, een standaard eadgbe +b voor de laagste snaar en dan alles eentje naar beneden. Het lijkt bijna of er een systeem in zit! :-D

DAT dacht ik dus ook al :wink:

Static-M
9 mei 2004, 14:43
Das geen drop d btw. Drop d is DADGBE.

RouwGrasSlayer
9 mei 2004, 14:46
Hela, wat toevallig! Nou blijkt die korn gitaar een 7-snaar in een drop d stemming te zijn! Met andere woorden, een standaard eadgbe +b voor de laagste snaar en dan alles eentje naar beneden. Het lijkt bijna of er een systeem in zit! :-D

aha dus b-e-a-d-g-b-e die dus een hele noot lager gestemd en dan krijgen we a-d-g-c-f-a-d

:roll: lijkt bijna wel logiche

tnax

CHMC
9 mei 2004, 16:00
Voor zover ik het weet is bij de K7 enkel de lage B omlaaggetuned, dus dan krijg je A-E-A-D-G-B-E

RouwGrasSlayer
9 mei 2004, 19:19
Voor zover ik het weet is bij de K7 enkel de lage B omlaaggetuned, dus dan krijg je A-E-A-D-G-B-E

het volgende staat op de ibanez site:


K-7 features A-D-G-C-F-A-D factory-tuning for Korn's signature low-end crunch.

Swan
9 mei 2004, 19:32
ja want stel je voor dat je powerchords met meer dan 1 vinger zou moeten pakken :o

Voidhead
9 mei 2004, 20:45
met een A-D-G-C-F-A-D kun je powerchords niet met een vinger pakken volgens mij.

kijk maar naar je A snaar, daarna komt er normaal ook een D en dan een G, dus normale vingerzetting.

amon
9 mei 2004, 20:58
juist!

en die zitten dus onder elkaar... dus met die kun je nog zonder vinger doen, maar de rest met een barreetje