PDA

View Full Version : Nieuw gitaarmodel van Carvin



Patrick M.
9 mei 2004, 09:30
http://www.carvin.com/images-homepage/CT-burst.jpg

Ziet er mooi uit. Wel erg PRS achtig, maar dat hindert niet. Jammer dat ze hier pas mee komen nadat ik al een andere (flattop) Carvin heb gekocht.

THW
9 mei 2004, 09:36
mooitje

soup
9 mei 2004, 10:18
mooi mooi, maar wat is eigenlijk de prijs van die gitaar en andere van het merk carvin??

defecto
9 mei 2004, 10:25
wow! Die vind ik echt heel mooi! Het lijkt wel alsof alles voor elkaar gemaakt is.. ofzo.. :razz:

CHMC
9 mei 2004, 10:55
K W I J L (ook al had ik m al gezien :P)

anyway, wat voor Carvin had je gekocht"? Foto's? Ervaringen/ Kosten :)?

Mitch
9 mei 2004, 11:17
Als ze dan ook gekleurde schroefjes voor de mounting rings van de elementen zouden gebruiken......zonde van zo'n mooi ding.
Ik begrijp trouwens ook die elementen niet helemaal. Hoeveel poles zitten daar in ??

soup
9 mei 2004, 11:25
Als ze dan ook gekleurde schroefjes voor de mounting rings van de elementen zouden gebruiken......zonde van zo'n mooi ding.
Ik begrijp trouwens ook die elementen niet helemaal. Hoeveel poles zitten daar in ??
11

Hempo
9 mei 2004, 11:40
sorry ik vinder niks aan eignelijk :)

iam
9 mei 2004, 11:59
is dat nu mijn gedacht dat die frets donker gekleurd zijn?

birt
9 mei 2004, 12:29
12 poles, 2 per snaar

soup
9 mei 2004, 12:35
zijn er toch wel 11 als je goed telt !

Negative K3 fan
9 mei 2004, 13:32
voor het benden is dat, dat het signaal niet zwakker wordt.

SiNiSTRaL
9 mei 2004, 13:39
voor het benden is dat, dat het signaal niet zwakker wordt.
1 woord: Blade poles :) (o dat zijn er 2 :P )

Shaggy
9 mei 2004, 14:00
Mooie plank hoor.. ik ken carvin van feedback (appie) en carvin music store maar ben er nooit echt weg van geweest. Ze hebben altijd wel hele goede basgitaren gemaakt (die klinken wel geweldig).

Braindead
9 mei 2004, 22:06
Ik heb wel eens mooiere carvin's gezien.
Dit is teveel een PRS imitatie

Mitch
9 mei 2004, 22:22
voor het benden is dat, dat het signaal niet zwakker wordt.
1 woord: Blade poles :) (o dat zijn er 2 :P )
Right on. Blades lossen dat "probleem" beter op en zien er tien keer beter uit dan 11 poles.
Maar goed, dat hele gezeik over minder output bij benden.....blèh.

En inderdaad, het is té veel een PRS wannabe.
Over PRS wannabe's gesproken, hebben jullie op Gitaarnet deze recensie al gezien ?
http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaartests/londoncity/hurricane.php3

Ik heb ze in Amersfoort zien staan, zowel met als zonder die overdadige binding. Zwaar over the top.

Braindead
9 mei 2004, 22:53
Die vind ik wel weer heel vet, en die prijs is ook wel okay..... :P

gerrekat
10 mei 2004, 07:57
Liojkt erg op een DEAN hardtail.....die elementen van carvin klinken erg goed verder heb ik ze nooit echt mooi gevonden om te zien.

de quilttop op deze ziet er perfect uit...

CHMC
10 mei 2004, 16:22
Nou, nu is het zo dat ze met NOG 2 modellen uit deze serie komen, een met een geheel mahogany body, en een met een maple-top zonder flame of quilt. De CT3 zonder maple begint bij 869 met een gewone brug (M-bridge)

dat maakt het nog eens extra interessant. Iemand een idee waar ik ze kan halen ??? (ned. importeur oid?)

Patrick M.
10 mei 2004, 17:48
K W I J L (ook al had ik m al gezien :P)

anyway, wat voor Carvin had je gekocht"? Foto's? Ervaringen/ Kosten :)?

Ik heb een DC 127C gekocht met de volgende opties:
LN : locking nut
BC : black chrome plated hardware
35 : replace C22T with M22SD humbucker (vergelijkbaar met een DiMarzio Super Distortion)
42 : replace C22N with H22N humbucker (Allan Holdsworth signature model)
6100 : dunlop jumbo frets
NIN : no inlays on fretboard
QPH : AAAA quilted maple headstock overlay
NMAH : mahogany neck and body
QSR : ruby red stain on quilted maple

Met alle kortingen kwam die op bijna 1300 euro (40% op opties, 10% de gitaar). De hals is dun maar niet te dun (niet zoals een Ibanez Wizard hals), en heeft een D vorm. Speelt super comfortabel ook door de lekker lage actie. Klinkt warm en vol vanwege mahonie body en hals.
Ik heb 'm gewoon via de Nederlandse distributeur besteld. De www.carvin.nl website is al 2 jaar in opbouw, maar via http://www.offthewallsound.nl/ kun je info vragen. Ik kreeg altijd vlot antwoord, en ben heel goed geholpen.
Waar ik wel van baal is dat die Carvin Carved top net een paar dagen werd uitgebracht nadat de 10 dagen uitprobeertermijn van mijn DC127 verstreken waren. lk had liever een Carved top gehad, maar goed, die komt er ook nog wel een keer.

Groot uitgevallen plaatje van mijn DC127 staat hier: http://members.chello.nl/~p.meeuwsen/carvin/dc127.JPG

doncker
13 mei 2004, 19:58
Die london city ziet er wel erg geil uit , evenals die carvin (al vind ik dat bruin maar niks) . Is die london city een goede gitaar geld /kwaliteit en welke is de beste hurricane 2 of 3 ? en waarom ?