PDA

View Full Version : Marton - Eigen Nummer



m^rton
9 mei 2004, 09:21
Hey gitaarnetters,

Ik heb dit denk ik al een jaar geleden opgenomen. Het is nog niet af maar ik wil gewoon ff horen wat jullie ervan vinden.

Rechter muisknop, doel opslaan (of anders, wat jij wil):
http://members.chello.nl/~m.berkers2/Marton_-_liedje_58_sec_2.mp3

Br@mbo
9 mei 2004, 09:59
Ik vind de sound en de stijl heel erg lekker, my kind of guitar music :D

m^rton
9 mei 2004, 10:02
thanks

defecto
9 mei 2004, 10:03
Klinkt lekker! Ben benieuwd wat je er nog mee gaat doen.. Vind hem zo al goed. 8)

m^rton
9 mei 2004, 10:08
Ja, hij moet nog wat langer worden (anders kan het geen nummer 1 hit worden :-D )

Ik heb alle partijen gespeeld op mijn Hamer special USA en die via een digitech rp100 ( :oops: ) in een peavey bandit 112.
Die rp100 heb ik alleen gebruikt voor de drums. Microfoon voor de versterker, die in de computer and that's it.

Kwaliteit van de opnames kunnen dus beter maarja, ik ben een 16-jarig scholiertje met weinig geld.

defecto
9 mei 2004, 10:11
Waarom niet inplaats van een microfoon een snoertje vanuit je speaker of koptelefoon uitgang naar je mic ingang op je comp?

m^rton
9 mei 2004, 10:16
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat werkt niet goed.
Kabel vanuit de pre-amp out rechtstreeks in de geluidskaart, maar toen klonk de distortion zo dat ie bruikbaar was voor trance en die soort troep.

Ik heb het ook nog eens geprobeerd met de pre-amp out in een heel simpel mengpaneeltje (met 4 ingangen en 4 volume knoppen :razz: )
en die in de stereo en dan op een casette bandje, maar toen klonk de distortion ook zo rot.

En met dit geluid ben ik tot nu toe best tevreden.

Br@mbo
9 mei 2004, 10:35
Waarom niet inplaats van een microfoon een snoertje vanuit je speaker of koptelefoon uitgang naar je mic ingang op je comp?

een microfoon is altijd beter dan een snoertje !!!

defecto
9 mei 2004, 10:37
Als je een goede microfoon hebt.. 8) Of niet? Ik heb een headset van 5 euro.. is die dan nog beter?

m^rton
9 mei 2004, 10:39
Nou, ik heb een vrij goede microfoon, wel al superoud maar dat maakt niet uit.
Ik hoop toch dat het ook wel te horen is dat dat geen headset van 5 euro is.

Ik ben alleen nog niet zo goed in dat mixen in cool edit pro. Heb ik geen verstand van hoe dat allemaal moet. Maarja, dat komt nog wel een keer.

defecto
9 mei 2004, 10:42
Nee, dat van jou klinkt super! Maar ik vroeg me af of echt elke mic beter is als een draadje.. 8)

soup
9 mei 2004, 10:47
zou je mij alsjeblieft de akkoorden kunnen geven van de 1ste 5-8seconden, mijn dank is groot :)

m^rton
9 mei 2004, 10:50
Waarom?

Br@mbo
9 mei 2004, 10:57
ja , zelfs een computerheadset is veelal beter

m^rton
9 mei 2004, 11:00
=edit=

Ik had fout gelezen.

Kjiratsiekoedel
9 mei 2004, 11:23
niet iedere mic is natuurlijk beter dan een draadje. maar ik heb laatst met mic opgenomen voor de versterker, dat vond ik meer 'diepte' hebben.

't was overigens een flextone, die schijnen een best wel goede line out te hebben. maar met de SM58 vond ik het gewoon beter klinken

soup
9 mei 2004, 11:28
Waarom?
omdat ik dat ergens van ken, en sommige akkoorden ontroeren mij , ja echt :oops:

m^rton
9 mei 2004, 11:29
Fis-mineur, E-majeur, D-majeur

That's it 8-)

crypticon
9 mei 2004, 13:02
ej man leuk stukkie

in welke toonladder speel je?

m^rton
9 mei 2004, 13:10
Weet ik eigenlijk niet :oops:

Volgens mij in die van de Fis-mineur.

crypticon
9 mei 2004, 13:28
gewoon pentatonisch?

m^rton
9 mei 2004, 14:07
Ik denk het niet, ik speel het in 3 verschillende posities.

Stel toch ook eens niet zo'n moeilijke vragen :razz:

sunday violence
9 mei 2004, 14:59
haha grapppig ik hoorde gelijk dat die drums uit een digitech kwamen, ik heb er ook een, een rp 200 ook zo'n baggerding met allemaal van die waardeloze grafdistortions......

Stitch
9 mei 2004, 15:13
klinkt lekker!

m^rton
9 mei 2004, 15:18
haha grapppig ik hoorde gelijk dat die drums uit een digitech kwamen, ik heb er ook een, een rp 200 ook zo'n baggerding met allemaal van die waardeloze grafdistortions......

Ik heb dat (on)ding gekocht omdat ik nog niet wist wat voor pedalen ik allemaal wilde gebruiken. Dit leek me wel een goedkope oplossing om dat te testen. Achteraf misschien een beetje dom want pedalen kopen en doorverkopen is leuker en beter als je dan iets vind wat je wil gebruiken.

@stitch: dank je!

@iedereen: thanks voor de vele reacties, ben bezig met nieuwe liedjes, zal kijken of ik binnekort weer wat leuks klaar heb.

Stratman70
9 mei 2004, 17:09
Ik vind het een lekker nummertje/riffje! De manier van soleren spreekt mij ook erg aan.
En de sound is ook nog eens goed hoor! Gaat zo veurt kerel!

m^rton
9 mei 2004, 19:34
Gaat zo veurt kerel!

Zal ik doen :)

dejohan
17 mei 2004, 19:29
Goe nummer.
Gitaar doer mij wat denken aan Disillusion van Badly Drawn Boy.

charlie45
17 mei 2004, 21:35
hoi, ik vind het wel mooi, zit duidelijk een muzikale lijn in.

als verbeterpunt zou je kunnen werken aan je intonantie, sommige noten zijn niet allemaal lekker geplaatst qua toonhoogte. van je solo bedoel

succes.. ga zo door.

m^rton
18 mei 2004, 07:47
Charlie en Johan, bedankt voor het commentaar.

Maar Charlie, is het alleen bij tonen die ik bend? Of bij meer?