PDA

View Full Version : Wat vinden jullie?: Ibanez JS100?



semt-x
9 mei 2004, 02:13
Wat vinden jullie van deze gitaar?
Ibanez JS 100
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict_big/JS100WH-1N-04.jpg

Alle reacties zowel positief als negatief zijn welkom.

Alvast bedankt!

Ibanez
9 mei 2004, 11:32
Nieuw zou ik er zelf nooit een kopen, omdat je vooral voor de naam betaalt en voor het zelfde geld ook een RG kan kopen van veel betere kwaliteit. De elementen en brug zijn minder dan andere gitaren van deze prijs. Als je perse een JS wil hebben zou ik of tweedehands kijken of doorsparen voor een (2ehands) JS1000. Test hem eens uit en vergelijk hem met andere gitaren in de prijsklasse.

vinni
9 mei 2004, 12:05
Hoi,
Heb zowel een JS100 als JS1000 gehad.
Beide gitaren vond ik heel erg goed.
De 1000 mag dan beter gebouwd zijn maar....
De JS100 met wat ander PU's vind ik net zo goed.....

Op den duur zal wel de kwaliteit van de 1000 doorslaggevend kunnen zijn.
Zo is er een goedkopere tremolo gebruikt....en dat merk je op den duur.

Vinni

lupoloco
9 mei 2004, 12:46
is de kwaliteit van de tremolo nu niet verbeterd doordat de lo-trs vervangen is door een ibanez trem

Mr.Bluesbreaker
9 mei 2004, 14:16
Heb net een JS-100 de deur uitgedaan. Het was niet echt iets voor mij, de elementen konden leuk scheuren, maar vooral clean weinig herkenbaar karakter. Daarom heb ik er een strat op ingeruild. Tremelo is denk ik niet het grootste nadeel aan een JS-100, blijft op zich wel goed gestemd vind ik. De hals is wel extreem dun, zoals veel ibanez modellen, moet je wel van houden. Leuk is wel dat je de elementen kan splitten.

Neals
11 mei 2004, 09:51
Tijdje terug een JS1000 flink aan de tand gevoeld omdat het me ook wel wat leek, en zelf vind ik vooral de elementencombinatie erg goed klinken.

Het splitten is leuk maar je houd op die manier weinig karakter open, superdun vind ik die hals ook niet, hijs wat boller dan de meeste ibanez halsen, op zich ben ik redelijk positief over de JS serie, maar die JS100 heeft een verdomd matige tremelo die je naar mijn mening beter kan blokkeren.

Jools
11 mei 2004, 12:12
Ik heb er zelf een, hals is wel slank maar zeker niet filterdun, ietsje dunner dan m'n strat.. breedte is ongeveer gelijk. Mijnes heeft zo'n TRS FloydRose licensed geval.. echt echt heel slecht, heel onstabiel.
De pickups zijn wel okee, inderdaad niet echt veel karakter maar klinken wel heel strak met highgain. De splitmode is helemaal niks, maar dat vind ik zowiezo van gesplitste humbuckers.. slap geluid..wil je singlecoil koop dan een strat. In ieder geval.. ik zou em zelf niet meer kopen (ben em trouwens helemaal aan t ombouwen) mijn advies: koop een andere gitaar, zat prima gitaren in deze prijsklasse.. maarjah probeer t zelf ;)