PDA

View Full Version : true by-pass maken



zjanke
8 mei 2004, 21:54
Aangezien ik he-le-maal geen verstand heb van printplaten en weerstandjes kan ik geen zinnige post vinden over het true-bypass maken van mijn crybaby (GBC95), er wordt allen geroepen welke onderdelen je nodig hebt en vaak staat er een schema bij, maar daar kan ik dus niks mee. Ik kan dus wel verwijzingen vinden over de uitleg hoe het moet gebeuren, maar ik vermoed dat het niet gaat werken als ik zelf ga knutselen.
Wie kan me helpen bij het true-bypass maken (of kan dat voor me doen), ik zou ook graag een ledje hebben om te zien of dat ie aanstaat, ik vindt het zo beroerd klinken als je weer een subtiel clean slagpartijtje speelt en dat ding staat nog aan. :roll:

Antal
8 mei 2004, 22:00
Misschien heb je hier wat aan: http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/tb4.html

zjanke
8 mei 2004, 22:07
Daar heb ik dus niets aan, uitleg in het arabisch is voor mij even duidelijk.
Als ik daar iets mee ga doe, gaat het geheid fout :cry:

the sure thing
9 mei 2004, 00:32
... ben je wel handig met de soldeerbout? Bij Juke Box in Boekel (ik weet niet of je daar in de buurt woont), leggen ze je het graag uit. Moet je wel de true bypass schakelaar daar kopen he :o En anders: zoek op google op "true bypass wah " en je hebt voldoende hits.

Dirk_Hendrik
9 mei 2004, 11:42
Ik wil het best voor je doen op het moment dat je de onderdelen (vnl die switch) hebt gescoort. Ik ben wel handig met de soldeerbout en wat je vraagt is een kleine operatie. De enige maar is dan de afstand eindhoven amsterdam. Drop even een mail. Dan babbelen we verder ofzo.

Bouke
9 mei 2004, 14:30
Misschien heb je hier wat aan: http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/tb4.html

Thanks Antal, ik had nog niet de goede TBP-mod voor mijn Crybaby gevonden (revisie G) en deze is 't. Ik heb 'm gedaan en raad eens, mijn wah doet 't zelfs na deze operatie gewoon weer. Even ge-A-B-t en het lijkt beter nu.

Groets,

Bouke

PS

De 3PDT-switch heb ik via E-bay besteld in Israel, kwamen nog aan ook. Ik had al visioenen van een politieinval in mijn huis, omdat ik onstekers voor bommen zou hebben besteld ofzo 8-) Nee, hoor, kwam gewoon binnen via de post.

Speeddemon
9 mei 2004, 14:38
via Israël... hmm, zal vaks niks met mijn aanbeveling van Arielfx hebben te maken. :roll: :wink:

Welcome to the secret Cartel, dude! 8-)

Antal
9 mei 2004, 19:01
De 3PDT-switch heb ik via E-bay besteld in Israel, kwamen nog aan ook. Ik had al visioenen van een politieinval in mijn huis, omdat ik onstekers voor bommen zou hebben besteld ofzo 8-) Nee, hoor, kwam gewoon binnen via de post.

Ja, ik had ze ook besteld. Ook op aanraden van speedie. Alleen heb je die 3pdt's verhoogt ofzo? Want als ik die in m'n wah zet dan passen ze standaard niet omdat de schacht van die originele Carlings langer is. Die schakelen dus op een ander punt.

the sure thing
9 mei 2004, 19:24
... even tussendoor: hoe laat ik foto's/afbeeldingen zien ? Knippen en plakken in dit tekstveld werkt niet!! En zonder naar een site te verwijzen... [/img]

zjanke
9 mei 2004, 20:20
Drop even een mail. Dan babbelen we verder ofzo.

Ik sprak vandaag iemand die vertelde dat hij dit ook wel zou kunnen doen als hij een schema kreeg. televisie of pedaal was hem om het even. Ik kijk eerst even of hij me kan helpen, anders krijg je een mailtje

Bouke
9 mei 2004, 21:35
Hey,

@SpeedDemon: Yeps, uiteraard na jou tip. Via E-bay, werkte goed, duurde even.

@ Antal: lang genoeg, moest 'm zelfs iets in de case laten zakken (met de moertjes op het schroefdraad, nylonring aan de binnenkant) en ik heb nu mijn 'click-moment' wel lekker afgesteld. Ik kan tot aan de vloer de treble in wah'en en een klein extra drukje met de kist schakelt 'm aan dan wel uit.

Groets,

Bouke

EdJ
9 mei 2004, 23:51
Staat op de site van Fulltone niet de uitleg,compleet met diagrammetje en volgorde van werken?Dacht `t wel.

Antal
10 mei 2004, 00:32
Staat op de site van Fulltone niet de uitleg,compleet met diagrammetje en volgorde van werken?Dacht `t wel.

Niet van de wah's waarbij de in en output jacks op de print zitten.

sander666
10 mei 2004, 10:21
Hey,

Ik heb het volgens de volgende uitleg gedaan,
vind ik persoonlijk iets duidelijker als de bovenstaande

link:http://members.chello.se/pastorn/fx/mods/dunlop.htm

moet alleen even een carling316pp DPDT switch kopen
bij www.smallbearelec.com of ergens in nl kan ook alleen daar zijn ze naar horen zeggen een stuk duurder.

groete

sander666
10 mei 2004, 18:28
Ik wil het desnoods ook wel doen hoor,
ik heb de mijne ook gedaan en dat ging ook goed,
ik heb inmiddels wel wat ervaring gekregen in dat solderen

Ik woon in een plaatsje rond eindhoven

groete

schwantz
12 mei 2004, 12:23
hee mannen,

zit ff dit topic door te lezen en bedenk me ineens dat ik ook nog ergens een oude crybaby heb liggen met een kapotte switch. lijkt me wel een leuk experiment om deze true bypass te maken en de sweeping ranch te vergroten. Weet iemand waar ik de benodigde rommel kan kopen, dus de schakelaar. :???:

PS: kan iemand dit vertalen:
"swapping the 0.01µF cap between the emitter of Q2 and the inductor."

moet ik hiervoor nog iets kopen?

Thanks! 8-)

sander666
13 mei 2004, 19:27
Hey,

Ik heb het gewoon uit america laten kopen,
daar zit namelijk een zaakje www.smallbearelec.com
die accepteren paypal dus als je geen creditcard hebt, geen nood.
gewoon overmaken naar je paypal account, daar staat het 3 dagen later op, en dan kun je het overmaken naar small bear electronics

ik denk dat je het beste de carling316pp kunt pakken.

en de sweeping range groter maken, week nie wat je daar voor nodig hebt

groete