PDA

View Full Version : Shakeel_and_Bosch_Deviant_Characteristics.mp3



Barret Wallace
8 mei 2004, 20:41
Deviant_Characteristics.mp3

Shakeel & Bosch RIFF-contest: Deviant_Characteristics.mp3



Dear Frogs of the Observable Brightness,

Shakeel and Bosch have entered the Green Realm of the incalculably great RIFF-contest at www.gitaarnet.nl/forum/

Stakes: two tickets to Steve Vai’s show at Paradiso!

Our contribution: Anachronistic_Experiences.mp3


Parts done:

Bosch: 0.10 – 0.18
Shakeel 0.19 – 0.28
Bosch: 0.29 – 0.37
Shakeel: 0.28 – 0.47
Together: 0.48 – 1.07
Shakeel: 1.17 – 1.27
Bosch: 1.28 – 1.36
Shakeel: 1.37 – 1.45
Bosch: 1.46 – 1.55
Together: 1.56 – end

At the parts were we play together we used the same preset. In our solo pieces who use our own unique preset.


Save as:

http://onlinerock.com/clubs/tempo2004/deviant_characteristics.mp3

Officially, one can only contribute 60 to 90 seconds but since we’re contributing trough a jointed venture 2”11 should do it.

Both of used Charvel Guitars and the immutable values of the Rocktron Chameleon, (Shakeel uses the black and white CHAM2001 and Bosch uses the older plain CHAM1996).

Hope you enjoy the monumental groove of this beef!

Regardz,

~Shakeel & Bosch~
http://www.ne.jp/asahi/chelseas/terrace/pe/pics/cacophony/c-cm.jpg
“Mirty” :P

Br@mbo
8 mei 2004, 20:57
klinkt netjes, as usual :p
gelieve zo snel mogelijk jullie ding in te zenden ( riffcontest@hotmail.com )

( dus jullie gaan samen voor 2 tickets, niet voor elk 2 tickets ? dan is't oke ... )

Ibanez
9 mei 2004, 11:54
Klinkt erg goed, al vind ik de tone van Shakeel wat dof. Het geluid van Bosch daarentegen vind ik erg goed. Lekker nummertje, ook leuk dat er een funky stukje bij zit. Geniale solo trouwens Shakeel van 1.37 – 1.45 :)
Die backing tracks zijn trouwens altijd erg lekker. Waar vind je die?

Bosch
9 mei 2004, 11:59
8-) Thanx!

Ja, wij doen mee voor twee en niet vier kaarten 8) .

Backings zijn niet bestaand! Maar: zelf gemaakt: kwestie van goede samples van dezelfde bpm (tempo) bij elkaar zoeken en "componeren". Dit waren trouwens wel de beste samples allertijden... zo vind ik ze niet vaak helaas.

Rgrdz,

~Bosch~

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/

Barret Wallace
9 mei 2004, 12:53
Klinkt erg goed, al vind ik de tone van Shakeel wat dof. Het geluid van Bosch daarentegen vind ik erg goed. Lekker nummertje, ook leuk dat er een funky stukje bij zit. Geniale solo trouwens Shakeel van 1.37 – 1.45 :)
Die backing tracks zijn trouwens altijd erg lekker. Waar vind je die?

Hey Ibanez thanks, mijn geluid is inderdaad dof. Ik had de chameleon nog geen uur en ik moest al opnemen, want de deadline was zaterdag 1800. Ik had dus geen tijd om een mooiere sound te tweaken, maar ik ben nu druk bezig om een kristal heldere tone te programmeren 8-)

haha cool dat je die solo van 1.37 - 1.45 noemt ;) Af en toe moet je gewoon de shred uit je amscohoofd zetten en eens weird doen als een crackhippie uit de jaren 60.

marc_o
9 mei 2004, 12:55
Tja...ik vind die technieken echt wel te gek, maar schredden balanceert voor mij tenminste, altijd op het randje van geniaal tot vermoeiend.
Persoonlijk zou ik jullie liever horen in een goeie rocksong met hier en daar een te gekke solo, dat is leuker om naar te luisteren en dan blijft het ook interessant...maar daar ging het in deze competitie wellicht niet om. Tof gespeeld dus, maar niet (meer) mijn ding, vrees ik.

Stratman70
9 mei 2004, 17:25
Tja...ik vind die technieken echt wel te gek, maar schredden balanceert voor mij tenminste, altijd op het randje van geniaal tot vermoeiend.
Persoonlijk zou ik jullie liever horen in een goeie rocksong met hier en daar een te gekke solo, dat is leuker om naar te luisteren en dan blijft het ook interessant...maar daar ging het in deze competitie wellicht niet om. Tof gespeeld dus, maar niet (meer) mijn ding, vrees ik.

Ik sluit me daar helemaal bij aan!
Wat ik me wel afvraag na het beluisteren van jullie stukje is: wat verstaan jullie onder een riff? Ik hoor hier voornamelijk gesoleer over een backingtrack met een gezamelijk gespeeld riffje die helaas nou niet echt veel indruk op me maakt. Niet dat het niet goed of niet mooi is, maar precies zoals ik het zeg: het "riffje" is, hoe (technisch) goed ook gespeeld, niet indrukwekkend. Jullie solo's des te meer.

Barret Wallace
10 mei 2004, 15:58
http://www.bewustverbruiken.org/images/coverklst.jpg

slayurrr
10 mei 2004, 16:24
Vette shitttttt dudes... Nuff said 8-)

Stratman70
10 mei 2004, 16:57
http://www.bewustverbruiken.org/images/coverklst.jpg

Hoe was het ook alweer? Mensen die je kritiek geven zijn vaak toch de mensen die jou het meest serieus nemen en het beste met je voor hebben. (waarbij overigens natuurlijk niks mis is met de positieve commentaren zoals die van Slayurrr natuurlijk)

Of je het nu dus leuk vind of niet om te lezen wat ik hier neerzet....
Jij kunt me een slaapkop vinden en ik vind dat Bosch en jij veel beter kunnen! :wink:


HAH! 8-)

Negative K3 fan
10 mei 2004, 18:22
shakeel met een chameleon?? ik vond je v-amp toon beter, maar misschien dat wat getweak het beter maakt! misschien dat je wat moet wennen na de doffere v-amp sound die je gewend was. al zou het net zo goed weer zon autistisch 'grapje' van je kunnen wezen en expres een kutton ingedaild hebben

allebei technisch dik in orde, bosch nog altijd de 'compositionele' overhand.

bij de stukken samen hoor ik wel één gitaar erboven uit telkens.

nauwelijks opbouw, maar dat zal barret wel weer nietvinden.

all in all erg goed, maar het ontstijgt nauwelijks het niveau van de voorgaande samenwerkingen tussen jullie en die vond ik altijd al wat mionder dan bijvoorbeeld het solo werk van bosch.

toch misscihen een serieus te nemen inzending denk ik, heeft iets meer tijd nodig om wat dingen te verbeteren, zoals de samen stukken, de 'simpele' sweeps en toonladder gerace eruit te halen en iets uniekers neer te zetten en natuurlijk barrets toon te verbeteren.

Barret Wallace
10 mei 2004, 20:30
@negk3 ik ben het wel met een paar punten die je noemt eens. Men toon zuigt in deze opname, dat klopt vind ik zelf ook. Frasering is inderdaad slechter dan die van Bosch, is altijd al zo geweest.. Het is moeilijk om zon genie als Bosch te evenaren ;)

Wat je met simpele sweeps bedoeld snap ik niet helemaal, want ik speel een A7th arpeggio + tap (1.37) niet bepaald simpel :-?

@Stratman of course muchos gracias voor het luisteren :wink:

@Slayurr thanks heavy metal dude :D

Bosch
10 mei 2004, 20:54
Inderdaad allemaal bedankt voor het luisteren en de reacties! 8-)

Het is al vaker gezegd: maar wij onderkennen echt wel de "nadelen" van shred, maar feit blijft dat het genieten blijft om het te maken, ... elke gek z'n gebrek :D .

Thanx again!!!

Grtz,

~Bosch~
http://mishuna.image.pbase.com/u43/pstewart/upload/27757990.perched.jpg

Mithrandir
10 mei 2004, 21:00
Ik vind ook eigenlijk dat jullie bij deze stijl moeten blijven, ik vind het lang niet altijd mooi, maar het is wel jullie eigen stijl en af en toe best tof om te luisteren. En ik zou graag 1/10e van jullie technische skills willen hebben.

Negative K3 fan
10 mei 2004, 22:50
Wat je met simpele sweeps bedoeld snap ik niet helemaal, want ik speel een A7th arpeggio + tap (1.37) niet bepaald simpel :-?

ik geloof graag dat het technisch lastig is, maar compositie-technisch (moeilijke term :D) gezien is het natuurlijk bout, het komt op mij over als pats-boem een arpeggio op en neer (nog niet eens zo zeer de snelheid dat het gepiel is, een goedgeplaatste arpeggio vind ik hemels) en thats it, dat moet toch eits subtieler op een of andere manier in de muziek worden geplaats IMO.

Bosch
11 mei 2004, 20:37
Ik vind ook eigenlijk dat jullie bij deze stijl moeten blijven, ik vind het lang niet altijd mooi, maar het is wel jullie eigen stijl en af en toe best tof om te luisteren. En ik zou graag 1/10e van jullie technische skills willen hebben.

Ik vind dit een toffe reactie. Ik denk dat je het idd zo moet zien: deze stijl hoort bij ons en als je het af en toe wil horen dan laad je eens wat en natuurlijk wordt je er niet zo wild van als wij zelf, maar het blijft in het algemeen toch leuk om naar het werk van anderen te luisteren.

Grtz,

Wouter
http://home.hetnet.nl/~boschracing/edit.gif