PDA

View Full Version : okko diablo of red snapper



oddman
8 mei 2004, 13:17
test

oddman
8 mei 2004, 13:17
hoi,
Ik loop al enkele maanden te dromen over de okko diablo, die soundfiles zijn gewoon te gek !
Kzou hem vooral gebruiken als overdrive want beter dan het lead kanaal van men jcm800 ben ik nog niet tegenkomen (persoonlijke voorkeur)
Nu, de gewone versie kost 190 euro (inc verzending) en een versie met boost kost 230 euro (inc verzending). Ten eerste ben ik er nog niet helemaal uit welke te nemen. Boost zou handig zijn want zit nu met ge7 te werken en ben ik niet helemaal tevreden over ..
Maar dan ben ik ook nog op de red snapper gekomen...
Een vriend van mij die overigens op een Hook top speelt, vindt de redsnapper de beste overdrive die hij ooit is tegengekomen. (hij heeft er bij van de haar meerdere getest)
Deze kost iets van een 189 euro ...
Kdenk niet dat er hier op het forum mensen zijn de beiden hebben maar geef me maar wat advies als je wil ...
alvast bedankt

sash
8 mei 2004, 13:21
Ik heb ze allebei bespeeld en heb de Red Snapper zelf gehad.

De Snapper is echt een overdrive voor Fender achtige amps. Op m'n Plexi klonk ie niet super, dus daarom verkocht. Niet omdat het slecht klonk, maar omdat ik met m'n fuzzface hetzelfde kon bereiken als de Red Snapper.

De Okko Diablo vind ik ook te gek, maar blijf ik m'n twijfels over houden. Als je veelzijdigheid wilt met ook nog eens toon moet je zeker bij de Okko zijn. De Red Snapper heeft gewoon een lekkere overdrive en daar blijft het bij.
Voordeel van de Snapper is ook dat je em kan gebruiken als treble boost, clean boost en gewoon ovedrive.

oddman
8 mei 2004, 13:58
bedank voor de snelle reply :wink:
Het zit namelijk zo
Ik had eerst een ts5, khad deze gemod door wat uitgangsweerstandjes te veranderen en er een jrc4558 in te steken, heb hem ook in andere behuizing gestoken...
Ik was (ben) er redelijk tevreden over, maar heeft het overlaatst begeven (slecht contactje, kan ik zo maken maar moet ertijd voor hebben :))
Dan heb ik in een rare bui een ts9 gekocht (omdat ik overdrive nodig had voor optredens) Maar ik vind deze minder klinken dan mijn gemodde ts5 ..
Snap ook niet goed hoe het komt maar gisteren op een optreden vond ik hem kut klinken ..
Kvind hem alleen maar goed klinken op het halselement van men strat maar als je echt gaat choppen dan is't ie zo nasaal en korrelig ..?
Dus need replacement :)

Kvraag mij af hoe een okko het zou doen op men jcm800 ...
Enig idee of ik voor de 2 knops of 1 knops versie moet gaan?

Kdacht, als ik nu men Ross compressor verkoop (die wel wat opbrengt in de states) dan zou ik hem kunnen kopen ...
Aan de andere kant vind ik 200 euro echt heeeel veel vor een pedaal :-?

Rock&Roll
8 mei 2004, 14:00
Vreemd, ik wil nu net beiden om zoveel mogelijk van de veelzijdigheid van de okko te kunnen profiteren én nog een goeie overdrive te hebben daarnaast.
het zijn nu idd wel allebei prijzige pedalen, maar op termijn haal je het er zeker wel uit, vooral qua tevredenheid.
:cool:

sash
8 mei 2004, 14:01
Dat nasale en korrelige heet ook wel neuzig :)

TS9's staan er om bekend vanwege de gigantische mid hump, dat levert een heel neuzig geluid op. Crap dus ;)

Ik ben nooit zo'n fan geweest van overdrivepedalen met boostfunctie, dus ik zou zeggen, de 1 knops versie.

oddman
8 mei 2004, 14:01
Kheb gelezen dat je ook van Belgie bent..
Waar ergens? Eventueel kan ik hem eenst testen ofzow...?

Rock&Roll
8 mei 2004, 14:05
Ik woon in de buurt van Gent. Van mij mag je gerust eens komen proberen hoor :wink: maar dan wel liefst na de blok en examens, anders ben ik finaal gebuisd!

oddman
8 mei 2004, 14:06
hehe
same here, zit in men laatse jaar
Die thesis wordt ook maar niets :s

Rock&Roll
8 mei 2004, 14:10
iig ik verwacht tegen deze zomer er zeker een red snapper bij te hebben (ter vervanging van de crappy pedaaltjes nu) en dan kan je pas echt vergelijken! :cool:

Antal
8 mei 2004, 21:52
Als je de oude red snapper wil hebben zal je hem 2dehands moeten scoren, want ze maken nu alleen de 4 knops versie. Waarvan iedereen denkt dat hij minder klinkt (maar ja, niemand weet het zeker...)

oddman
9 mei 2004, 11:18
ik heb iemand gevonden, die een okko diablo heeft ...
Heb hem er over aangesproken en hij zou hem eventueel wel willen verkopen voor 160 euro ..
Het is wel de 2 knopsversie ... (nieuwprijs iets van een 230 euro)
Wat denken jullie?
Doen of niet?

thanks

Mitch
9 mei 2004, 12:04
Die heeft veel minder instelmogelijkheden. Hoeft geen nadeel te zijn, maar het kan wel.

oddman
9 mei 2004, 13:26
minder instelmogelijkheden...?
Hoe bedoel je juist?
Ik dacht dat het de standaard diablo was met enkel een extra gain pot, die je kan in of uitschakelen met de extra switch ..
Of ben ik mis?
Is de prijs redelijk?
Ik ben van het principe dat als ik een pedaal koop, ik hem zeker voor dezelfde prijs zou moet kunnen verkopen mocht hij me toch niet bevallen ..

The Thumb
9 mei 2004, 19:21
ik zou je niet blindstaren op die red snapper. Hij wordt op dit forum nogal gehyped, en ondergetekende heeft hem ook op zijn pedalboard, maar voor lichte oversturing zijn er voldoende alternatieven (banzai, mjm, fulltone) Eea erg afhankelijk van wat door de gebruiker onder ´goede lichte oversturing´ wordt verstaan. Mijn red snapper begint zich inmiddels behoorlijk richting schopstoel te begeven, er zit zo f***ing veel treble (of volgens sommigen presence) in...

misschien moet ik toch een zo´n blues devil arresteren...

twijfels, twijfels, twijfels... :(

Mitch
9 mei 2004, 21:59
De Diablo had toch ook Bias (of Body) en Feed knoppen ? Lees anders eens het topic van Rock&Roll over zijn Okko. Twee knoppen is minder dan normaal lijkt me. Dus misschien een oude versie. Of bedoel je twee schakelaars, dus met extra boost ? Dan is het weer een heel ander verhaal !

Ik vind de Snapper trouwens wel zéér OK hoor. Toegegeven: hij kan wat veel hoog hebben. De Banzai Cold Fusion klinkt neutraler, de MJM ook al zijn beide weer heel anders. Blues Devil is weer ietsje meer TS-achtig. Tikkie mer compressie, iets meer mid.
Het hangt allemaal erg van je setup af of het goed klinkt. Met enkelspoels elementen kan een beetje compressie en mid juist lekkerder klinken. met P90's of humbuckers zal het minder snel goed klinken, al hangt het ook weer erg van je amp af: 6L6, EL84, EL34....

Hoe komt een mens aan al die info vraag je je wellicht af.
Zie hier een overzicht van één van de shootouts:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/verstuur/OD%20top2.jpg

Lucky
9 mei 2004, 22:21
[quote="The Thumb"]er zit zo f***ing veel treble (of volgens sommigen presence) in...
quote]

eens!

bij mij staat de tone knop ook nooit boven de 9 uur (en ik gebruik hem hoofdzakelijk met een jazzbak...en ik houdt van treble.... al wordt het steeds minder, trouwens)
Het zijn met name de doorzichtigheid van de vervorming en karakter van het pedaal die het voor mij doen.

Dirtypool
9 mei 2004, 22:22
Twijfel? ...heet in mijn vrouw haar woordenboek GAS :(
Lieve meid hoor maar ze snapt niet dat ik gewoon nog een Dobro, Maccaferri, Flying V, Les Paul , Framus Jan Akkerman, '57 Twin en gitaarles nodig heb.
Ze wil een motor :???: ..die wijven van tegenwoordig :-D
Ik ben overigens zelf benieuwd naar zon TAKKY drive geval

Lucky
9 mei 2004, 22:23
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/verstuur/OD%20top2.jpg

coole pic. is dat toch

sash
9 mei 2004, 22:24
Takky drive is niet meer dan een van de ts808 clone's met wat functies voor extra (te veel) gain. Stelt verder weinig voor.

Mitch
9 mei 2004, 22:35
En Japans, dus momenteel niet erg goedkoop. Uit de USA is leuker spul voor minder geld te halen.

@Lucky: vies hè, die foto ? Enige foutje is dat je Tonebone ontbreekt.

The Thumb
9 mei 2004, 22:51
bij mij staat de tone knop ook nooit boven de 9 uur (en ik gebruik hem hoofdzakelijk met een jazzbak...en ik houdt van treble.... al wordt het steeds minder, trouwens)
Het zijn met name de doorzichtigheid van de vervorming en karakter van het pedaal die het voor mij doen.

bij mij staat ie helemaal dicht, icm met een strat en blackface amp (die combinatie heeft natuurlijk al ruim voldoende hoog), en zelfs dan irriteert het hoog dat het pedaal toevoegt me nogal. Qua karakter ben ik het met je eens, hij klinkt niet echt ´pedalig´ zoals zoveel van zijn soortgenoten...

@Dirtypool: bij mij heeft de vrouw zich erbij neergelegd dat er af en toe stevig gewisseld moet worden qua gear (lees GAS). In het begin nog heldhaftige pogingen ondernomen om het te stoppen (´maar je hebt toch al een...´ of ´ maar die heb je pas net gekocht...´ of in het ergste geval ´maar die ziet er zo leuk uit...´ ) Inmiddels bemoeit ze zich er maar niet meer mee (´ach laat die stakker maar...´)

hmm :-?

Rock&Roll
9 mei 2004, 22:56
Amen!

ff on topic: de meningen lijken nogal verdeeld over die red snapper. Wat zijn dan de alternatieven eigenlijk? Welke zijn de pedalen met mooie transparante overdrive, zonder irritante mids en zonder te veel treble?
Maw wat is dan wel de ideale overdrive?

:cool:

sash
9 mei 2004, 23:03
Voor mij is de Red Snapper toch wel de ideale overdrive. Ligt ook geheel aan je speelstijl natuurlijk en je gear.

Ik heb een set waar sowieso al flink wat laag in zit en ik heb fuzzvingers zoals ik dat noem. Met vibrato's produceer ik altijd gigantische modder. Dan is zo'n Red Snapper een uitkomst.

De MJM Bluesdevil heeft wat minder presence dan de Red Snapper en is ook iets minder transparant, maar ook wel erg lekker.

Lucky
9 mei 2004, 23:12
meest ideaalste besteste overdrive is je buizen amp boven de 4\5 zetten en dan een boostertje ervoor.
Nothing beats that!
Maar ja niet altijd even praktisch als je meerdere geluiden nodig hebt.

Ik vind de Snapper toch wel een heel end komen.
Ook Speedy zijn mod op de DOD vond ik erg lekker.
en de Radial Tonebone classic schijnt ook "da bomb" te zijn. (ik heb hem zelf nog nooit gehoord...wel de Hot British)

oddman
9 mei 2004, 23:31
@ seymour paul:
Sorry voor het misverstand maar natuurlijk bedoel ik 2 switchen en 6 knoppen...
Heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt ...

Het zou er zo een zijn die 2 volumeknoppen heeft en waarvan je dan de 2de kan op of afzetten met de 2de switch (soort van cleanboost dus..)

Trouwens puike foto ;o)
Heb je al die pedaaltjes nog?
Als je er nog een OKKO zou bij hebben kunnen we allemaal eens langskomen om zo de beste overdrive bij je eigen set er uit te kiezen ;o)

Zou er mij iemand eigenlijk eens kunnen zeggen of ik hem nu moet kopen of niet?
Hou niet zo van het hoog van de redsnapper dus denk dat de okko voor mij een tikkeltje beter is ..
Ik speel op een gemodde strat met usa elementen van '82 en een jcm 800.. Het liefst van al vettige Rock (qua sound : richie sambora, van halen, lukather)(en kom me nu niet vertellen dat men jcm800 daar niet goed genoeg voor is, dat zou kunnen maar het is maar een ongeveertje hé :o))

Vertel me maar wat ik moet doen..
En of de prijs goed is .. 160 euro voor de 2 switchversie, nieuwprijs 230 ..

Antal
10 mei 2004, 00:46
Ik vind de Snapper trouwens wel zéér OK hoor. Toegegeven: hij kan wat veel hoog hebben. De Banzai Cold Fusion klinkt neutraler, de MJM ook al zijn beide weer heel anders. Blues Devil is weer ietsje meer TS-achtig. Tikkie mer compressie, iets meer mid.
Het hangt allemaal erg van je setup af of het goed klinkt. Met enkelspoels elementen kan een beetje compressie en mid juist lekkerder klinken. met P90's of humbuckers zal het minder snel goed klinken, al hangt het ook weer erg van je amp af: 6L6, EL84, EL34....

Met wat voor gear gebruik jij die red snapper? Ik zit er namelijk ook nog steeds over te denken om dat ding te bestellen. Weet je toevallig hoe de RS is in combi met een les paul en een marshall? Is er trouwens geen winkel in de buurt van rotterdam die dat ding heeft? Bij feedback hebben ze dat soort pedalen helaas niet.


Vertel me maar wat ik moet doen..
En of de prijs goed is .. 160 euro voor de 2 switchversie, nieuwprijs 230 ..

Ik heb verders geen ervaring met het pedaal hoor, maar het lijkt me nogal veel geld voor een 2dehands exemplaar. Ligt ook een beetje aan de staat van het ding natuurlijk. Maar ja, aan de andere kant, je ziet ze haast nooit 2dehands....

Rock&Roll
10 mei 2004, 10:35
ik heb de diablo met boostknop gehoord en lang op gespeeld en die is even goed als elke andere diablo hoor. persoonlijk had ik de boostfunctie niet nodig. die gast verkocht zijn diablo voor 75 euro (met boost dus), maar jammer genoeg was ie al beloofd aan een of andere amerikaanse bluesgitarist...wat jammer nou.
maar ja, als jij 160 euro voor het pedaal over hebt, doe het dan maar! je komt ze inderdaad tweedehands zelden tegen.

:cool:

Mitch
10 mei 2004, 12:57
Oddman/Antal: voor de duidelijkheid, da's niet mijn verzameling, maar een shootout van de OD's van Lucky, Robbert, Dirk-Hendrik, SPeeddemon, jpb en mij :D

Persoonlijk denk ik dat een RS op een LP/Marshall combi erg goed gaat werken. Die kunnen wel een beetje presence gebruiken !

Qua verkrijgbaarheid: v/d Haar heeft ze, in Nieuwegein. In Rotterdam zit ook Musicforce en die is wel dealer van een aantal v?d Haar spullen die hij importeert. Menatone voeren ze volgens mij echter niet, maar ben er al een tijdje niet geweest.

Antal
10 mei 2004, 14:43
Oddman/Antal: voor de duidelijkheid, da's niet mijn verzameling, maar een shootout van de OD's van Lucky, Robbert, Dirk-Hendrik, SPeeddemon, jpb en mij :D

Persoonlijk denk ik dat een RS op een LP/Marshall combi erg goed gaat werken. Die kunnen wel een beetje presence gebruiken !

Qua verkrijgbaarheid: v/d Haar heeft ze, in Nieuwegein. In Rotterdam zit ook Musicforce en die is wel dealer van een aantal v?d Haar spullen die hij importeert. Menatone voeren ze volgens mij echter niet, maar ben er al een tijdje niet geweest.

Dat het niet jouw eigen verzameling is dat vermoede ik al :wink: Maar goed, hij klinkt dus wel goed op een lp/marshall combi. Das mooi. Wil hem hebben als vervanger voor m'n tubescreamer.

The Thumb
10 mei 2004, 14:55
let op, Seymour Paul DENKT dat hij goed klinkt met een LP en een marshall, ik zou dit wel ff zelf testen met je eigen spullen

Antal
10 mei 2004, 17:47
let op, Seymour Paul DENKT dat hij goed klinkt met een LP en een marshall, ik zou dit wel ff zelf testen met je eigen spullen

Als jij d'r ff een te leen hebt wil ik hem wel ff testen met m'n eigen gear :wink: Maar om nou met al m'n spullen naar een winkel te gaan waar ik hem uiteindelijk toch niet ga kopen lijkt me ook weer zo wat. Als ik hem koop bestel ik hem toch in de States, want dat scheelt aardig in prijs volgens mij.

The Thumb
10 mei 2004, 22:42
oh, je mag hem best eens proberen hoor, maar ja ik heb natuurlijk wel die oude versie, en die is natuurlijk veel beter dan de nieuwe :wink:

The Thumb
10 mei 2004, 22:47
n.a.v. Antal´s vraag over Gibson/Marshall en de Red Snapper een nieuwe wat meer off-topic wending...

ik heb wel eens het idee dat pedalenbouwers hun pedalen voicen naar hun eigen smaak (tot zover niets raars). Vervolgens krijg ik wel vaak de indruk dat de pedalen van bouwers die van singlecoil gitaren houden (Fuller bijv.) ook gevoiced zijn voor singlecoil gitaren en met humbuckers een behoorlijk stukje minder klinken. En vice versa natuurlijk

Wie is het daarmee wel/niet eens, bij voorkeur ingekleed met voorbeelden?


zoals jullie zien doe ik mijn uiterste best de komkommertijd te doorbreken...

Mitch
11 mei 2004, 07:57
En dat siert je !

Thumb corrigeerde het goed: het LIJKT me goed. Maar daar heb ik wel een goede reden voor. LP + Marshall hebben van nature al genoeg mid. Een klassieke TS geeft daar dan vaak irritant veel mid bij (wat single coils goed kunnen gebruiken). De RS heeft zich bewezen als zijnde enorm neutraal, met, afhankelijk van de tone instelling, wel iets meer presence/hoog.

Thumb, of het van de smaak van de bouwer afhangt weet ik niet, maar feit is wel dat er een aantal pedalen op de markt is gekomen die i.t.t. de traditionele mid hump van een TS meer toon neutraal zijn, zoals Red Snapper, Klon, Cold Fusion, etc.
Full Tone heeft trouwens wel een flat mids mode op zijn nieuwste FD2 zitten. Maar echt klinken doet die niet :D

Antal
11 mei 2004, 15:27
oh, je mag hem best eens proberen hoor, maar ja ik heb natuurlijk wel die oude versie, en die is natuurlijk veel beter dan de nieuwe :wink:

Tof! Maar of die ouwe idd beter is als die nieuwe dat is een discussie op zich. Ergens betwijfel ik toch of die ene knop xtra zo veel verschil in klank uitmaakt. En de nieuwe kost bij musictoyz 140 dollar. Dat vind ik op zich nog wel een leuk prijsje. Die ouwe is 185. Scheelt best veel. En ik heb al gekeken of ik hem niet 2dehands kon vinden, maar niemand doet dat ding ooit weg:-(


Thumb corrigeerde het goed: het LIJKT me goed. Maar daar heb ik wel een goede reden voor. LP + Marshall hebben van nature al genoeg mid. Een klassieke TS geeft daar dan vaak irritant veel mid bij (wat single coils goed kunnen gebruiken). De RS heeft zich bewezen als zijnde enorm neutraal, met, afhankelijk van de tone instelling, wel iets meer presence/hoog.

Ik denk toch dat dat wel redelijk is wat ik zoek. Zo klinkt het in ieder geval wel. En een beetje presence kan ik wel gebruiken, want die heb ik nu altijd vol open staan op m'n amp. Hij zou dan m'n tubescreamer moeten vervangen, die samen met m'n fuzzdrive in de plaats van m'n oude hotdrive&boost is gekomen.

Jeroenvanhulsteijn
11 mei 2004, 22:07
en zo wordt je cm verzameling dunner en dunner :-D

Antal
11 mei 2004, 22:27
en zo wordt je cm verzameling dunner en dunner :-D

Klopt. Ik had idd een hele verzameling. Hotdrive&boost, compressor/limiter, trem'o'vibe, chorus en de delayla.