PDA

View Full Version : JCM Slash Signature prijs



wimmeltje
8 mei 2004, 11:23
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de waarde is van een complete JCM Slash Signature half stack??

josh.vandenberg
8 mei 2004, 11:30
cabinet ongeveer 500.
top ongeceer 5 a 600

Fuhgawz
9 mei 2004, 12:37
Wat is het verschil tussen zo'n Slash signature en een echte JCM?

Josdevos
9 mei 2004, 13:22
De Slash is eigenlijk dezelfde als de 25/50 Anniversaries.
(Silver series en de in de jaren derna gewone zwarte.)
Deze zijn beetje opgefokte 800s en klinken heeel erg goed voor classic rock. Vooral op een kast met greenbacks. Heb een 1x12 Silver 25/50 gehad, maar had net iets te weinig gain voor mij. Verder prima amps.

wimmeltje
9 mei 2004, 13:27
Wat is het verschil tussen zo'n Slash signature en een echte JCM?

During the 80's Slash was using a Marshall JCM 2555 Silver Jubilee Anniversary amplifier made in 1987. This model was produced from 1987-1989 and it was built to celebrate 25 years of Marshall Amplification and 50 years of Jim Marshall's personal involvement in the music business. It featured four EL34's power tubes and three ECC83 preamp tubes. This was the only amp Slash was using around that time and he only had a few Jubilee heads.

Dit zegt de beste man er zelf over:

I've been using the same Marshall Jubilee heads at every gig and session since I got them in 1987. A bunch of those got badly damaged at the riot we had in St. Louis in 1991. After that, I was really nervous about my amplifier situation because I knew that if anything happened to the Jubilees I had left, I would be totally screwed.

Since this model was no longer in production and aware of Slash's concerns about his sound, the Marshall company approached Slash and they worked on a reissue of this amp. The result came in 1996 when the Marshall JCM 2555 SL Slash's signature model was released, the only signature model Marshall ever produced! This amp was a reissue of the Silver Jubilee series of amps that Slash had always use.

Josdevos
9 mei 2004, 13:45
Voila

wimmeltje
9 mei 2004, 15:25
Het zijn zeker wel mooie versterkers. Ik heb zelf ook nog een 1x12 silver jubilee en ik vind hem echt super klinken. Heb hem ongeveer een half jaar geleden gekocht defect. Gerepareerd. Wat nieuwe buizen erin en hij gaat weer super. Ik zou ooit nog wel eens een grote broer van hem willen hebben. Hij gaat ook nooit meer weg als het aan mij ligt. Ik vind verder ook Slash zijn sound wel ok. Heb nu de beide DVD's van UYI 1 en 2 en vind het echt super klinken.

http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/jubmar.JPG

Negative K3 fan
9 mei 2004, 15:33
drie knoppen? 1 voor de power 1 voor de stand by en een voor de lay by ofzo?

wimmeltje
9 mei 2004, 17:10
drie knoppen? 1 voor de power 1 voor de stand by en een voor de lay by ofzo?

derde is half vermogen. in dit geval 25 of 50W