PDA

View Full Version : Vraagje over opnemen op je PC?



semt-x
8 mei 2004, 11:20
test

semt-x
8 mei 2004, 11:20
Hoe kan je het makkelijste opnemen, volgens mij is dat direct in je geluidskaart prikken.
Ik heb nog geen idee wat voor geluidskaart maar na een beetje zoeken lijkt de Terratec dmx 6fire 24/96 me wel wat, ga ik goed??

Maar is dit nou misschien verstandiger?
Als ik mijn gitaar in me GT-6 stop, en daar vandaan in een Lin6 Guitarport en die in me computer via USB??
Is dit ook mogelijk en gaat hierdoor misschien me geluidskwaliteit omhoog, of anders vanuit me GT-6 naar een DI en dan naar de computer??

Wat kan ik het beste doen?
Zelf ben ik ook nog in het bezit van een Numark DM2200x mixer, maar geloof niet dat dit nou de beste mengtafel is voor gitaren, is ook meer gericht op muziekmixen ala Hardstyle enzo...

Ik zoek een manier waarop ik in GOEDE kwaliteit kan opnemen, niet om gelijk met duizenden euro's te smijten maar gewoon in goede kwaliteit voor de hobby?!?

In ieder geval weer bedankt!

Swan
8 mei 2004, 11:45
GT6 heeft toch al ampsimulatie? dan kan je die t beste in je soundcard stoppen

TB
8 mei 2004, 12:25
Als je een Lin6 Guitarport hebt zou ik gewoon via usb opnemen. Ik neem zelf altijd op door m gitaar via mn me-50 en een verloopstukje in mn geluidskaart te proppen, maar dan merk ik wel dat de geluidskwaliteit iets verslechterd en soms heb ik het gevoel dat het tempo ook wel eens verschilt, met usb heb je dat niet.
overegens hangt de kwaliteit van je opnames vooral af van met welk programma je opneemt. Wanneer je bijvoorbeeld met windowsmedia-player opneemt op cd-kwaliteit of met een ander programma kan best veel verschil maken

Swan
8 mei 2004, 12:54
ehmm de ME50 heeft geen versterkersimulatie dus dat zal nooit echt goed klinken

ijff
8 mei 2004, 13:26
De GT-6 heeft een digital out. Die kan je verbinden met een S/PDIF input op je geluids kaart .. de meeste nieuwe geluidskaarten hebben zo'n aansluiting wel.

Je gaat dan niet meer van digitaal naar analoog.. en dat hoor je toch wel.

TB
8 mei 2004, 15:53
ehmm de ME50 heeft geen versterkersimulatie dus dat zal nooit echt goed klinken

ehm, jawel hoor

(tone modify zijn de versterkersimulaties)