PDA

View Full Version : Bc Rich Vs. Esp



NetherNoiser
8 april 2002, 16:18
Als je kan kiezen tussen een gloednieuwe
"Bc Rich Platinum series Flying V" en een tweedehands "Esp Ex-100" die 5 maanden oud is. De Bc Rich kost €470,- en de Esp ook zoiets rond die prijs.
Het is niet dat ik mn eigen mening niet vertrouw, maar ik vroeg me gewoon af wat andere zouden kiezen.

Noctiis
8 april 2002, 16:43
ik de BC Rich zeker weten, maar da's mijn persoonlijke smaak kwa gitaren :smile:
Probeer ze lekker uit kijk wat bij jouw geluid/stijl past

bonecollector
8 april 2002, 18:30
Bc Rich!!!!!

sash
8 april 2002, 18:53
Ik zou voor de ESP gaan, de BC Rich heeft een headstock die totaal niet bij de gitaar past.

lupoloco
8 april 2002, 22:16
die headstock is inderdaad heel lelijk,
maar qualitatief is de bc-rich iets beter
dan de esp

sash
8 april 2002, 22:48
Ja daar heb je wel weer gelijk in... Cliche, cliche. Weet je wat, koop ze allebei en verwissel de headstocks :razz:

FNaRK
17 april 2002, 20:13
ik zit met een soortgelijk probleem: bc-rich ironbird of een ESP. Een ander probleem is dat de door mij gewenste ESP modellen niet (rechtstreeks) in Nederland te koop schijnen te zijn. Gaat om de ESP EX-102 of, nog mooier, de ESP EX-351. Iemand ervaring met deze gitaren en weet iemand waar deze te koop zijn? De zaken die ik gebeld heb moeten ze uit de VS over laten komen "omdat ESP niet zo'n gangbaar merk is"

Ic3gl0vE
17 april 2002, 20:35
Op 2002-04-17 20:13, schreef roadkill:
ik zit met een soortgelijk probleem: bc-rich ironbird of een ESP. Een ander probleem is dat de door mij gewenste ESP modellen niet (rechtstreeks) in Nederland te koop schijnen te zijn. Gaat om de ESP EX-102 of, nog mooier, de ESP EX-351. Iemand ervaring met deze gitaren en weet iemand waar deze te koop zijn? De zaken die ik gebeld heb moeten ze uit de VS over laten komen "omdat ESP niet zo'n gangbaar merk is"



the american guitarstore in enschede verkoopt ESP.. in ieder geval... ik zag er een (nieuwe) KH-II staan (kwijllllllllllllll) en ik ken iemand die daar een M-307 heeft gekocht
en anders moet je naar ibenburen in duitsland, bij Musikproduktiv(www.musikproduktiv.de) verkopen ze namelijk ook ESP

Lacrymosa
17 april 2002, 21:48
Eigenlijk zou ik zeggen de ESP, maar aangezien die 2de hands is zou ik voor de BC Rich gaan

Kwalitatief vin ik de ESP's beter omdat ze wat warmer klinken, ik vin de Bc Riches nogal fel, uitstekend voor Black metal e.d.
Maar ik hou toch meer van een wat warmere klank, de ESP is iets meer allround.

CheerS!!

Andrewski
18 april 2002, 09:55
ESP, ik vind niet-amerikaanse BC Rich gitaren slecht afgewerkte bakken. Ik heb ooit een platinum in m'n handen gehad en gelijk weer neergelegd. Ik zou voor Klank/kwaliteit gaan en niet voor een stoer uiterlijk, want dat is in het begin leuk terwijl kwaliteit tijdloos is.

FNaRK
18 april 2002, 11:22
nu is de Platinum serie van BC Rich nou ook niet echt de beste kwaliteit; ze hebben ook kwalitatief (en financieel LOL) betere series.

FNaRK
18 april 2002, 17:27
en trouwens: ESP heeft toch ook wel erg coole "explorer" gitaren uitgebracht. Ik geef toe: niet zo extreem als b.v een BC Rich Beast, maar toch...

Neals
18 april 2002, 17:36
Ik vind zelf de warlock de enigste mooie van BC rich.

V-models heb ik het niet zo op

FNaRK
18 april 2002, 17:47
nou, een Ironbirdje op zijn tijd is anders niet te versmaden

Iceman
18 april 2002, 21:47
Roadkill, hier kun je je ESP halen.
Musik-Produktiv ligt vlak over de grens.