PDA

View Full Version : Korg ca-30



Aragorn
8 mei 2004, 10:49
Hallo,

Na wat tips op het forum heb ik gisteren een korg ca-30 (chromatic tuner) aangeschaft. Werkt perfect moet ik zeggen. Heb alleen nog een vraagje; hoe laat ik hem alternatieve stemmingen stemmen?

Bijvoorbeeld: Open D of BDDDDD (goo goo dolls - iris)

Alvast bedankt!

Met vr.gr. Jaap

Kjiratsiekoedel
8 mei 2004, 11:31
gewoono aan de tuners draaien totdat hij aangeeft dan je snaar de juiste stemming heeft

IndiepoprockJesse
8 mei 2004, 11:39
ja dat is het mooie van een chromatische tuner, gewoon draaien tot je de goeie stemming hebt (maar wle de goeie kant op draaien, anders mol je je snaren :P )

Jesse//

Aragorn
8 mei 2004, 14:04
ja dat is het mooie van een chromatische tuner, gewoon draaien tot je de goeie stemming hebt (maar wle de goeie kant op draaien, anders mol je je snaren :P )

Jesse//

Misschien een domme vraag, maar...hoe weet je welke kant je op moet draaien. Bijvoorbeeld: BDDDDD....ik heb het nog niet echt geprobeerd dus wie waarschijnlijk is het antwoord vrij logisch.

Met vr.gr. Jaap

Kjiratsiekoedel
8 mei 2004, 14:41
gewoon de dichtsbijzijnde kant.

BDDDDD

E: 2,5 toon omlaag
A: 2,5 toon omhoog (hmm, overleeft de snaar dit?)
D: gelijk laten
g: 2,5 toon omlaag
b: 1,5 toon omhoog
e: 1 toon omlaag

Ik twijfel een beetje over de 2,5 toon omhoog, is wel veel. Ik denk dat je het beste andere snaren kan nemen als je deze stemming altijd gebruikt. Maar is wel vaag!!!

Jollert
8 mei 2004, 15:21
Sommige snaren kunnen best veel hebben hoor. Ik heb een xtje mn A-snaar een octaaf te hoog gestemd :-D. Ja het was de 2e x dat ik mn snaren ging verwisselen en ik was een n00b. :-D

Aragorn
8 mei 2004, 16:07
gewoon de dichtsbijzijnde kant.

BDDDDD

E: 2,5 toon omlaag
A: 2,5 toon omhoog (hmm, overleeft de snaar dit?)
D: gelijk laten
g: 2,5 toon omlaag
b: 1,5 toon omhoog
e: 1 toon omlaag

Ik twijfel een beetje over de 2,5 toon omhoog, is wel veel. Ik denk dat je het beste andere snaren kan nemen als je deze stemming altijd gebruikt. Maar is wel vaag!!!

Ik ben er maar aan begonnen. E moest omhoog 2,5 toon i.p.v omlaag...vreemd?

Jaap