PDA

View Full Version : Beginnen



Masterfvz
8 april 2002, 16:18
Ik wil graag basgitaar gaan spelen, maar ik wil er eerst een beetje er meer over weten:

1. Kan ik beter eerst een gewone gitaar gaan spelen? of maakt dat niet veel uit?

2. Met wat voor basgitaar kan je het best beginnen, hoeveel snaren, merk enz..

3. Wat is een goeie winkel? Wel een beetje in de buurt. Ik woon in Anna Paulowna (dichtbij Den Helder), dus graag niet veel lager als Amsterdam.

fleef
8 april 2002, 16:21
-je hebt er een groot voordeel aan als je begint met gitaarspelen. je kan wat ervaringen op doen en het basgitaar spelen zal veel beter gaan dan(eigen ervaring!:))

-het maakt niet zo heel erg veel uit met hoeveel snaren je begint. al kan je het beste niet beginnen met een 10-snarige ofzo;)
begin met een vier of vijf snarige.

-in alkmaar heb je een goede zaak zitten geloof ik. ik weet alleen niet hoe die heet. ik kan t wel effe navragen.

AllodoX
8 april 2002, 16:56
Als je auto wilt rijden, ga je dan ook eerst leren rijden op de moter ? :wink:

Waarmee wil je beginnen, een 4 of 5 ? tjah.. Ik zou zelf immer zeggen " ga voor de 5-snarige ", want dan heb je stukken meer mogelijkheden. Mooie beginnersbassjes zijn bijv de Yamaha BBG5S ( 350 € ), de ESP LTD B105 ( 450 € ), de Squier® SQ MB-5 ( 300 € ) en de Dean Edge 1-J5 ( 400 € )

Lijkt veel geld, maar je kunt beter met een fatsoenlijk ding beginnen, dan aankakken met een cheapo rammelbak.. Kijk ook eens goed naar de 2e-hands markt.. maar als je een 2e hands bass gaat bekijken c.q. kopen, neem in gods naam een ervaren bassist mee..

en wat je ook doet.. koop NOOIT een basgitaar " omdat ie er mooi uit ziet " of omdat " de bassist van .... er ook een heeft ".. dat is het domste dat je kunt doen.

Masterfvz
8 april 2002, 21:09
Tnx!
Weet iemand die zaak in Alkmaar?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Masterfvz op 2002-04-08 20:10 ]</font>

aadplagiaat
8 april 2002, 23:43
Er is hier in Alkmaar Peter Johanzen op de Geestersingel. Redelijk dicht bij het station. En we hebben Spanjaard Muziek. Die is tamelijk groot met wel veel keus.
Spanjaard zit bij onze grote kerk, dat zou de Koorstraat moeten heten. Naar de Koorstraat is het makkelijk te lopen vanaf Peter Joh. Centrum.
Vandaar kun je nog naar een shop in de Hekelstraat. Ik ken de naam niet, sorry.

bj
9 april 2002, 11:59
De winkel in de Hekelstraat heet Hits House. Maar ik zou naar Peter Johanzen gaan. De winkel is een beetje rommelig, maar ze hebben verstand van zaken, ze geven goed advies op basis van jouw wensen en ze proberen je niet een te dure bas te verkopen. Bij Spanjaard en Hits House heb ik wel anders meegemaakt.

Suc6
Ben

fleef
9 april 2002, 15:21
ja...spanjaard bedoelde ik volgens mij.