PDA

View Full Version : Grote Gitaarnet RIFF-contest reactietopic



Br@mbo
7 mei 2004, 21:59
Hier kun je reacties plaatsen ivm de RIFF contest (zie sticky )

Swan
7 mei 2004, 22:07
ja leuk enzo

Br@mbo
7 mei 2004, 22:09
Dude ben je stoned? Wees eens wat duidelijker met wat je nou precies bedoeld :-?

slaat dat op mij ??

Swan
7 mei 2004, 22:21
maar je mag dus alles inzenden wat je wilt?

Mithrandir
7 mei 2004, 22:40
Cool idee br@mbo!! Wel strakke deadline, maar ik denk wel dat ik mee ga doen.

Br@mbo
7 mei 2004, 23:33
de deadline kan nie anders , van 19 tot 23 geniet ik van een vakantie, de 24ste is het concert

de tickets moeten nog bij de winnaars geraken enzo ...

khoop dat je het begrijpt ..

swan: ja alles mag, zelfs tirolerfolk

Stratman70
7 mei 2004, 23:42
Gaaf. Ik zal eens iets gaan bedenken.

Bosch
8 mei 2004, 09:58
superinitiatief en mooie rewards 8-)
http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/FrogMaud.jpg
jaja zelf gephotoshopped :razz:

basswasp
8 mei 2004, 13:57
Moet het met zo'n backing? Of mag het ook 'a capella' zeg maar? Mag ik ook zelf een backing maken?

Negative K3 fan
8 mei 2004, 14:14
* Je kiest je backing zelf, blijf binnen de tijdspanne !!!!

dus dan denk ik ook dat je een backing van stilte mag gebruiken.

Br@mbo
8 mei 2004, 15:39
alles mag :)
dus je mag ook a cappela

schaap
8 mei 2004, 16:28
Bij riffen denk ik toch meteen aan rock/metal achtige shit, maar ik neem aan dat het niet enkel daarom gaat ? :???: Wat jazzy of blues-achtige dingen kunnen ook ?

Negative K3 fan
8 mei 2004, 17:30
jezus christus wat een overbodige en uberbijdehandte vragen allemaal. nadenken is lastig he.

Br@mbo
8 mei 2004, 19:05
danku lennart :D

nofi hoor schaap :p
je doet dus mee?
helaasj , kwilde je vragen voor de sjuurie

veel succes allemaal

ReinoutV
8 mei 2004, 19:40
Ik wil ook wel jury zijn :). Ik kan ook het niet-shredden zeer waarderen ;).

nirvana
9 mei 2004, 12:52
superinitiatief en mooie rewards 8-)
http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/FrogMaud.jpg
jaja zelf gephotoshopped :razz:

mooi maar wat moet het voorstellen? Een vrouw die kikkers vingert?

Bosch
9 mei 2004, 13:53
Het is Maud!

check:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=28611

Stratman70
9 mei 2004, 17:29
Ik wil ook wel jury zijn :). Ik kan ook het niet-shredden zeer waarderen ;).

Mooi! Jij lijkt mij een geschikt jurylid! :D

Br@mbo
10 mei 2004, 07:17
Reinout => je staat al 2 dagen in mn MSN - lijst, kom je ooit wel eens on ? :p

ReinoutV
10 mei 2004, 16:51
Oh, hé, was jij dat? Gisteren repetitie gehad (gisteravond lam) en vandaag moest ik werken. Misschien ben ik er vanavond (voor half negen, dan moet ik weg) nog eventjes. Verder rond deze tijd vaak :).

@Stratman70: thx, als je het serieus bedoelt. Ennuhm.. anders ook :D

P.S. zeg snel achter elkaar: instapstratstraplocks :)

Stratman70
10 mei 2004, 16:59
instapstratstraplocks :)

:D

Br@mbo
10 mei 2004, 19:18
komaan mensen , nog maar twee inzendingen

oja ,

Reinout, welkom bij de jury!!!

ReinoutV
10 mei 2004, 19:44
Thx! Ik zal mijn best doen.

Vanaf Bogner (Shiva, XTC)/Guytron beginnen we over omkopen te praten. ;)

moretel
11 mei 2004, 13:33
Ik ben bezig om een en ander opgenomen te krijgen, vrijdag moet lukken.

schaap
11 mei 2004, 14:36
Ik hoop dat ik het op tijd af heb, ik weet het niet zo zeker meer :(

The_RockeR13
11 mei 2004, 19:16
Ja ik ben ook bezig, de vraag is of ik me broer van de pc kan halen om op te nemen 8-)

Mithrandir
14 mei 2004, 23:06
Ik zou graag wel een reactie willen dat mijn inzending binnen is? Ik neem aan dat je mijn e-mail gehad hebt br@mbo?

schaap
15 mei 2004, 00:08
Yo brammie, als je nog een jurylid wil, ik kan niet meer meedoen aan de contest :-(

Br@mbo
15 mei 2004, 09:40
sorry schaap, de jury zit vol :)

Mithrandir : zeker ontvangen

Moretel : deed jij ook niet mee ? nix ontvangen

( zie lijst deelnemers in de sticky )

ijff
17 mei 2004, 20:58
Nou mensen.. ik heb net de inzendingen beluisterd en m'n punten verdeeld. Het viel niet mee moet ik zeggen... er zaten een paar erg leuke inzendingen tussen.. en de stijlen varieerden nogal... maar goed.. 't is gelukt 8-)

Br@mbo
17 mei 2004, 21:05
nu , na 4 jury-leden staan 2 'underdogs' aan de leiding
het zijn...

























































nee, gasten , sorry, ik mag niets zeggen , klote :(

Stratman70
17 mei 2004, 22:37
ik vind het erg spannend zo! :amp:

Predator
18 mei 2004, 11:10
:o *thrilled*

Mithrandir
18 mei 2004, 11:11
Puntje van mijn stoel :D

Stitch
18 mei 2004, 11:47
maarja wat zijn in dit geval underdogs? Ik denk mensen van wie je het niet verwacht, dus waarschijnlijk met minder posts dan de rest?

Mithrandir
18 mei 2004, 11:48
Ja, wat dat betreft val ik echt af, heb de meeste posts van de inzenders (op Barret na).

Stratman70
18 mei 2004, 11:56
Ik zie mijzelf in dit verband toch ook wel als een onderhond. Dit omdat mijn chinese sterrenbeeld hond is en mijn vriendin graag bovenop me zit.

Oh ja, en omdat ik nog 'relatief nieuw' ben hier op dit forum en dus nog niet zo heel veel heb gepost.

Maar goed... ik wil niet zeggen dat ik win, al hoop ik van wel natuurlijk, maar ik heb van anderen ook hele goede dingen gehoord.

Stitch
18 mei 2004, 12:52
Hahaha...zit je vriendin graag op een hond dan?!? Volgens mij ben je dan eerder een paard, of een ezel :-D

Stratman70
18 mei 2004, 13:44
Hahaha...zit je vriendin graag op een hond dan?!? Volgens mij ben je dan eerder een paard, of een ezel :-D

Oké, meestal doen we het wel op zijn hondjes hoor! :D :D :D :wink:






Uhm, hier laten we het verder bij, want om het hier over te hebben in SOUNDS.... straks moet ik er nog een mp3tje van laten horen ook. :-?

Predator
18 mei 2004, 14:55
Hebben de hoeveelheid posts wel wat te maken met de uitslag? De uitslag ligt toch 100% aan de juryleden of begrijp ik dat verkeerd? :???:

Mithrandir
18 mei 2004, 15:05
Ik hoop niet dat de hoevelheid posts iets met de uitslag te maken hebben, ik verwacht het ook niet eigenlijk :)

Die hoeveelheid posts werd er meer bijgehaald omdat er over underdogs gesproken werd.

Gert-Jan
18 mei 2004, 15:59
:razz: :razz: :razz: zenuwachtig jongens, wat een gespeculeer :razz: :razz: :razz:

Mithrandir
18 mei 2004, 16:00
Ja, want ik moet nog oppas regelen voor mijn cavia.

Stratman70
18 mei 2004, 16:25
Laten we snel nog even een "underdog" verkiezing houden, voordat de uitslag bekend wordt. :D :D :D

Br@mbo
18 mei 2004, 17:38
Hebben de hoeveelheid posts wel wat te maken met de uitslag? De uitslag ligt toch 100% aan de juryleden of begrijp ik dat verkeerd? :???:


hoezo de uitslag ligt aan de juryleden ?? onzin, de uitslag ligt aan de inzendingen

Ik wil wel ALLE juryleden verzoeken hun punten asap in te zenden

( ik heb ze al van: Mezelf, Ijff, Defecto en Reinout)

Predator
19 mei 2004, 14:08
2e plaats!!! Gefeliciteerd Charlie45!! Jij bent 1e!!! :D

Mithrandir
19 mei 2004, 14:26
Congratz dudes!! Veel plezier bij Steve. Begrijp ik nou goed, dat de 1ste en de 2e kaarten krijgen?

Stratman70
19 mei 2004, 14:26
En jury, hartstikke bedankt, en vooral het jurylid dat mijn inzending met 9 p u n t e n wist te waarderen:

DANK U DANK U!!!! :D

Predator
19 mei 2004, 15:34
Jah Mith, 2 x 2 kaartjes toch? :wink:

Gert-Jan
19 mei 2004, 15:44
HEEEYYYY Mensen,

Goed gedaan, van harte proficiat en natuurlijk veel plezier bij mr Vai.

e_lukather
19 mei 2004, 17:32
Heej gefeliciteerd dan maar he. Was een leuke uitdaging.. en Lots of fun at the concert!

Bosch
19 mei 2004, 18:15
Hey Pred en Charlie: Congratz!!! En, uiteraard heel veel plezier bij Faai!

Grtz,

~Bosch~

Stitch
20 mei 2004, 17:07
yeeehaaah dat wordt vet jongens!

gefeliciteerd en veel plezier!!! (vang nog ff een plec voor me op :-D )

Barret Wallace
20 mei 2004, 22:27
Charlie chaplin en Predator gefeliciteerd!!!

Wie heeft ons 2 punten gegeven?

Predator
21 mei 2004, 11:46
Thanks guys!!! Tsang! Ik vind dit echt top, de eerste keer dat ik Steve ga zien live in concert!!! WEEEEEEEE!!!

Hoe zit dat trawes met die kaarten? Die krijgen wij neem ik aan tijdig per post opgestuurd ofsow? :-? Of gaat dat anders?

defecto
21 mei 2004, 16:15
Hey, ik ben ook weer thuis.. 8) Gefeliciteerd en have fun! :D

The_RockeR13
24 mei 2004, 15:48
Ik wil nog wel ff een leuk verslagie van de avond horen 8-)

Br@mbo
24 mei 2004, 19:03
En jury, hartstikke bedankt, en vooral het jurylid dat mijn inzending met 9 p u n t e n wist te waarderen:

DANK U DANK U!!!! :D

tja , ik was blijkbaar de enige die hem heel erg top vond :)

de beste dingen ( de eerste 5 plaatsen zo ) kwame echt heel dicht bij elkaar, 't was moeilijk, maar soms moet je kiezen he

ik genoot de voorbije dagen van een vakantie in de Ardennen :)
Predator en Charlie, tell us how it was !!!

charlie45
25 mei 2004, 00:14
ben net thuis, hierbij dan mijn korte review.

vai had een heleboel muziek aan elkaar gecomponeerd, met wat herkenbare stukjes en wat andere dingen. de eerste helft tot de pauze speelde alleen het orkest, pas vlak voor de pauze kwam hij meespelen. na de pauze speelde hij een aantal hits in orkestuitvoering.

het was absoluut de moeite om je een plekje naar voren te knokken, uiteindelijk stonden we drie meter van het podium. het mooiste is de kop van vai die echt waanzinnige bekken trekt bij elke noot. en hij maakte ook de beest los in het orkest en dick bakker, was heel leuk om ze naast elkaar te zien. dick bakker lijkt zo'n brave schoolmeester naast hem. de nummers komen echt tot leven als je ze hem ziet spelen.

sommige stukken klonken echt heel mooi, andere wat artistiek, je moet er van houden, ik kon het meeste wel waarderen.

het was dus heeel erg fijn. bedankt.

Predator
25 mei 2004, 10:41
Ik wou bijna DOGCHAIN gaan roepen naar Vai toen hij het podium op kwam... De story zit namelijk zo. Vorige week Maandag (17 Mei) was Steve Vai op het conservatorium te Rotterdam voor een high profile classified masterclass! Shakeel (Barret) en ik zijn daar geweest omdat ik gelukkig nog aardig wat contact heb met een van de leraren (niet dat ik op die school gezeten heb, moet volgende week mijn auditie doen!). Shakeel stelde daar toen de vraag: "What's up with the necklace? I always see you wear the same necklace, is it of special meaning to you?" Ik denk een vraag die Vai nooit zal vergeten waarop hij "Dude, this is a $350 platinum necklace, the other one's a fucken dogchain!!!" antwoorde.

De foto's/videos van zowel de masterclass als het concert van gisteren waar we echt van genoten hebben komen binnenkort online, maar kan iemand even wat webspace lenen? :roll: I just ran out!

Aan de review van Charlie45 (die ik overigens niet gezien heb daar, waar was je zwa?) heb ik weinig toe te voegen behalve dat het gitaargeluid soms wat wegviel achter het orkest. Wij zaten namelijk helemaal rechts naast het podium op het 1e balkon waar op een gegeven moment ook een violiste ging spelen. Trouwens echt een goed orkest hoor! Die percusionisten, die drummer, die bassist, die hoofdvioliste! ZIJ SHRED GEWOON OP VIOOL!!! :x Je hoorde die shit gewoon KRAKEN!!! Zij kreeg na afloop een potje Fire Garden honing van Steve's eigen bijen. Dick en Co kregen die blauwe JEM :cry: die wil ik ook!!!

Stratman70
25 mei 2004, 22:50
Begrijp ik goed, dat je (Barret) in de gelegenheid was om een vraag aan Steve Vai te stellen (Steve vai, de man die gitaarspeelt, waarbij elke noot een compositie op zich is en zulke prachtige techniek heeft etc. etc.)waarbij je het dan over een FUCKING HALSBAND GAAT HEBBEN???

Man oh man! :evil:

Barret Wallace
26 mei 2004, 00:03
De regulaire vragen zijn zo standaard zo '' conventieel '' hoe Vai dat zou zeggen. Vragen over compositie en techniek etc. zijn al zo vaak beantwoord. Ze werden uiteraard ook dit keer weer gevraagd en hij vertelde gewoon dezelfde dingen weer. Dat je gewoon veel moet oefenen en dat melodie in je hoofd zit, dat je naar jezelf moet luisteren proberen niet conventieel te zijn. Predator heeft overigens ook een vid van zen 8 finger tapping dus dat komt wel goed met ons 8-) Maargoed waarom leg ik dit eigenlijk allemaal uit :-? Ik en pred hadden de avond van ons leven ( gisteren ook overigens :D )

Anyway ik heb em ook ff laten posen met zen dogchain ;) :

http://www.onlinerock.com/clubs/tempo2004/vai_dogchain.jpg

geschoten op 17 mei, te waterfront Rotterdam.


Sayonara,


Shakeel

hoofd
26 mei 2004, 00:20
Hahahaha, gaaf, ik heb ook al jaren een hondekettingkje om me hals hangen :D!

GitaarNet Admin
26 mei 2004, 11:41
[quote="Predator"]

De foto's/videos van zowel de masterclass als het concert van gisteren waar we echt van genoten hebben komen binnenkort online, maar kan iemand even wat webspace lenen? :roll: I just ran out!

[quote]

Op voorwaarde dat het niet extreem veel data gaat trekken, willen wij het wel even hosten?

Predator
26 mei 2004, 12:23
Nu helaas geen tijd om die foto's allemaal te voorzien van de Nasierkhan/vVlooten sign, plus de vids te converteren naar avi, maar zodra ik de tijd heb, zal ik het mailen naar jullie. Ik denk dat het maximaal 15 a 20 Mb word, tenzij we de pics nog een slagje kleiner maken Barret?

GitaarNet Admin
26 mei 2004, 12:26
15 - 20 MB is prima

benieuwd naar de (video) beelden!

Predator
26 mei 2004, 12:30
Damn.. Snelle reply :o !!!!!!!!

Barret Wallace
26 mei 2004, 12:32
Van de clinique heb ik 3 korte filmpjes
en van het metropole geval van maandag heb ik er 8. Ik denk dat we misschien dan gewoon een paar filmpjes een weekje kunnen laten staan en dan daarna een paar eraf halen en andere erop zetten.

in ieder geval bedankt voor de support GitaarNet :)

Negative K3 fan
26 mei 2004, 16:05
het gerucht op hc ging trouwens dat vai een hekel heeft aan zn legacy en dat hij achter podiums gewoon xtc's heeft staan, iets meer info daarover barret?

Barret Wallace
26 mei 2004, 16:34
Hekel heeft aan zijn Legacy? hahaha wie dat gerucht verspreidt heeft moet in de elektrische stoel en iemand die er enigzins wat van gelooft ook.

Anyway er stonden geen xtc's of wat dan ook. Ik heb rondom zen equipment gelopen en zijn setup was heel simpel. Een Carvin legacy head + cab daaartussen een TC elec. G Force, een tubescreamer ( normaal used hij een ds1 volgensmij ) , morley stoute paard wah, digitech whammy en een kleine alligator. Afgelopen maandag heb ik ook alleen maar Legacy amps gezien.

Negative K3 fan
26 mei 2004, 18:20
hm ok, legacies zijn ook fucking geil

volgens mij was het trouwens EVH_sound :D

normaal gebruikt hij een gemodde DS-1 (ik dacht keeley ofzo).