PDA

View Full Version : drumgeluiden opnemen: hoe???



Stratman70
7 mei 2004, 15:35
Ik heb het volgende:
- Magix music studio
- Total recorder
- Techno Toys drummachine
Deze dingen heb ik dus allemaal op de pc geïnstalleerd, maar nu...
Ik kan dus drumgeluiden programmeren en afspelen op de drummachine of in de windows mediaplayer, maar ik kan ze maar niet opnemen in Magix.
Weet iemand hoe ik dat moet doen?

Als ik dus een drumtrack heb gemaakt, slaat ie m vanzelf op op mijn bureaublad (prima), kan m dan mooi afspelen, maar ik wil m dus opnemen in Magix en dat lukt maar niet.

Please help

Mithrandir
7 mei 2004, 15:39
Ik ken magix music studio niet zo, maar het lijkt me dat je verschillende soorten tracks kunt toevoegen aan een sessie. Ik neem aan de de drumtracks die je maakt opgeslagen worden als een WAV file? Als het ongeveer werkt als bij cubase of cool edit zou je gewoon een audio-track moeten kunnen toevoegen en de drumtrack moeten kunnen importeren.

Stratman70
7 mei 2004, 15:47
Nee, het probleem is (denk ik) dat ze opgeslagen zijn als midi-sequenties. Maar nu moet ik ze dus zien over te zetten naar wav. files. dan moet het verder wel lukken.
maar hoe krijg ik ze van midi sequentie naar wav?

Mithrandir
7 mei 2004, 15:53
Dat kan niet zomaar. Je zult ze of in je Drum software moeten exporteren naar wave of in Magix importeren als midi en dan samples er aan hangen. MIDI is namelijk niks anders dan een aansturingstaal.

Stratman70
7 mei 2004, 15:59
Dat kan niet zomaar. Je zult ze of in je Drum software moeten exporteren naar wave of in Magix importeren als midi en dan samples er aan hangen. MIDI is namelijk niks anders dan een aansturingstaal.

Hoe doe ik dat?

Mithrandir
7 mei 2004, 16:25
Aangezien ik beide programma's niet ken zou ik dat niet weten eerlijk gezegd :) Staat er niks in de helpfuncties?

bert k
7 mei 2004, 16:43
In Cubase speelt dit ook. Als ik daar een drumtrack afdraai (=Midi) neem ik op een audiotrack het geluid op. Die audiotrack kan ik dan weer opslaan als wav

x.studio
7 mei 2004, 18:24
Ik ben niet bekent met die programma's, maar een fool-proof houtjes-touwtjes(kabeltjes) manier is om die drum partij af te spelen en op te nemen door je line-out te verbinden met de line-in. Geen profi manier, kost je een beetje geluidskwaliteit, maar als het werkt waarom niet. kunt het altijd even proberen. de manier die Bert beschreef is beter, maar hangt van het programma af of dat kan.

Predator
8 mei 2004, 19:51
Ik zou in ieder geval de samples van Drumkit From Hell gebruiken als je echte drums wilt. Verder de output goed compressen en EQen, neem een kijkje in het Geluidsvolheid topic in RECORDING en luister naar mijn resultaat met de programma's die ik gebruik in mijn topic in SOUNDS (Predator - "Project - XLS - The Demo"). Reacties zijn overigens welkom.

sleep_to_saturate
10 mei 2004, 13:39
Oh, ik weet niet of je een ander sofware recordertje hebt, maar ik kan op mijn pc als ik iets afspeel bv in media speler of winamp met een programmatje wat ik bij m'n geluidskaart kreeg dat geluid weer opnemen als een .wav. Creative Recorder en dan moet je als input signaal, gemengde uitgang kiezen i.p.v. line of mic.

Stratman70
15 mei 2004, 12:55
Ik ben niet bekent met die programma's, maar een fool-proof houtjes-touwtjes(kabeltjes) manier is om die drum partij af te spelen en op te nemen door je line-out te verbinden met de line-in. Geen profi manier, kost je een beetje geluidskwaliteit, maar als het werkt waarom niet. kunt het altijd even proberen. de manier die Bert beschreef is beter, maar hangt van het programma af of dat kan.

Deze manier werkt perfect! Bedankt. (ik had daar toch zelf op moeten komen. :wink: )