PDA

View Full Version : Ooit bekende muzikanten ontmoet?



Pagina's : 1 2 [3]

nak
17 mei 2011, 17:33
Eigenlijk vind ik het voor mezelf leuker om geen artiesten nader te ontmoeten.
Op stage hebben ze vaak zo'n onbereikbare status en dat vind ik wel fijn en prettig, het verhoogt n.l de 'mysterie'.
Als ze dan later naast je een biertje bestellen aan de bar, knapt die mysterie als een zeepbel uit elkaar.
Ach ja ik hou nog steeds van sprookjes.:sssh:

Hoogie
17 mei 2011, 17:58
Afgelopen vrijdag Jeff Waters van Annihilator ontmoet bij Musicpalace Vriese in Doetinchem. Hij gaf daar een clinic, ter promotie van zijn nieuwe signature gitaar van Epiphone. Erg grappige man en super vriendelijk.

He, das toevallig, die heb ik ook gezien;)

Zamg0d1
17 mei 2011, 18:13
Mmm... Ik heb (in Oktober alweer) de gehele band Sabaton ontmoet. Zeer aardige kerels :D

http://94.100.118.99/1136950001-1137000000/1136978601-1136978700/1136978678_5_VS_l.jpeg

arnoldtims
17 mei 2011, 20:02
Euh .... ik heb eens de plectrum van BB King gevangen telt dat ook:(
Ben hem gvd nog kwijt ook

driftkop
17 mei 2011, 20:07
Niemand die echt heel bekend is *) Maar ja, wat zeg je dan? "Hee, hallo, alles kits achter de rits? Ennuh, op wat voor een gitaar speel je eigenlijk?" Ik zou met mijn mond vol tanden staan.

*), oh nee, da's niet waar. Jaren geleden eens met de Dijk op een festival gespeeld, en we zaten met een aantal bands backstage in de bar. En ook de Earring een keer gezien op een festival waar wij ook speelden.

wormke
17 mei 2011, 23:31
ja wat doe je dan, hangt van de persoon zelf ook af uiteraard :)

met de ene ben ik aan de bar gaan hangen tot een gat in de nacht, de ander heb ik eens liggen jammen, zonder versterkers, ergens backstage, en sommige wou ik mijn voet in hun mond rammen...

Gera
18 mei 2011, 20:01
Bill Wymann ontmoet mee gesproken en wat zaken laten signeren.
Chris Jagger ( de broer van Mick) die een dag na ons trouwen ons naar voren riep en een nummer voor ons speciaal heeft gespeelt.
Charlie Watts, de drummer van de Stones bij een intiem concert waar we voor naar Londen zijn geweest. 100 man in het kleine zaaltje en wij op de voorste rij op stoelen met de beentjes op het podium en 2 meter van hem af.
Aankomend Oktober ga ik waarschijnlijk Mick Taylor ( oud Stones gitarist) ontmoeten.
Harry Sacksioni
Blondie Chaplin ( backing bij the Stones)

Don Olivier
19 mei 2011, 00:36
Waar ga je Mick Taylor ontmoeten? Speelt ie nog? Zo ja, in Nederland?

Gera
19 mei 2011, 09:22
Mick Taylor komt als het goed is op de Belgische Stonesdag in Knokke Heist in oktober

Hij speelt nog regelmatig en heeft ook meegewerkt aan de nieuwe uitvoering van Exile on main street.

Don Olivier
19 mei 2011, 14:36
Wat heeft ie dan gedaan aan de nieuwe uitvoering van Exile?

Gera
19 mei 2011, 18:06
http://www.stonesforum.nl/index.php?topic=106000.0

hier het topic op het stonesforum erover

cazmodean
20 mei 2011, 12:07
Arjen Lucassen (Ayreon) ivm mijn opleiding/interview. Peter Steele voor een interview. De gitarist van Floggin' Molly na een concert biertje mee gehad :) De bassist van Cradle of Filth voor een interview...

zoon van johanb
20 mei 2011, 16:18
de hele kytecrash crew tijdens een workshopdag in kytopia met popsport..

Justinschut
4 juni 2011, 17:42
Paul Gilbert 2 keer de hand geschud en gesproken, Children Of Bodom, Evile

wormke
5 juni 2011, 12:13
gisteren mogen afsluiten na Outback en Guy Swinnen... hoewel ik niet denk dat hier veel mensen deze kennen :)

soup
5 juni 2011, 12:54
kings of leon,


Een jaar of 3 terug wel ff een hoogtepunt voor mij persoonlijk. Ben namelijk al even fan van Metallica, en stond op Werchter op de backstage rustig ff af te koelen, boterhammetje eten, sigaretje roken, je kent het wel, stond ineens 2 meter van me heel de groep, ook een luchtje te scheppen. De security had blijkbaar niet gezien dat er nog iemand in het zichtsveld stond, natuurlijk, toen ik rechtveerde hadden ze me wel gezien, en was de leut snel door :???:
.

Heb je met die jongens van KOL gesproken?

Langs de ene kant snap ik wel dat 'jongens' als Metallica en nu ook KOL zich zo arrogant gedragen. Anders krijg je steeds maar weer hetzelfde versje te horen en na een tijdje begint dat wel te vervelen. Ik denk dat velen hier, moest je zo'n succes hebben, ook zo'n arrogantie ontwikkelen als je altijd door iedereen op handen wordt gedragen.

wormke
5 juni 2011, 13:50
moet zeggen dat ze zelf zeker niet arrogant zijn, de security daarentegen... Maar ook dat begrijp ik wel, iedereen wil er wel eens bij hé. KOL niet persoonlijk "gesproken", wel bijgezeten, maar ja, zit daar natuurlijk ook nooit alleen hé :)

Die mannen zijn eigenlijk allemaal redelijk sympathiek hoor. De groepen waar ik persoonlijk een 'degou' van heb zijn meestal geen internationale sterren, maar wel nationale...

Zoals ik bv eerder al aanhaalde, Kid Creole and the coconuts, zijn zowat de vriendelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet, en toch ook al geen kleintjes meer hé. Liquido was, op dat moment, echt wel doorgebroken, en ook deze waren enorm vriendelijk. Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Hangt er ook vanaf wie je bent in de organisatie. Zo zijn sommige artiesten echt lullig tegen de catering, en vriendelijk tegen de organisatie, en bij sommige is het dan weer andersom. Soms als je samen op de affiche staat ben je ineens een stuk stront, zeker als je na hun moet. Maar dat was gisteren bv niet het geval, en Guy Swinnen is bij ons zeker geen onbekende.

Jay75
6 juni 2011, 00:16
Oei, ben benieuwd of ik Brian Setzer en Ringo Starr een handje kan schudden op bospop :)
En anders dan nog Per en Marie haha, join the joyride!!

wireman
10 juni 2011, 05:45
Peter Steele... nice!! Zal een leuk gesprek geweest zijn.. Moge hij rusten in vrede!


Arjen Lucassen (Ayreon) ivm mijn opleiding/interview. Peter Steele voor een interview. De gitarist van Floggin' Molly na een concert biertje mee gehad :) De bassist van Cradle of Filth voor een interview...

crazylay
10 juni 2011, 12:41
Bert Heerink, Bertolf, 2x Twarres.. vast nog wel wat maar zal nog wel ff nadenken ;)

wiltin
11 juni 2011, 08:49
Eens even kijken: On tour vanuit mijn hoedanigheid als voorzitter van Stargazers en Roady/driver van Xystus: Complete bandmembers van:
Nightwish, Afterforever, Whitintemtation, Epica, Therion, Kamelot, Trail of Tears, Regiside, Tristania, Lordi, Sonata Artica etc etc... Met verschillende mensen uit die bands heb ik nog steeds regelmatig contact.

cazmodean
11 augustus 2011, 15:03
Peter Steele... nice!! Zal een leuk gesprek geweest zijn.. Moge hij rusten in vrede!

Hehe, het ging niet echt ergens over omdat Peter Steele de avond ervoor was wezen stappen in Amsterdam en de nodige drank/drugs had gehad. Hij had 8 lege cola-flesjes voor zich staan en dronk er tijdens het interview nog twee leeg. Einde van het gesprek zegt ie: "Help me up man, I have trouble getting up". Ehhm ik ben 1.85 m en weeg ongeveer 80 kilo, hij ongeveer 2 meter en woog destijds denk ik 130kg ;)

Rohtagran
12 augustus 2011, 01:42
Cesar Zuiderwijk geholpen met het uitladen van zn drumstel. Kwam bij poppodium wa rik werk een masterclass geven, en wat velen al zeggen het is idd een aardige gast.

Verder Mala Vita ontmoet en nog een tijdje zitten drinken met Neck een Punkrock band uit Engeland (Dropkick/Flogging Molly achtig).

Cinaed666
12 augustus 2011, 12:36
Met Alex Agnew een pint gedronken na een optreden van Diablo Blvd :)

INOXROX
12 augustus 2011, 17:40
Lees dit voor het eerst dus :
Je moet weten dat m'n vader bij Phonogram zat destijds en zodoende heb wel wat meegemaakt , maar de volgende 2 dingen staan mij nog zeer bij :


Dat Paco de Lucia met m'n vader na een optreden in Amsterdam op m'n 17de verjaardag ( '74 dus ) bij ons thuis Entre dos aguas voor me speelde ..

En dat ik backstage in de Doelen ergens in die jaren een snuif coke heb genomen in de kleedkamer van Thin Lizzy ; die in het voorprogramma stonden van BTO .

Mooi contrast : de jongens van Bachman Turner Overdrive waren allemaal mormonen ( no alcohol - no drugs ) en die hoorde je zangoefeningen doen voor de show. Daar stond de kleedkamer vol met bloemstukken en werd thee met honing besteld ( echt waar ) .
Bij Phil & his crew was het een heel ander verhaal , kunnen toch een aantal van jullie zich voorstellen , verwacht ik .

peter_heijnen
13 augustus 2011, 09:53
Dat zijn zeker dingen die je bij zullen blijven en vooral Paco voor je sweet17 lijkt me, wow! Weet je ook nog wie er destijds bij thin lizzy gitareerden.

INOXROX
13 augustus 2011, 15:01
Dat zijn zeker dingen die je bij zullen blijven en vooral Paco voor je sweet17 lijkt me, wow! Weet je ook nog wie er destijds bij thin lizzy gitareerden.

Helaas niet . :(
Maar er begint me wel meer en meer te dagen....
Ik heb ook onlangs vernomen dat mijn vader in diezelfde tijd een gitaar van Paco heeft gekregen die nu nog altijd in familiebezit verkeert ; zij het met een nekbreuk en ergens in een container . Hij zou ook door the man himself zijn gesigneerd , heb ik me laten vertellen . Daar word aan gewerkt . Heeeeeel spannend .
Feitelijk iedere Big Shot uit die tijd die onder contract stond bij Phonogram , is wel eens bij ons thuis geweest . Paco , Status Quo , Demis Roussos , Neil Diamond , Niko Haak , Vicki Leandros , LUV , Bernard Haitink . Heel divers dus . Van Polle Eduard , via Ekseption tot Barry White . Ook Jan Akkerman is wel bij ons thuis geweest , staat me bij .
Like I said : er begint me meer en meer te dagen ...

bass blom
13 augustus 2011, 15:24
superstoer verhaal man :D

INOXROX
18 augustus 2011, 13:17
Een post of wat terug zei ik het al . En nu moest ik ineens aan een mooi verhaal denken .
Wij woonden in Baarn , en Nico Haak ook .
En z'n zoon , N. jr. zat op motorcross . Sponsor Yamaha , als ik het goed zeg . Dat maakte weer dat zijn vader op een gegeven moment een presentje kreeg van de importeur . Maar dan een ook een behoorlijk dikke .
Een 500 of zo . En ergens op een mooie dag meende ie even flitsend de tuin bij ons op te crossen ....:seriousf: Ze woonden net verderop .


Dat ging niet goed , dus . En het eindigde d'r mee dat even later m'n moeder ijs moest halen om om 2 (!) polsen te wikkelen . Controle kwijt : vol op het tuinhuisje !

Een wereld vent , hoor ! Daar kon je verschrikkelijk mee lachen !
Het verhaal alleen al dat ie - vroeger in Delft ? - autospuiter is geweest ; terwijl ie kleurenblind was .. Dat mocht ie me keer-op-keer vertellen :seriousf:
Mochten er iemand meelezen : Sjaan & N .(jr.) : dikke kus !
Job

Jullie moeten maar laten weten of jullie op dit soort anekdotes zitten te wachten :???:

FNaRK
18 augustus 2011, 15:11
Nico is bijna de bekendste inwoner van Delft.
Maar zo hebben we ook Peter Tetterroo gehad (TeeSet)

(en "we" .... ik werk alleen maar in Delft en dat wil ik graag zo houden....)

INOXROX
18 augustus 2011, 23:05
Nico is bijna de bekendste inwoner van Delft.
Maar zo hebben we ook Peter Tetterroo gehad (TeeSet)

(en "we" .... ik werk alleen maar in Delft en dat wil ik graag zo
houden....)

Van : 'she likes weeds ( they're easy to grow ) ' , toch ?

Thebluesdealer
21 augustus 2011, 18:29
BB king en eigenlijk praktisch iedereen die de laatste drie jaar op gent jazz heeft gespeeld. Ben ook Slash eens tegengekomen in een gitaarwinkel in antwerpen en Elvis Costello eens in een gitaarwinkel in brussel.

Thebluesdealer
21 augustus 2011, 18:35
Euh .... ik heb eens de plectrum van BB King gevangen telt dat ook:(
Ben hem gvd nog kwijt ook

Hey ben jij die gast die die op Gent Jazz heeft gevangen

Harry
22 augustus 2011, 11:45
Een post of wat terug zei ik het al . En nu moest ik ineens aan een mooi verhaal denken .
Wij woonden in Baarn , en Nico Haak ook .
En z'n zoon , N. jr. zat op motorcross . Sponsor Yamaha , als ik het goed zeg . Dat maakte weer dat zijn vader op een gegeven moment een presentje kreeg van de importeur . Maar dan een ook een behoorlijk dikke .
Een 500 of zo . En ergens op een mooie dag meende ie even flitsend de tuin bij ons op te crossen ....:seriousf: Ze woonden net verderop .


Dat ging niet goed , dus . En het eindigde d'r mee dat even later m'n moeder ijs moest halen om om 2 (!) polsen te wikkelen . Controle kwijt : vol op het tuinhuisje !

Een wereld vent , hoor ! Daar kon je verschrikkelijk mee lachen !
Het verhaal alleen al dat ie - vroeger in Delft ? - autospuiter is geweest ; terwijl ie kleurenblind was .. Dat mocht ie me keer-op-keer vertellen :seriousf:
Mochten er iemand meelezen : Sjaan & N .(jr.) : dikke kus !
Job

Jullie moeten maar laten weten of jullie op dit soort anekdotes zitten te wachten :???:

van mij mag je zo nog wel even doorgaan!

wireman
24 augustus 2011, 21:02
Afgelopen vrijdag ben ik naar SEVENTH VOID en A PALE HORSE NAMED DEATH geweest.. Concert was in Eindhoven. Daar heb ik bij aankomst ff staan lullen met Bobby Hambel (gitarist Biohazard) Kwam ik tegen bij binnenkomst.. Die gozer kwam mij bedanken voor het komen... (omgekeerde wereld of wat?!)
Even later heb ik Sal Abruscato (drummer en founding member van Type O Negative en Life of Agony) ontmoet en even gesproken. Dat was op zich al te gek!

Vervolgens weer met Bobby en Eric Morgan (bassist APHND) staan praten.. en toen kwamen even later Kenny Hickey en Johnny Kelly erbij (Gitarist en Drummer Type O Negative en nu dan Seventh Void)

Legendarisch avondje! Met Kenny heb ik nog vreselijk staan lachen en met Bobby een leuk gesprek gehad over de upcoming tour van Biohazard en minder leuk over het overlijden van Peter Steele.. (buiten... onder het genot van een biertje en een peukie..) Bobby heeft het daar nog dagelijks moeilijk mee..
Vreselijk aardige en normale gasten.. WAT EEN AVOND en wat een foto's!!

Feter
25 september 2015, 10:53
Genoeg ontmoet, maar niet binnen het genre van gitaar muziek zullen we maar zeggen.

Tunes
25 september 2015, 11:23
Volgens mij verstoppen die gasten zich, want al vier jaar heb niemand ze gezien.

Feter
25 september 2015, 11:45
Ik denk het ook ja...


http://www.pj-smit.nl/slash.jpg

Brad
25 september 2015, 15:18
Sander van Herk, Danny Lademacher, John Williams, Paco Pena en Vincente Amigo toen hij nog jong was

Één van hen vond ik een arrogante hufter, ik ga niet zeggen welke

Feter
25 september 2015, 15:26
Paco Pena klinkt als een klojo

Brad
25 september 2015, 15:32
Nee die was wel oké . Best een geschikte vent .

arjanb01
25 september 2015, 15:35
Sander van Herk, Danny Lademacher, John Williams, Paco Pena en Vincente Amigo toen hij nog jong was

Één van hen vond ik een arrogante hufter, ik ga niet zeggen welke

Paco Peña dat weet ik bijna wel zeker 😉

Brad
25 september 2015, 15:37
Nee echt die was het juist niet

Dutch66
25 september 2015, 15:41
Ach Brad, misschien had het ook wel iets te maken met hoe je jezelf aan hun voorstelde.... ;)

arjanb01
25 september 2015, 15:46
Als je zegt dat 1 van die muzikanten arrogant was, dan ook namen. Of ben je bang dat degene hier mee leest?

NLF
25 september 2015, 15:49
Wie van jullie heb wel eens een keer een bekende muziekant ontmoet of van dichtbij gezien?

Ik heb zelf Guus Meeuwus(schrijf je dat zo?) een hand gegeven :-D

Nog meer mensen

Guus Meeuwis zat bij mij op school, net als Xander de Buisonje trouwens. Bij gymnastiek werden (brug)klassen altijd samengevoegd, dus gym had ik altijd samen met Guus Meeuwis. Hij zag er toen precies zo uit als nu en hij stond altijd te zingen (veel Springsteen enzo). Kwam hij de kleedkamer binnen: zingen. Kwamen wij de hoek om, stond ie te zingen. Was altijd de boel aan het entertainen. Toen ie later bekend werd dacht ik meteen: verrek, volgens mij is dat die gozer die bij mij bij gym in de klas heeft gezeten.

Feter
25 september 2015, 15:57
En iedereen dacht: "Kedengedenker daar heb je Meeuwis weer met z'n misplaatste lyrics"

arjanb01
25 september 2015, 17:00
Guus meeuwis ontmoet. Gaf me complimenten vanwege m'n gitaarspel, heel erg verlegen en bescheiden timide man. Verbaasde ik me over...

Brad
25 september 2015, 17:25
Als je zegt dat 1 van die muzikanten arrogant was, dan ook namen. Of ben je bang dat degene hier mee leest?

Het was geen elektrische gitarist, meer zeg ik niet

D3nnis
25 september 2015, 18:08
Ik heb nog nooit een bekend iemand ontmoet. Zij mij ook niet, dat scheelt.

Joost de Ruig
25 september 2015, 19:05
In de tijd dat ik in Israël werkte (1982-1983), speelden er regelmatig muzikanten in de 1 na grootste zaal van het land die in de kibboets stond waar ik woonde. Wij konden er voor half geld naar toe en de muzikanten kwamen er vaak eerder om te soundchecken en te eten. Mijn meest memorabele ontmoeting was daar met BB King. Wij zaten met mijn toenmalige reggeabandje akoestisch in de tuin van de concertzaal te jammen en hij kwam met enkele van zijn bandleden naar ons toegelopen. Nadat ons Marley-nummertje was afgelopen klapte hij even en bleef even staan praten. Ik kon het niet laten een slide uit mijn zak te halen en een stukje Bukka White (een achterneef/achteroom van BB) te spelen. Gelukkig herkende hij het en kwam naar mij toe. We hebben toen een minuut of vijf staan praten en dat zal ik nooit vergeten. Wat een aardige man: belangstellend, geen sterrengedrag en eigenlijk heel gewoon. Ik kreeg nog enkele met BB bedrukte plectra van hem en tijdens het concert riep hij de locals nog op vooral eens naar ons te komen luisteren. Na het concert zag hij ons zitten en zwaaide nog even.

Van hele andere orde waren mijn frequente ontmoetingen met Herman Brood, die dagelijks rondhing in het grand café vlak naast mijn school. Ook een hele aardige man, die heel lief met zijn oudste dochter Lola, die toen nog peuter was, zat te spelen. In de Maloe Melo (café aan de Lijnbaansgracht) was vroeger op donderdagavond bluesjammen onder leiding van de meestal dronken Freddy Cavali, de bassist van Brood. Soms kwamen David Hollestelle of Dany Lademacher (die Belg is echt erg goed) ook ff meespelen. Bier en blues regeerden daar ;)

NLF
25 september 2015, 19:28
En iedereen dacht: "Kedengedenker daar heb je Meeuwis weer met z'n misplaatste lyrics"

Ik ben nooit kapot geweest van die muziek van Guus (integendeel), maar het is wel heel grappig om iemand die later zo bekend is geworden te herinneren van vroeger. Zelfde geldt voor die Xander de Buisonje, een vriend van mij heeft nog met 'm in een bandje gespeeld toen Xander nog drumde (dat kon ie best goed). Ze speelden Chili Peppers covers enzo. Later is ie gaan zingen en van die kleffe muziek gaan maken.

arjanb01
25 september 2015, 19:42
Jan Akkerman ontmoet na een optreden, bijna een kwartier staan lullen over amps, gitaren, geluid. Super aardige vent, had ik niet verwacht, zeker als je alles leest en hoort wat anderen over hem zeggen.

Brad
26 september 2015, 13:44
Het schiet me te binnen dat ik ook nog Ake Danielsson en Hennie Vrienten ontmoet heb . Met Danielsson zijn we in gesprek geraakt voor een optreden van de Meteors. Hij zat een uur voor het optreden gewoon in de zaal met de bassist van de band . Hij gaf ons advies hoe we als band verder konden komen aardige gozer .
Hennie Vrienten zat bij Dirk Witte een akoestische gitaar uit te proberen omdat hij in de avond ging optreden bij Karel van de Graaf . Hij vroeg nog aan me hoe ik dat ding vond klinken . En ja later zag ik hem met diezelfde gitaar bij Karel van de Graaf

Harry
27 september 2015, 10:58
Naast David Hollestelle en Lademacher, Ivo Severijns, de Bintangs in verschillende bezettingen, Rinus Gerritsen, Jacques Kloes, Cees Meerman en nog wat NL toppers heb ik eerder dit jaar Peter Wolf ontmoet, zanger van de J. Geils band. Omdat we helemaal vanuit Nederland naar New York waren gegaan, en van daaruit naar Massachussets om hem te kunnen zien mochten we een praatje met hem maken, biertje (wijntje voor mijn vriendin, die het geregeld had) erbij, ingeschonken door de ster zelf. Onvergetelijk!!

(of had ik dit al ergens gepost?)

miyaru
29 september 2015, 07:26
Ik heb twee jaar workshops gevolgd bij Ruben Hoeke, en afgelopen december bij een workshop bij de Bax Shop met Jan Akkerman gespeeld....... Laatst in het ziekenhuis Dany Lademacher tegengekomen, en even mee staan praten.

http://www.miyaru.nl/JA.JPG

Harry
29 september 2015, 20:40
Jan Akkerman kwam een keer de gezamelijke kleedkamer binnenlopen. Hij zei alleen iemand gedag die hij kende, de rest werd genegeerd. Zou me niets verbazen als het een soort verlegenheid is.

arjanb01
30 september 2015, 14:51
Wat deed Huub dan?
Schijnt een enorme zak hooi te zijn als hij z'n dag niet heeft?

Kim Wilson
30 september 2015, 15:38
Ik denk dat de jongens van Mooi Wark wel zo'n beetje het bekendst is wat ik ontmoet heb, als in daadwerkelijk gesproken.

arjanb01
30 september 2015, 16:10
begon een gesprekje met de persoon die naast hem zat
100 + db nivootje... en vond het ook nog nodig om medereizigers te laten instemmen met z'n penoidevaginamonoloog
pppfff
gelukkig voor mij stapte hij net uit voordat ik wilde opstaan om te vragen of ie z'n bek ff wilde houwen

Ach, muzikanten onderling hebben het vaker over poep, pies en seks, toch? Maar kan me je ergernis voorstellen, daarom ben ik ook blij dat ik een auto heb en niet afhankelijk van openbaar vervoer ben 😂

telerocker
1 oktober 2015, 02:56
Op mijn tiende mocht ik me pa mee naar Jan Akkerman, die met Focus in het dorpshuis te Kapelle zou spelen. De rest van de band zou met de trein komen, maar had naar naderhand bleek anderhalf uur vertraging. Aangezien pa in de organisatie zat, mocht ik backstage rondlopen. Jan zat zenuwachtig in de kleedkamer te wachten. Ze wisten hem te bewegen om als zoethoudertje een half uur solo te spelen, want het publiek begon te morren en eiste zijn geld terug. Uiteindelijk arriveerde het andere driekwart van Focus. Thijs van Leer beweerde dat zijn dwarsfluit in de trein was gestolen. De lokale muziekvereniging schoot te hulp. Grappig, in die tijd zat het publiek nog de vloer.

Verder ken ik enkele jongens van Racoon al sinds hun schoolbandtijd. Barts band heette toen Sure as Hell. Stefan kwam ik vaak tegen in Podium 't Beest. Verder lang geleden met wat Bløf-jongens gespeeld. Peter Slager woonde bij mij om de hoek. Met Chris (rip) nog in een coverbandje gezeten. Tijdens de Umoja-tour een hangout met ze gehad in Dublin. Twee avonden stappen en heul veul drinken.

In het verleden nog wat interviews gedaan met onder meer Mark Foggo en Pat Travers. En recent twee nummers meegespeeld met Lee Towers tijdens een privéfeest.

Pepe
1 oktober 2015, 05:16
Je loopt natuurlijk een hoop mensen tegen het lijf als je lang speelt. Wat buitenlanders betreft, de meest namen zoals David Thomas, Chris Spedding, Jude Bauer, Arlen Roth, Evan Johns en Prairie Prince zal bijna niemand iets zeggen.
Mijn bandje was ooit support act voor U2, de bassist was jarig en onze vriendinnen werden geronseld om op het podium bloemen aan hem te geven. Hij was elke avond jarig dus dat schept wel een band :chicken:
Het was hun eerste buitenlandse toer dus het stelde weinig voor maar dat maakt nog steeds wel indruk.

De bokaal voor de meest irritante Nederlander gaat naar Hans Vandenburg met op stip Ray Slijngaard (zegt u maar BV Slijngaard) de meest sympathieke is Richard Janssen.

Swaag
1 oktober 2015, 19:41
...Chris Spedding....zal bijna niemand iets zeggen..Gaaf! Dat vind ik dus één van de leukere spelers op deze aardbol.

Harry
12 oktober 2015, 23:42
Natuurlijk ken ik die, opvolger van Link Wray bij Robert Gordon, maar ook veel solowerk gedaan.

Pepe
13 oktober 2015, 00:25
Ja, Spedding volgde Wray op en werd op zijn beurt door Gatton opgevolgd. Spedding is een gun for hire maar sinds Ferry's Lets stick together is dat zijn belangrijkste werkgever.

Ik had het album Live at the Lonestar van Gordon gekocht en dat gitaarwerk, dat was echt whaaat?. Al die jazzy chromatische freak dingen in een Chuck Berry context.. totaal een eigen draai aan dingen.
De studioplaten zijn niet echt opzienbarend. Zowel Gatton als Spedding klaagden dat de producers steeds zeiden, keep it simple, think sixteen year old girls... maar live ging de rem er af.

Toen ik hem uiteindelijk ontmoette bleek Spedding een beetje een sacherijn te zijn. Moeilijke man.

Jm mobiel
15 oktober 2015, 14:50
o.a. Dave Meniketti gitarist Y&T, één van mijn voorbeelden!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/551436_1505666856365417_1401392801138410819_n.jpg? oh=b2898b56552136fb3fcdb1076da95986&oe=568BA4FF

Henri H
18 oktober 2015, 00:34
Hé, wat leuk!
Dat is ook één van mijn voorbeelden en jeugdhelden.
Gisteren was ik samen met m'n broer al op tijd naar Leeuwarden gegaan, en zaten daar bij Jamuna lekker te eten, loopt de hele crew, incl. Dave Meniketti voorbij.
Ik bedenk me geen moment, en storm naar buiten om Dave en een paar anderen een hand te geven.
Helaas ben ik vergeten een foto daarvan te maken, maar ach, wat maakt het uit.

Helaas vind ik een optreden van Y&T, met name de laatste jaren, steeds minder leuk, want ze spelen zoveel nummers uit hun latere periode, en da's niet mijn smaak.
Desondanks krijg ik nog steeds kippenvel bij I Believe in You, en Forever, Dirty Girl en meer van die oudere nummers maken veel goed.

Tunes
28 oktober 2015, 10:43
o.a. Dave Meniketti gitarist Y&T, één van mijn voorbeelden!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/551436_1505666856365417_1401392801138410819_n.jpg? oh=b2898b56552136fb3fcdb1076da95986&oe=568BA4FF

Gephotoshopt, dat hoofd rechts is wel heel erg groot.

Kim Wilson
28 oktober 2015, 10:47
Het jouwe ook, ook zonder photoshop. :cooler:

Tunes
28 oktober 2015, 13:17
Het jouwe ook, ook zonder photoshop. :cooler:

Nee je verward een dikke kop met een grote kop.

Henri H
28 oktober 2015, 13:22
Verwart. :sneaky:

Kim Wilson
28 oktober 2015, 13:29
Ik ben wellicht verward, maar ik verwarde niets. :cooler:

miyaru
17 november 2015, 08:16
Gisteren, 16 november 2015, in de Baxshop in Goes geweest voor een clinic van Gus G - de gitarist van Ozzy Osbourne. Wat een geweldige gitarist, en wat een aardige snuiter!!!! Na de clinic nog even een LP van hem gescoord. En natuurlijk laten signeren en samen op de foto.......http://www.miyaru.nl/gus1.JPGhttp://www.miyaru.nl/gus2.JPG

von haulshoven
20 december 2015, 06:50
Lemmy, tijdens tt nacht in Assen jaaaren geleden.
Ik had heel lang haar daar kwam hij op af want hij vroeg of ik speed te koop had. :-)
nee dus.
Na het optreden kwam hij weer naar me toe om te vragen *did you like the show?* en nog wat gebabbeld, voor mij meer brabbelen want had al flink wat bier op.
coole man.

kirito
20 december 2015, 09:04
Geen idee hoe bekend hij bij jullie is, maar ik heb ooit wel eens een leuk gesprek gehad met Brent Vanneste van Steak Number Eight.

Gearjunkie
20 december 2015, 15:40
In een restaurant gegeten aan een tafeltje naast de tafel van Snowy White. Hem helaas niet gesproken tijdens het eten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk