PDA

View Full Version : Te veel overdrive



Rock&Roll
7 mei 2004, 10:52
test

Rock&Roll
7 mei 2004, 10:53
Ik gebruik momenteel een boss overdrive, een tubescreamer en een diablo. allemaal overdrive pedalen dus, de een wat heviger dan de andere...Maar ik wil er nu graag nog een fuzz bij. Is dit nog acceptabel, of toch al van het goede teveel?
:cool:

hexxxus
7 mei 2004, 11:21
Ik weet niet of je ze tegelijk aan hebt staan anders lijkt het me inderdaad wat overdriven :D

Quink
7 mei 2004, 11:32
Tsja, gezien het feit dat ik na het lezen van je Diablo recensie ontzettend last van gas heb gekregen, en ook al wat vervormertjes bezit, zou ik zeggen teveel van het goede :???: NEE NATUURLIJK NIET EIKEL! :-D
Meer is beter!!!!!

http://www.dietside.de/DIETSIDE%20BILDER/OKKO%20von%20oben.JPG

Rock&Roll
7 mei 2004, 12:45
Ja die okko is inderdaad mijn beste koop qua effecten ooit geweest! dat pedaal doet gewoon niets verkeerd...
maar ik bedoel: is het niet teveel om vier verschillende overdrive effecten te gebruiken? Ik moet er misschien dan eens aan denken om een doosje weg te doen...

:cool:

Bigfoot414
7 mei 2004, 12:50
Kun je niet beter zo'n buizen-voorversterker van H&K of ENGL kopen ofzo? Die hebben 4 kanalen en je kunt er alle soorten overdrive/sistortion uithalen die je wil.

Dirk_Hendrik
7 mei 2004, 12:57
Ja die okko is inderdaad mijn beste koop qua effecten ooit geweest! dat pedaal doet gewoon niets verkeerd...
maar ik bedoel: is het niet teveel om vier verschillende overdrive effecten te gebruiken? Ik moet er misschien dan eens aan denken om een doosje weg te doen...

:cool:

Wat is teveel? Als jij toepassing hebt voor 4 verschillende overdrivegeluiden is dat dus niet teveel. Simpel.

persoonlijk: Doe nooit een (goed) pedaal weg :wink:

Rock&Roll
7 mei 2004, 13:11
ja, nooit een goed pedaal wegdoen, daar ga ik mee akkoord. maar sinds ik die okko heb, klinken die boss en ts niet zo geweldig meer. ik had de okko gekocht voor een echte stevige overdrive, maar op lichtere settings klinkt ie zo helder en transparant dat hij mijn boss overdrive ver overstijgt. ik speel nu veel met een lichte overdrive op de okko en nu heb ik natuurlijk geen heavy overdrive meer :( dat is dan het nadeel van echt goeie pedalen kopen zeker...na de zomer vervang ik mijn boss wel door een van die transparante overdrives.

btw: een fuzz zou ik gewoon kopen om thuis wat mee te klooien, privégebruik dus en eigenlijk hoeft dat niet het beste van het beste te zijn.
ik had gedacht aan een big muff pi usa, die lijkt me nog redelijk van prijs (70 euro ofzo) maar als er iemand een beter alternatief weet, laat het gerust horen.

:cool:

Bigfoot414
7 mei 2004, 13:27
Als je ze toch niet alle vier tegelijk gebruikt kun je er best nog eentje bij kopen. Je zegt dat de Boss eruit gaat, dus dat scheelt dan ook weer ruimte on-stage.

Lucky
7 mei 2004, 13:35
je zou die TS en die boss kunnen verkopen en een Red Snapper of een Tonebone kunen kopen. dan heb je twee verschillende od's die je ook leuk samen kunt gebruiken.
of je houdt de TS.

je hebt dan twee lichte od's met een verschilend karakter en samen doen ze de vette heavy od.

IndiepoprockJesse
7 mei 2004, 13:40
big muff is echt een zwaar heftige jaren '70 fuzz hoor.. als ik die zou hebben zou ik hem zeker gebruiken live.. als je het geld hebt, kopen!!
(maar natuurlijk wel eerst ff uitproberen in de winkel :P )

Jesse//

Rock&Roll
7 mei 2004, 13:45
@Lucky: het probleem is dat een red snapper ofzo dan weer heel wat duiten kost...dat zal nog even moeten wachten dus :razz:
maar ik hoor er wel veel goeds van. een tijdje geleden stond er een op tweedehands, maar ik heb toen niet het verstand gehad hem te kopen.

:cool:

Antal
7 mei 2004, 17:03
persoonlijk: Doe nooit een (goed) pedaal weg :wink:

Tja, moet je wel geld hebben om alles te bewaren. En dat hebben de meeste denk ik niet. :-(

sash
7 mei 2004, 18:06
persoonlijk: Doe nooit een (goed) pedaal weg :wink:

Tja, moet je wel geld hebben om alles te bewaren. En dat hebben de meeste denk ik niet. :-(

+1

Een pedaal wat ik niet meer gebruik verkoop ik gewoon. Simpel zat.


Edit: nu we het toch over kopen en verkopen hebben, wat vraag je voor die tremovibe? :D

Mitch
7 mei 2004, 18:25
Nu we het toch over kopen en verkopen hebben: waarom de MJM weg ? :D

Tremovibe is een goed ding trouwens. De enige CM die ik niet uiteindelijk vervangen heb. 8-)

sash
7 mei 2004, 18:49
Nu we het toch over kopen en verkopen hebben: waarom de MJM weg ? :D

Tremovibe is een goed ding trouwens. De enige CM die ik niet uiteindelijk vervangen heb. 8-)

Hij is niet van mij, ik zet em te koop voor iemand anders.

En ja, hij weet ervan :D

Mitch
7 mei 2004, 19:09
Mijn bijna-naamgenoot ?

Maar weer even on-topic: pedalen bewaren is een goed ding, maar of je een TS en een Boss moet bewaren als je door een OKKO verziekt bent ?
Nee, dat heeft geen zin meer. :D
Vanaf nu neem je met minder geen genoegen meer. Welkom bij de pedalenclub/tone snob society 8-)

sash
7 mei 2004, 19:20
Mijn bijna-naamgenoot ?

Maar weer even on-topic: pedalen bewaren is een goed ding, maar of je een TS en een Boss moet bewaren als je door een OKKO verziekt bent ?
Nee, dat heeft geen zin meer. :D
Vanaf nu neem je met minder geen genoegen meer. Welkom bij de pedalenclub/tone snob society 8-)

Nee, naamgenoot. Hij heet ook Michel.

En indeed, die TS en Boss bewaren heeft geen nut meer. Ook niet slim om een van 's werelds beste overdrives te kopen als je nog een Tubescreamer hebt staan ;) :D

Rock&Roll
7 mei 2004, 20:29
beter eerst een boss hebben en daarna een okko kopen, dan omgekeerd... :cool:

Mitch
7 mei 2004, 22:09
Je waardeert het meer inderdaad. Met mindere kwaliteit beginnen heeft absoluut meer charme.

Antal
7 mei 2004, 22:13
Je waardeert het meer inderdaad. Met mindere kwaliteit beginnen heeft absoluut meer charme.

Ja, je kan natuurlijk ook een rmc3le kopen als 1e pedaal :roll:

jpb
7 mei 2004, 22:30
Vendre c'est mourir un peu....
Maar het kan vaak niet anders. Ik heb mij script phase 100 verkocht omdat ik niet twee phasers wilde, hoe goed 'ie ook was. Geld, inderdaad, maar nog belangrijker is dat gepiel en gekloot van welk pedaal je nu welofniet zal gebruiken; leidt mij allemaal teveel af van waar het uiteindelijk om gaat: gitaarspelen dus. Ik probeer het toch altijd simpel te houden; mits je een goed egitaar en amp hebt natuurlijk :D

Mitch
8 mei 2004, 00:33
Je waardeert het meer inderdaad. Met mindere kwaliteit beginnen heeft absoluut meer charme.

Ja, je kan natuurlijk ook een rmc3le kopen als 1e pedaal :roll:

Mijn eerste: een crybaby LE. Over mijn noname transistorbak....man, ik vond het geweldig. En maar BloodSugarSexMagik nummers spelen 8-)

Rock&Roll
8 mei 2004, 11:00
Ik ga waarschijnlijk toch die twee overdrives wegdoen en een red snapper kopen. Weet er eigenlijk iemand waar je in België aan Menatone kan geraken?
:cool:

sash
8 mei 2004, 12:35
In Brussel zat een zaak die Menatone verkocht dacht ik. Link staat ergens op dit forum.

sash
8 mei 2004, 12:37
Zijn er wel meer zie ik nu.

Hier is de lijst van dealers van v/d Haar in Belgie:

Beatshop
Vleminckstraat 15 a
Antwerpen
Belgie


Bruno Guitars
Nieuwstraat 23
Oosteinde
Belgie


Groove Street
Onderrichtstraat 98 Rue de l' Enseignement
1000 Brussel/Bruxelles
02/217.17.98
info@groovestreet.be



Muziekhandel LEO CAERTS
Naamsestraat 90
B-3000 Leuven
tel 016/230777
sales@leocaerts.be



LL'Music Center,
Burg. Phlipslaan 108/110
Maaseik
0032-89-568958


Strings and Things
Paleisstraat 98-102
Antwerpen
tel : 0032-3-2372030
Belgie


Die hebben ongetwijfeld ook Menatone en zo niet kunnen ze het bestellen.

Rock&Roll
8 mei 2004, 13:58
thx mate

Antal
8 mei 2004, 21:47
persoonlijk: Doe nooit een (goed) pedaal weg :wink:

Tja, moet je wel geld hebben om alles te bewaren. En dat hebben de meeste denk ik niet. :-(

+1

Een pedaal wat ik niet meer gebruik verkoop ik gewoon. Simpel zat.


Edit: nu we het toch over kopen en verkopen hebben, wat vraag je voor die tremovibe? :D

De trem'o'vibe heb ik zojuist verkocht aan Jeroen. Kan ik weer op andere dingen gaan gassen :-D

Jeroenvanhulsteijn
10 mei 2004, 11:58
en jeroen heeft hm even kunnen proberen afgelopen weekend en is tot nu toe zeer tevreden :D . komend weekend de vuurdoop bij het koor :) .
de vibe had misschien wat extremer gemogen.

sash
10 mei 2004, 17:13
en jeroen heeft hm even kunnen proberen afgelopen weekend en is tot nu toe zeer tevreden :D . komend weekend de vuurdoop bij het koor :) .
de vibe had misschien wat extremer gemogen.

Mocht je em toch niet goed vinden weet je waar je em kwijt kan :)

Jeroenvanhulsteijn
11 mei 2004, 00:04
Mocht je em toch niet goed vinden weet je waar je em kwijt kan :)

Bij http://www.tools4tones.nl hebben ze nog een tremovibe staan voor 130 euro. Mss kun je een beetje pingelen bij ze.