PDA

View Full Version : Xpression / Gforce in FX loop ENGL Ritchie Blackmore



vinni
6 mei 2004, 23:04
Hoi,

Een aantal van jullie weten wel dat ik niet zo'n 19" fan ben, of fan van multieffecten. Toch ben ik een beetje aan het twijfelen geslagen.
Met name de snelheid van het switchen en altijd het juiste effect i.c.m. het juiste kanaal trekt mij aan.

Mijn vraag is.........
Ik vind persoonlijk effecten in de loop niet zo klinken.
Wie heeft er een Rocktron Xpression of Gforce in de loop zitten en wil zijn/haar ervaringen delen.

Voor de ENGL komt er dan een midiinterface. Aansturing moet gebeuren met een patchmate......

Wil nog wat dingen patchen voor de preamp met een GRX4 van Axxess

Groet,
Vinni

Analie-G
7 mei 2004, 01:09
Hoi,

Een aantal van jullie weten wel dat ik niet zo'n 19" fan ben, of fan van multieffecten. Toch ben ik een beetje aan het twijfelen geslagen.
Met name de snelheid van het switchen en altijd het juiste effect i.c.m. het juiste kanaal trekt mij aan.

Mijn vraag is.........
Ik vind persoonlijk effecten in de loop niet zo klinken.
Wie heeft er een Rocktron Xpression of Gforce in de loop zitten en wil zijn/haar ervaringen delen.

Voor de ENGL komt er dan een midiinterface. Aansturing moet gebeuren met een patchmate......

Wil nog wat dingen patchen voor de preamp met een GRX4 van Axxess

Groet,
Vinni

Hi Vinni,
Ik speel normaal gesproken 3 weg systeem MAAR af en toe ook wel gewoon mono : Koch Powertone 2 + Gforce....

Klinkt erg lekker maar hou die Gforce in je Parallele loop !!!
Nadeel : Mod FX klinken niet tof , dus raad ik je aan om daarvoor bijv die GRX te gebruiken .....en delay + reverb uit je GForce ...
Voordeel : Direkte signaal blijft zijn volle toon houden ....

Als toon niet zo belangrijk is , doe hem dan rustig serieel en je kunt alle FX eruit halen en hebt geen GRX nodig ..

Gr,
Anand

Nocki
8 mei 2004, 09:47
Hoi.

ik heb de G-force altijd in de fx loop gehad. chorus en delay klonken daar beter. andere fx minder helaas.

en is een manier om het beter te doen.

op de g-force site (een of andere zweed ofzo niet de tc site) staat een manier om de linken kan (het is stereo) van de g-force te laten lopen voor de preamp en de rechterkant in de fx loop.
is wel raar aansluiten maar het werkt. dan kan je de fx die voor de preamp goed klinken links pannen en de fx die in de loop goed klinken rchts pannen. werkt leuk!

gitaar -> g-force in links - g-force out links -> preamp -> fxloop out -> g-oforce rechts in - gforce rechts out -> fx return -> poweramp.

werkt heel leuk.
probeer het eens.

Nocki

vinni
8 mei 2004, 13:43
Kijk kijk....

Da's interessant!

We komen dr wel!


Anand / Nocki......harstikke bedankt.......

Andere racties blijven natuurlijk welkom!

Vinni