PDA

View Full Version : Les Paul voor jaren '80 metal...?



ssj3goku
6 mei 2004, 20:08
test

ssj3goku
6 mei 2004, 20:09
Hallo, ik wil graag een nieuwe gitaar kopen wanneer ik mijn arcadekast ga verkopen :D
*SPEMMERT* http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/904732

Ik heb even zitten te kijken, en ik vind een Les Paul echt zo'n vette gitaar...

Ik heb op marktplaats gekeken:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/24127.htm?av=a&rv=100

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/24653.htm?av=a&rv=100

Ze zijn niet duur (vind ik) maar zijn ze wel geschikt om jaren '80 metal er mee te spelen? Als ik er bijv. EMG's inzet of andere elementen, kan ik er dan een vet Metallica achtig geluid eruit krijgen? LP's zijn vaak van een bepaald houtsoort en dat is niet geschikt voor metal wat ik speel heb ik vaak gehoord, maar is dat nu wel waar?

Wie o wie kan me advies geven? Mijn budget is ong 300 euri (kan meer/minder zijn, hangt ervan voor hoeveel ik mijn kast kan verkopen)...

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 20:11
voor 300 euri kan je iig geen echte les paul kopen.. die komen in de richting van de 2400 euri...

maar je kan wel een goedkope kopie kopen.. bijvoorbeeld een epiphone.. ik denk wel als je daar metal pick ups indoet dat je dan een jaren '80 metal geluid kan krijgen hoor..

Jesse//

ssj3goku
6 mei 2004, 20:14
voor 300 euri kan je iig geen echte les paul kopen.. die komen in de richting van de 2400 euri...

maar je kan wel een goedkope kopie kopen.. bijvoorbeeld een epiphone.. ik denk wel als je daar metal pick ups indoet dat je dan een jaren '80 metal geluid kan krijgen hoor..

Jesse//

Ja ik bedoelde eigenlijk kopietjes ja, echte zijn toch *NET* iets te duur. Maar ik hoorde dat de houtsoort erg belangrijk is. Met de body van een LP krijg je veel bas, wat ik dus niet wil. Maar anderen zeggen dat met een actieve pickup het bijna geen moer uitmaakt wat voor een gitaar je hebt...

Maar als het kan... :D

IndiepoprockJesse
6 mei 2004, 20:22
ja, ik denk dat het in het geval van kopietjes niet veel uitmaakt wat je neemt, dat het meer om de elementen gaat.. dus dat je lekkere hoge gain elementen hebt, dan moet het zeker lukken denk ik.. en dan als je misschien nog lage tonen heb (wat ik niet denk) kan je altijd de bas op je versterker omlaag draaien :P

Jesse//

SilverFoo
6 mei 2004, 20:24
Ik denk niet dat je met die richwood les paultjes een 80`s rockgeluid krijgt. Kijk anders es naar vintage... Die hebben voor een zeer lage prijs zeer leuke gitaren (les paul oa.).

Bij back and forth hebben ze ze wel: www.backandforth.nl

Heb er zelf ook 1, ben er zeer tevreden over...

Anavrin
6 mei 2004, 20:25
wat voor geluid bedoel je dan? Ik stel me bij een 80's metal geluid met veel hoog en mid bijvoorbeeld Slash z'n geluid voor, en die speelde op Les Pauls. Ook het niet al te bassige geluid van Led Zeppelin kwam uit les Pauls, dus het lijkt me niet zo'n probleem. Ik denk dat het voor de rest ook wel handig is om een versterker te hebben, die jouw geluid kan maken.

green_day
6 mei 2004, 20:30
ja, ik denk dat het in het geval van kopietjes niet veel uitmaakt wat je neemt, dat het meer om de elementen gaat.. dus dat je lekkere hoge gain elementen hebt, dan moet het zeker lukken denk ik.. en dan als je misschien nog lage tonen heb (wat ik niet denk) kan je altijd de bas op je versterker omlaag draaien :P

Jesse//

ik denk dat het behoorlijk wat uitmaakt wat voor kopie je neemt! Die ene kopie heeft een bolt-on, en de andere een set neck. De één is volledig van mahony, de ander van mahony en alder. De één speelt lekkerder (persoonlijk natuurlijk..). Er is onderling nog al wat verschil hoor tussen kopieen!

ssj3goku
6 mei 2004, 20:50
Mahagony is volgens mij niet geschikt voor mijn doeleinden aangezien dit toch veel bas heeft zeg maar. Ik heb zelf een evans eb-301 bassversterker die toch heel goed klinkt, en ik kan bas altijd omlaag draaien dat wel... maar toch, ik wil dan wel een goede hebben voor niet al te veel geld (duh :P ) Wie kan me een goede aanwijzen?

wietse
6 mei 2004, 22:39
[spam mode aan ] heb nog een richwood lp in de aanbieding bolt on neck 120 eurootjes 8-) moet je hem wel zelf bij mij ophalen[spam mode uit]
spelen best wel goed die richwoodjes.

Mithrandir
6 mei 2004, 23:00
Ff tussendoor Saiyajin, waarom doe je die arcadekast weg, weet je hoe vet dat ding is :o En je hebt hem net af volgens mij?

ssj3goku
6 mei 2004, 23:17
[spam mode aan ] heb nog een richwood lp in de aanbieding bolt on neck 120 eurootjes 8-) moet je hem wel zelf bij mij ophalen[spam mode uit]
spelen best wel goed die richwoodjes.

Ik denk dat we dit misschien beter per mail kunnen regelen :wink: Als ie vet klinkt...why not hè?


Ff tussendoor Saiyajin, waarom doe je die arcadekast weg, weet je hoe vet dat ding is :o En je hebt hem net af volgens mij?

Nee hij is nog niet af, er moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren, en dan is ie klaar. Maar ik heb het gebouwd voor een schoolproject, en zodra ik mijn cijfer heb, wil ik het verkopen. Ik heb er zo ontzettend veel uren in gestopt, dat wel, maar ik kan er niet veel mee. Als er mensen zijn die het willen kopen, dan gaat ie de deur uit :)

Mitch
6 mei 2004, 23:24
Ik weet niet hoe duur je zoekt, maar een kennis van me heeft nog een Epi Les Paul mét EMG's te koop. Maf ding met soort glitter finish, erg cool. Ik weet niet zeker wat daar voor gevraagd wordt....

ssj3goku
6 mei 2004, 23:26
Ik weet niet hoe duur je zoekt, maar een kennis van me heeft nog een Epi Les Paul mét EMG's te koop. Maf ding met soort glitter finish, erg cool. Ik weet niet zeker wat daar voor gevraagd wordt....

Als ik er een vette sound uit kan krijgen, dan ben ik wel geïnteresseerd hoor :) Maar ik wil eerst mijn kast wegdoen, en pas als ik geld in mijn handen heb ga ik een gitaar halen. Dit topic is alleen om even te kijken wat jullie ervan vinden... jullie hebben veel meer ervaring dan ik hè :)

Fiets
7 mei 2004, 01:20
Ten eerste je arcade kast kicks aarsh, the kick ass blues heavy metal way. Dit klink misschien stom maar heb je al een naar ibanez les pauls gekeken, Deze zijn vies en 80's en paul gilbert speelt er ook gaarne op (wat vrij veel zegt in min opitinie.). Als je echt 80 dingen zoekt zou ik ook eens in de kant kijken van kramer jackson en charvel. Ibanez les pauls zijn moeilijk te vinden in nl zowel als jacksons en charvel (Ja ze zijn wel te vinden maar dan praat je over de nieuwe zooi en de minder venijnige zooi). Ik ken iemand met een richwood les paul maar die had een verwrongen neck. Hoe dat kwam weet ik niet niet maar check eens naar de genoemde merken. Het hoeft niet wat te zijn maar er naar kijken en informatie winnen kan geen kwaad :)


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33043&item=3722249373&rd=1
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33044&item=3722631432&rd=1

suc6, wabrie

ssj3goku
7 mei 2004, 12:39
Hey vet, dankjewel. Tjah die LP ziet er superranzig uit vind ik :razz: Maar die Fusion is wel vet opzich. Alleen is het geen LP :razz: Maarum, ik wil een LP die wel wat kwalitatiever is dan mijn squier bullet strat *KOTS*. Dus dat ie niet gelijk ontstemt en gaat piepen enzo (jaja de elementen i know). Weet iemand wat voor een houtsoort ik moet hebben? Of maakt dat niet zoveel uit als men beweert...

Come on, guru's :P

Fiets
7 mei 2004, 12:56
Nou http://www.ibanezregister.com/Gallery/gallery.htm Als je hier ff goed tussen kijkt ff tussen Professional/Performer PF Les Paul serie
daar kun je waarschijnlijk wel alles vind over de houtsoort. Ik zou me der zelf niet al te druk om de houtsoort maaken. Als ie een maple top heeft en een bolt on heb je volgens mij een redelijk bright en geil soundje. Maar dat doe er denk ik niet voor onder dat een goede amp ook veel uit maakt (elementen dus ook). Ik hoopt dat mij informatie correct is en dat je der wat aan hebt

suc6, Wiebren

ssj3goku
7 mei 2004, 14:09
Nou http://www.ibanezregister.com/Gallery/gallery.htm Als je hier ff goed tussen kijkt ff tussen Professional/Performer PF Les Paul serie
daar kun je waarschijnlijk wel alles vind over de houtsoort. Ik zou me der zelf niet al te druk om de houtsoort maaken. Als ie een maple top heeft en een bolt on heb je volgens mij een redelijk bright en geil soundje. Maar dat doe er denk ik niet voor onder dat een goede amp ook veel uit maakt (elementen dus ook). Ik hoopt dat mij informatie correct is en dat je der wat aan hebt

suc6, Wiebren

Ah dankjewel, ik zal eens even kijken. Ik dacht aan de EMG 81+85 als elementen, ik hoop dat het dan een goede combo is. :)

ssj3goku
7 mei 2004, 17:51
OK dan, het is officieel. Ik mag een gitaar gaan kopen met de winst van mijn kast + geld dat ik zelf het gespaard. Dat zal dan ong 200-400 euro zijn :)

Nu zeg ik wel steeds een LP, maar het mag ook best een andere zijn, zolang ie maar lekker scheurt. Een ibanez bijv. Heeft iemand een idee welke Ibanez voor mij geschikt zou zijn?

ssj3goku
7 mei 2004, 22:20
OMG ik heb net een DEAN EVO NOIR gezien...wat een prachtig ding! Wie heeft er ervaring mee? Gerrekat? :D

Is dit nog een beetje upgradebaar of moet ik echt een andere zoeken?