PDA

View Full Version : Ibanez Blazer



all in flames
6 mei 2004, 19:15
test

all in flames
6 mei 2004, 19:16
Ik heb een vraagje.. ik heb namelijk al een tijdje een Ibanez Blazer bas, maar ik wil graag elektrische gitaar gaan spelen. Deze Ibanez wil ik ruilen tegen een gitaar of verkopen. Ik vraag me af hoe veel geld ik hier voor kan vragen, en uit welk jaar deze komt. En wat wil het 'custom made' op de 'kop' zeggen :???:

hier ff wat info (ik kan de foto's niet uploaden :-? )

De gitaar ziet eruit als de BL-800BS op http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1981/p11.jpg
maar is dat em ook ?

maar dan met een witte i.p.v. zwarte slagplaat. wel dezelfde kleur (darkburst ofzo)

achterop de gitaar zit een plaatje (in het verlengde van de hals) met daarop het nummer B822123 en made in japan.

Wie goed kijkt kan een klein beetje gebruiksschade ontdekken (nouja.. op het moment ligt de E-snaar eraf, maar die zit er zo weer nieuw op...)

Wie-o-Wie helpt mij ?

p.s. zou iemand mij ook kunnen vertellen wat een goede prijs is voor een peavy mark III series basversterker van 400 watt? ik heb deze al aan een familielid verkocht voor 400 euro (ook gekocht voor deze prijs) maar volgens mij is dat wat te weinig :-? Het ging dus om de top + Box

just curious....


alvast bedankt voor de hulp

all in flames
6 mei 2004, 19:16
als je foto's nodig hebt dan kan ik ze wel mailen...

Wouter J
7 mei 2004, 00:56
Je bas is uit 1982

Ibanes heeft een heel makkelijk daterings systeem, de letter van het serie nummer is de maand (in dit geval de B is het dus de tweede maand van het jaar, Februari) en de twee cijfers die daarna komen is het jaartal. Jouw Ibanez Blazer bas is dus 22 jaar oud.

all in flames
7 mei 2004, 03:14
bedankt voor de reactie, weet je toevallig ook wat ie waard is?

MuNKeY
7 mei 2004, 16:35
in goede conditie toch wel 250/300 euro dacht ik zo

ik heb zelf een ibanez roadster uit 1981 , (staat in dezelfde catalogus :P )
en deze heb ik 2ehands gekocht voor 200
en de roadster is zegmaar een luxere bas dan de blazer

maar het is niet alsof je een verotte bas nu hebt
blazers klinken en spelen over het algemeer zeer goed zeker vergeleken met de meeste budget bassen van tegenwoordig

alleen is de mijne zeer zwaar :)

all in flames
7 mei 2004, 17:15
Hij is in heel goede staat, maar met die van mij loop je ook niet voor je lol de hele dag rond... Ik vind het persoonlijk trouwens wel lekker, zo'n loodzwaar massief ding om je nek, maar daarin zullen smaken wel verschillen... Voor dat geld kan ik in ieder geval wel een leuke Ibanez gitaar kopen :) Of zal ik zo'n Les Paul'tje (Richwood o.i.d.) kopen.. die zien er wel geil uit 8-) en volgens mij spelen ze ook wel goed.. maar naar mijn idee is zo'n Ibanez geschikter om te beginnen (ik kan al wel Stairway to heaven e.d. op akkoestisch, dus helemaal beginner ben ik niet) :B

Iemand hier misschien interesse in een Blazer? Iemand misschien een leuke gitaar en oefenversterker om te ruilen tegen dit mooie basje ;)

foto's op aanvraag

all in flames
8 mei 2004, 18:22
en trouwens... kan er iemand mij vertellen wat de versterker (zie eerste bericht) waard is?

me2
9 mei 2004, 10:49
Je bas is uit 1982

Ibanes heeft een heel makkelijk daterings systeem, de letter van het serie nummer is de maand (in dit geval de B is het dus de tweede maand van het jaar, Februari) en de twee cijfers die daarna komen is het jaartal. Jouw Ibanez Blazer bas is dus 22 jaar oud.

Weet je toevallig ook hoe dat bij de elketrische gitaren zit, ik heb namelijk bij mijn blazer strat gekeken en serie nummer begint met F60
Dus zal wel juni zijn, maar 1960 lijkt me sterk.

paul15
9 mei 2004, 13:51
Ik vraag mezelf ook af uit welk jaar m'n bas komt.

Ik heb een Ibanez Soundgear 300, met het serienummer C7050348.
Hij is dus in maart gemaakt, maar zeker niet in 1970. Hij staat nog in de catalogus van 2002. Heeft iemand een idee uit welk jaar mijn bas komt?

Plaatjes staat op mijn webshotssite: http://community.webshots.com/user/paulklein15