PDA

View Full Version : gek worden van gitaarspelen



stinkhippie
8 april 2002, 11:56
wie heeft er wel eens zo'n lange tijd maanden achter maanden intensief ge-oefend dattie er gek van wordt?
ikzelf was bijna op de rand van een zenuwinzinking na een half jaar intensief jazz spelen.

dirkw83
8 april 2002, 12:11
nou eh, ik niet :smile:

pimmetje
8 april 2002, 12:14
We gingen een keer een live-cd maken op één avond. Daarvoor hebben we ons een maand of 5 echt scheel geoefend. Regelmatig met de geluidsman voor die opname-avond erbij zodat wij zijn knikjes en blikken begrepen en hij de onze. In de tijd tussen cd-opname en cd-presentatie (3 maanden) heb ik vrijwel geen gitaar aangeraakt.

sash
8 april 2002, 23:41
Nou voorlopig zal het zover niet komen bij mij :smile:

nickelwound
8 april 2002, 23:55
Ik heb wel ooit eens zo hard geoefend terwijl ik doodmoe was, dat ik door mijn benen ging. Overconcentratie denk ik. Na twee uur hetzelfde snelle loopje te willen kunnen.

moretel
9 april 2002, 13:28
Ik word gek tijdens opnemen op mijn zoldertje op de computer.
Simpele accoordenschema's wil ik perfect opnemen maar na een uur staat het er nog niet op. Niet gek maar knettergek wordt ik hiervan. Een simpele demo opnemen kost me dan een hele middag. En dan programmeer ik de drumcomputer nog geeneens. Ik ben altijd vrij perfectionistisch dus daar zal het wel door komen.
Af en toe wordt ik dan echt pissig en ram met mijn vuist op het toetsenbord , ik heb er al 1 versleten op deze manier, meestal is het voldoende om alle losgeschoten dopjes er op te proppen om bij tekstverwerken te merken dat ik het niet helemaal goed heb gedaan :smile:
Soms bezeer ik mijn hand, niet zo slim, maar ja in een gekke bui doe je alles.