PDA

View Full Version : Powerbrake



Bennos
6 mei 2004, 17:40
Sinds kort de eigenaar van een Marshall JMP 100 watt uit 75 :) . Supergaaf geluid, alleen wat hard. Aangezien er geen mastervolume op de top zit, moet je hem echt heel hard zetten om hem te laten vervormen.

Daarom ben ik op zoek naar een powerbrake, of iets wat het vermogen van mijn top verminderd. Nou wil ik er geen buizen uittrekken, omdat ik vind dat dat het geluid verminderd. Daarbij wil ik niet gaan klooien in mijn versterker.

Weet iemand wat goede powerbrakes zijn en wat een schappelijke prijs is?

Phyrexian
6 mei 2004, 17:46
Zelf heb'k geen ervaring met die powerbreak/soak dingen.
Ik hoor wel héél veel goeds over de THD Hotplates en de Koch Loadbox.
Zoek eens op't net of op dit forum, je vindt wel wat goede info erover.
Of wacht nog even af... totdat iemand reageert die die dingen heeft :wink:

Bennos
6 mei 2004, 17:55
ok,

ik ben benieuwd. ik ga even zoeken

SteavisSmokin
6 mei 2004, 18:00
check de Weber MASS, schijnt minstens net zo goed te zijn voor minder geld dan de THD of Kochs. In de MASS zit een echte speaker geintegreerd dus vandar dat ie beter schijnt te klinken...?!? Check www.webervst.com

wille525
7 mei 2004, 17:29
Ik heb een Powerbreak gehad. Voor een 100 Watt buizentop inderdaad een redelijk alternatief, maar je krijg nooit voor 100 % het echte buizengeluid zoals op hoog volume. Een veel beter alternatief is het aanschaffen van een POD. De oude versie kun je al krijgen voor € 150 via marktplaats. Sluit er vervolgens mooie Creative 2.1 speakers aan (+/- € 100) en je hebt nog veel beter geluid. Eventueel kun je deze nog op je computer aansluiten. En je kan varieren tussen 32 typen versterkers. Ik heb m'n Powerbreak verkocht voor flink wat geld (ze mogen nl. niet meer in Nederland niet meer in de handel zijn i.v.m. veiligheidsvoorschriften) , maar heb dus uiteindelijk er iets veel beters voor terug kunnen kopen.

sash
7 mei 2004, 18:04
Ik heb een Powerbreak gehad. Voor een 100 Watt buizentop inderdaad een redelijk alternatief, maar je krijg nooit voor 100 % het echte buizengeluid zoals op hoog volume. Een veel beter alternatief is het aanschaffen van een POD. De oude versie kun je al krijgen voor € 150 via marktplaats. Sluit er vervolgens mooie Creative 2.1 speakers aan (+/- € 100) en je hebt nog veel beter geluid. Eventueel kun je deze nog op je computer aansluiten. En je kan varieren tussen 32 typen versterkers. Ik heb m'n Powerbreak verkocht voor flink wat geld (ze mogen nl. niet meer in Nederland niet meer in de handel zijn i.v.m. veiligheidsvoorschriften) , maar heb dus uiteindelijk er iets veel beters voor terug kunnen kopen.

Wat is dit nou weer voor bullshit.

Ten eerste, je geeft geen antwoord op z'n vraag
Ten tweede, hoe wil je een POD live of in de oefenruimte gaan gebruiken?
Ten derde, powerbreaks zijn gewoon nog wel verkrijgbaar.


Maar goed, back on topic.
Ik heb pas een 2e hands THD Hotplate kunnen kopen voor een goede prijs. Ik heb em nog niet, eind mei komt ie binnen en dan kan ik je uitgebreid wat vertellen.
Kheb em echter wel een paar geprobeerd bij wijlen Wave World en wat ik daar hoorde was echt goed. Totaal geen toonverlies en de speakerdruk die je verliest kan je erg goed compenseren met de deep switches, die voegen wat meer laag toe.

Wat je ook misschien kan overwegen is om een Master volume te laten plaatsen. Chris Winsemius doet dit tegen erg schappelijke prijzen. Check www.cmwamps.com

willer
12 mei 2004, 14:02
Nou sorry hoor Sash. Ik zal mijn 'bullshit' wel even toelichten:

"Ten eerste, je geeft geen antwoord op z'n vraag": Dat doe ik wel. Ik heb zelf ooit een Powerbreak aangeschaft om zo mijn Marshall-top flink open te kunnen zeten in m'n woonkamer. Een POD met kleine computerspeakers is een heel goed alternatief.
"Ten tweede, hoe wil je een POD live of in de oefenruimte gaan gebruiken?": Bennos (de initiator van dit onderwerp) heeft het helemaal niet over live optreden of over de oefenruimte. Ik kan me ook niet voorstellen dat je Live de powerbreak wilt gebruiken.
"Ten derde, powerbreaks zijn gewoon nog wel verkrijgbaar": Who gives a fuck?!

Sorry, hoor maar je klinkt een beetje als een gefrustreerde sukkel... graag voortaan eerste even goed LEZEN (!) voordat je zo'n dom antwoord geeft.

sash
12 mei 2004, 14:09
Nou sorry hoor Sash. Ik zal mijn 'bullshit' wel even toelichten:

"Ten eerste, je geeft geen antwoord op z'n vraag": Dat doe ik wel. Ik heb zelf ooit een Powerbreak aangeschaft om zo mijn Marshall-top flink open te kunnen zeten in m'n woonkamer. Een POD met kleine computerspeakers is een heel goed alternatief.
"Ten tweede, hoe wil je een POD live of in de oefenruimte gaan gebruiken?": Bennos (de initiator van dit onderwerp) heeft het helemaal niet over live optreden of over de oefenruimte. Ik kan me ook niet voorstellen dat je Live de powerbreak wilt gebruiken.
"Ten derde, powerbreaks zijn gewoon nog wel verkrijgbaar": Who gives a fuck?!

Sorry, hoor maar je klinkt een beetje als een gefrustreerde sukkel... graag voortaan eerste even goed LEZEN (!) voordat je zo'n dom antwoord geeft.

Who gives a fuck? Ik in ieder geval wel. Als jij info rond loopt te bazuinen die niet waar is en helemaal nergens op slaat...

En laten we het niet over domme antwoorden gaan hebben...

The Thumb
12 mei 2004, 14:42
he, jij was toch weg?

Antal
12 mei 2004, 18:08
Nou sorry hoor Sash. Ik zal mijn 'bullshit' wel even toelichten:

"Ten eerste, je geeft geen antwoord op z'n vraag": Dat doe ik wel. Ik heb zelf ooit een Powerbreak aangeschaft om zo mijn Marshall-top flink open te kunnen zeten in m'n woonkamer. Een POD met kleine computerspeakers is een heel goed alternatief.
"Ten tweede, hoe wil je een POD live of in de oefenruimte gaan gebruiken?": Bennos (de initiator van dit onderwerp) heeft het helemaal niet over live optreden of over de oefenruimte. Ik kan me ook niet voorstellen dat je Live de powerbreak wilt gebruiken.
"Ten derde, powerbreaks zijn gewoon nog wel verkrijgbaar": Who gives a fuck?!

Sorry, hoor maar je klinkt een beetje als een gefrustreerde sukkel... graag voortaan eerste even goed LEZEN (!) voordat je zo'n dom antwoord geeft.

Sorry hoor, hier moet ik toch echt Sash gelijk geven. Ok, een pod kan in sommige gevallen misschien een leuk alternatief zijn (hier wordt echter niet naar gevraagd, maar goed). Computerspeakers zijn dat zeer zeker niet! En 'who gives a fuck' is ook niet echt een goede beargumentatie lijkt me zo.

Oh, ja, met powerbreaks heb ik geen ervaring, dus daar kan ik verder ook niet bij helpen...

BramVersteeg
12 mei 2004, 18:35
Nou sorry hoor Sash. Ik zal mijn 'bullshit' wel even toelichten:

"Ten eerste, je geeft geen antwoord op z'n vraag": Dat doe ik wel. Ik heb zelf ooit een Powerbreak aangeschaft om zo mijn Marshall-top flink open te kunnen zeten in m'n woonkamer. Een POD met kleine computerspeakers is een heel goed alternatief.
"Ten tweede, hoe wil je een POD live of in de oefenruimte gaan gebruiken?": Bennos (de initiator van dit onderwerp) heeft het helemaal niet over live optreden of over de oefenruimte. Ik kan me ook niet voorstellen dat je Live de powerbreak wilt gebruiken.
"Ten derde, powerbreaks zijn gewoon nog wel verkrijgbaar": Who gives a fuck?!

Sorry, hoor maar je klinkt een beetje als een gefrustreerde sukkel... graag voortaan eerste even goed LEZEN (!) voordat je zo'n dom antwoord geeft.

Who gives a fuck? Ik in ieder geval wel. Als jij info rond loopt te bazuinen die niet waar is en helemaal nergens op slaat...

En laten we het niet over domme antwoorden gaan hebben...

Nou nou willer,
ik moet sash toch echt gelijk geven. Als die jongen een POD wilde had ie die wel gekocht. Hij heeft een mooie versterker waar ie een lekker geluidje uit haalt. Nu wil ie alleen het volume wat intomen. En waarom zou ie die niet live willen gebruiken?? En "who gives a fuck" is een beetje een erg dom argument!

birt
12 mei 2004, 18:46
heeft hier iemand ervaring met deze oplossing? http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=008873

jpb
12 mei 2004, 21:39
check de Weber MASS, schijnt minstens net zo goed te zijn voor minder geld dan de THD of Kochs. In de MASS zit een echte speaker geintegreerd dus vandar dat ie beter schijnt te klinken...?!? Check www.webervst.com
Dat vinden de heren experts (Al et al.) van het vintage forum ook. Hij is relatief te betalen ook nog. Ik zou zeker zo'n MASS proberen met zo'n Marshall. succes

PluueeR
14 mei 2004, 13:06
Daarbij vraagt de topicstarter wat goede powerbrakes zijn en wat die mogen kosten.

En niet naar wat goede alternatieven zijn. Dus je geeft wel degelijk geen antwoord op zijn vragen.

En off-topic, een POD klinkt lang zo lekker niet als een goede buizenbak en met computerspeakers? Ik kan het weten heb 3 buizenbakken en een POD en dat haalt dat geluid gewoon niet. Het is heel handig met sommige opnames en met studiowerk voor guidingtracks. Ideaal is ie daarvoor zelfs, maar het echt geluid komt voor mij gewoon uit een buizenbak.