PDA

View Full Version : schoefje aan eind van gitaar



dvmutzy
6 mei 2004, 16:31
hallo,

het schroef aan de onderkant van mn gitaar is geloof ik doorgedraaid. iig als je hem helemaal aandraait, dan zit ie naar n paar minuten al weer los. ik denk dat het mogelijk gekomen is omdat ik er een rubberen ringetje aan heb gedaan. Weet iemand of dit erg is?

Anavrin
6 mei 2004, 16:45
dat gat is gewoon te groot, door de bewegingen van de gitaarband. Je bedoelt misschien zo'n grolsch-rubbertje? dat kan in ieder geval geen kwaad. Je moet om dit op te lossen:
1. een langere, iets dikkere schroef proberen of
2. de schroef eruit halen, een paar luciferssplinters in het gat proppen (niet helemaal dicht), en dan wat houtlijm erin, dan, Als alles goed gedroogd is, de schroef er weer in draaien.

oplossing 1 is de lamme oplossing, die vaak niet lang helpt, met oplossing 2 kun je weer jaren vooruit. Je kan ook, als je overbodige gaten in je gitaar niet erg vindt, gewoon de gitaarbandknop een centimeter hoger er opnieuw inschroeven. Dit is in feite een nog lammere oplossing dan 1, maar hier kun je wel weer jaren mee vooruit.
Deze oplossingen werken in ider geval voor een electrische gitaar, bij een acoustische kun je het best alleen 2 doen, omdat de kans dat je dwars door de kast heen gaat anders te groot is. Succes ermee.