PDA

View Full Version : Vooruitgang: AVT150 naar 25/50 Jubilee?



Ethere
6 mei 2004, 15:43
test

Ethere
6 mei 2004, 15:43
Hallo,

Misschien kan ik mijn Marshall AVT150 inruilen voor een Marshall 25/50 Jubilee (1 X 12 inch speaker, silver).
Maar ik ken deze 25/50 niet echt, daarom heb ik enkele vragen (en ik weet dat Slash ze ook gebruikte, en zijn sound is netjes):

- Is het over zijn geheel genomen een voouitgang? (van AVT150 naar 25/50)
- Ik speel eigenlijk vanalles, maar toch redelijk vaak metal (metallica). Ik heb op Harmony-Central gelezen dat hij daar niet echt geschikt voor is. Stop je er echter een (bijvoorbeeld) Boss ME-2 voor, kan hij dan wel echt strak en metal klinken (de 25/50)?
- Een buizen versterker gaat pas lekker klinken op hoog volume. Aangezien ik hem op mijn slaapkamer wil gebruiken (af en toe oefensessie), is het dan mogelijk dmv een volumepedaal toch mooi geluid op zacht volume te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties

BartL
6 mei 2004, 16:56
Ik denk wel dat het een vooruitgang is...volledig buizen klinkt goed, ook op lager volume.

marc_o
6 mei 2004, 23:29
Persoonlijk vind ik het een hele grote vooruitgang, maar je moet natuurlijk wel een versterker kopen die bij je past, en niet zomaar omdat ie in de ogen van anderen "beter" is. Dus probeer 'm eens uit, klinkt ie in jouw oorjtes goed voor wat je wilt spelen, go for it, en anders niet....dan wordt het namelijk een stofvergaarder en ga je je alleen maar ergeren.

Ethere
7 mei 2004, 04:43
Oke, bedankt.
Maar kun je in principe uit een versterker die niet echt een metal geluid geeft door middel van een pedaal wel een lekker strak metal geluid krijgen? Wellicht denk je nu: waarom koop je hem dan als je sound er niet in zit? Waarschijnlijk zit alleen een deel van mijn sound er niet in, iets dat ik op zou willen vangen door er een pedaal voor te zetten.

Ethere
7 mei 2004, 04:43
Oke, bedankt.
Maar kun je in principe uit een versterker die niet echt een metal geluid geeft door middel van een pedaal wel een lekker strak metal geluid krijgen? Wellicht denk je nu: waarom koop je hem dan als je sound er niet in zit? Waarschijnlijk zit alleen een deel van mijn sound er niet in, iets dat ik op zou willen vangen door er een pedaal voor te zetten.

Negative K3 fan
7 mei 2004, 13:04
Oke, bedankt.
Maar kun je in principe uit een versterker die niet echt een metal geluid geeft door middel van een pedaal wel een lekker strak metal geluid krijgen? Wellicht denk je nu: waarom koop je hem dan als je sound er niet in zit? Waarschijnlijk zit alleen een deel van mijn sound er niet in, iets dat ik op zou willen vangen door er een pedaal voor te zetten.

als je er een zgn booster voorzet kun je wel op metal terrein komen, zo deed metallica en doet zakk wylde het ook. Het kan goedkoop door bijvoorbeeld een gewone overdrive te nemen met de volgende settings: drive: laag, tone: naar smaak, volume: hoog. Dan voegt hij geen gain toe, maar alleen meer volume waardoor je amp extra hard op de ballen wordt getrapt en krijg je meer gain en een strakere sound goed voor metal. Zo zal het bij die jubilee wel werken, is een hele mooie amp trouwens!

doncker
8 mei 2004, 10:43
Dat is 3 stappen vooruit . Echt mooi ding man die jubilee , en als je meerdere distortions wilt kun je er nog altijd een line6 distortion modeler ofzo voorzetten.